IBC מרחיבה את פריסת הסיבים האופטיים לכ-2 מיליון משקי בית

IBC אנלימיטד נמצאת בבעלות הוט, סלקום, קרן תש"י וחברת החשמל • החברה, שכיום מגיעה ליותר מ-1.15 מיליון משקי בית, תגיע כעת למאות אלפי לקוחות נוספים

מנכ''ל IBC יוסי חבר / צילום: רמי זרנגר
מנכ''ל IBC יוסי חבר / צילום: רמי זרנגר

דירקטוריון IBC אנלימיטד, חברת הסיבים האופטיים שנמצאת בבעלות הוט, סלקום, קרן תש"י וחברת החשמל, אישר פה-אחד את הגדלת פריסת רשת הסיבים האופטיים של החברה למאות אלפי משקי בית נוספים, כך שבסך-הכול תגיע החברה ליותר מ-2 מיליון משקי בית. 

התאמה אישית וחיבור לנייד: כך תשתמשו טוב יותר בטלוויזיה החכמה 

חברת IBC אנלימיטד, שכיום מגיעה ליותר מ-1.15 מיליון משקי בית, מחויבת על-פי תנאי הרישיון שלה להגיע לכ-1.7 מיליון משקי בית עד לשנת 2026, אך קצב הפריסה שלה יאפשר לה להגיע ליעד זה לפני כן.

במקביל, כצעד משלים למהלך, דירקטוריון סלקום אישר בשבוע שעבר להגדיל בהדרגה את התחייבות החברה לרכוש זכויות לשימוש בתשתית הסיבים האופטיים של IBC אנלימיטד. על-פי ההסכם שגובש בין החברות, ההתחייבות של סלקום תעלה ותעמוד על מינימום של 15% החל מיולי 2024. 

"אבן-דרך חשובה" 

מנכ"ל IBC אנלימיטד, יוסי חבר, מסר: "אישור הרחבת הפריסה ל-2 מיליון משקי בית יביא את בשורת התחרות והאינטרנט המהיר בטכנולוגיה המתקדמת בעולם למאות אלפי משקי בית נוספים. אני מודה לבעלי המניות של IBC על האמון הרב בחברה ובדרך שלה". 

מנכ"ל קרן תש"י, ירון קסטנבאום, מסר: "החלטת הדירקטוריון היא אבן-דרך חשובה בהפיכתה של IBC אנלימיטד לחברת תשתיות התקשורת המובילה בישראל. מאז הצטרפותה של קרן תש"י לגרעין השליטה של IBC בשנת 2019, החברה מראה מדי שנה נתוני צמיחה דו-ספרתיים מצוינים". 

מנכ"לית הוט, טל גרנות-גולדשטיין, מסרה: "הוט גאה להוביל את מהפכת הסיבים ולספק את התשתית המתקדמת והמהירה בעולם ואת חוויית האינטרנט הטובה ביותר למאות אלפי בתים ועסקים נוספים ברחבי הארץ. הביקושים לחיבור מתקדם וצריכת הנתונים בישראל נמצאים בשיא כל הזמנים, וההחלטה שקיבלנו היום, להרחיב את הפריסה ל-2 מיליון משקי בית, תענה על הדרישות הללו". 

מנכ"ל סלקום, דניאל ספיר, מסר: "הרחבת הפריסה ל-2מיליון משקי בית תאפשר לסלקום להמשיך לממש את אסטרטגיית הצמיחה בעולם הסיבים ולהעניק ללקוחות רבים אפשרות ליהנות משירות האינטרנט העוצמתי של סלקום". 

מאיר שפיגלר, מנכ"ל חברת החשמל, מסר: "חברת החשמל הייתה מחלוצי מהפיכת הסיבים האופטיים בישראל, כמי שפרשה אותם על גבי הרשת העילית ובתת-קרקעית לאורכה ורוחבה של הארץ, בדגש על הפריפריה. לרישות המדינה בסיבים אופטיים יש חשיבות לאומית, חברתית וכלכלית כאחד. מדובר בקפיצת מדרגה המקנה למדינה מעמד מוביל בעולם התקשורת הדיגיטלית והמדעים המדויקים".