התאמה אישית וחיבור לנייד: כך תשתמשו טוב יותר בטלוויזיה החכמה

בעידן שבו כמעט כל אחד בוחר במה הוא רוצה לצפות בלי קשר ללוח השידורים, כדאי להכיר את האפליקציות שנמצאות על המסך, את השלטים החכמים ואת אפשרויות ההתאמה האישית

להתנהל נכון עם הטלוויזיה החכמה / צילום: Shutterstock
להתנהל נכון עם הטלוויזיה החכמה / צילום: Shutterstock

בדיקה טכנולוגית

איך ניתן לשפר שירותים דיגיטליים? אילו מוצרים חדשים יש היום בשוק, ומה איכותם לעומת המתחרים? כיצד פותרים בעיות טכנולוגיות? מדי שבוע המדור ינסה לענות על שאלות אלה ודומות להן. אם נתקלתם בתקלות ואתם זקוקים לעזרה, או שאתם מעוניינים שנסקור מוצרים מסוימים, אתם מוזמנים לפנות למייל: nevo-t@globes.co.il

הטלוויזיות החכמות הפכו את הצפייה בטלוויזיה לחוויה הרבה יותר מותאמת אישית. במקום לפתוח את הערוץ הפופולרי ולצרוך את התכנים הקבועים בלוח השידורים, הכוח עובר לידי הצופה, שבוחר מה התוכן שיצרוך ואיך.

יש הרבה מאוד אפשרויות בטלוויזיות הללו שככל הנראה אתם לא מכירים ויכולות לשפר לכם משמעותית את חוויית הצפייה. 

מחק הקסמים ומסך מפוצל: הפיצ'רים של אנדרואיד שכדאי להכיר 

החידוש העיקרי: תכנים לפי דרישה

השינוי המהותי ביותר שנכנס לחיינו בזכות הטלוויזיות החכמות הוא צריכה נוחה יותר של תכנים לפי דרישה (VOD). רבים מעדיפים את נטפליקס ודיסני על פני הערוצים הלינאריים, משום שהם יכולים לבחור בדיוק מתי הם צורכים את התוכן המתבקש, כמה פרקים ולמשך כמה זמן.

החידוש המרכזי טמון בחנויות האפליקציות שיש בטלוויזיות. רובן מגיעות עם חנות אפליקציות משלהן, שבה ניתן להתקין למשל נטפליקס, ספוטיפיי ויוטיוב, וגם משחקים.

היתרון הבולט: המסך הופך לגדול

אחד הפיצ'רים החשובים ביותר שטלוויזיות חכמות הכניסו לחיינו קשור לאפשרויות ה־Casting. בין אם אתם משתמשים הרבה במחשבים הניידים שלכם, ובין אם אתם בסמארטפונים כל היום, הטלוויזיות החכמות מאפשרות לשדר את המסך הקטן על גבי המסך הגדול. אחד הכלים המוכרים ביותר הוא Google Chromecast, שיכול להגיע מובנה בתוך הטלוויזיה או בין להירכש כמוצר משלים לטלוויזיה "טיפשה".

איך עושים את זה? אחרי שהטלוויזיה מחוברת לאינטרנט האלחוטי (Wi-Fi) הביתי, וגם הסמארטפון האישי שלכם מחובר לאותה הרשת, ישנו אייקון של מסך עם שלושה ברים שמאפשר לשדר את הסרטון או הסרט מהאפליקציה למסך הגדול.

אם לא רוצים לשדר רק תוכן נקודתי, אלא ממש לשתף מסך מהסמארטפון למסך הטלוויזיה, ניתן לעשות זאת בתוך משפחת המכשירים של אותה חברה. במקרה של אייפון, למשל, אפשר להשתמש ב־Apple Airplay. במקרה של סמסונג אפשר להשתמש ב־Samsung SmartThings ועוד. מכשירי אנדרואיד כמובן יכולים להשתמש באפליקציית Google Home, או בפיצ'ר מובנה שיש במכשיר.

כדי לשדר תוכן שנמצא במחשב, יש שתי דרכים: חיבור כבל HDMI או שיתוף מסך בהגדרות במקרה של ווינדוס. בהגדרות > Connected devices, ושם ללחוץ על הוספת מכשיר. ניתן לבחור את הטלוויזיה שרוצים להתחבר אליה, ולשכפל מסך. במקרה של מק, אפשר להתחבר דרך הסטרימר של אפל טי.וי.

פיצ'ר נוסף שכדאי להכיר הוא האפשרות לגלוש באינטרנט. הטלוויזיות החכמות מאפשרות להיכנס לדפדפן פנימי שיש בתוך הטלוויזיה, ולהגיע כך למרחבי האינטרנט ולקישורים מתבקשים במקום דרך סמארטפון או מחשב.

השלטים החכמים: נוחות ועוזרת קולית

גם השלטים הופכים חכמים, וחברות מציעות פיצ'רים שונים. רובן מאפשרות כפתורי קיצור נוחים לשירותים שסביר שתחזרו אליהם הרבה יותר. סמסונג מציעה שלטים קטנים יחסית, ואילו השלטים של סוני גדולים יותר.

שלטים חכמים מגיעים עם עוצרת קולית ושליטה מובנית. העוזרת הזו מסייעת לחפש תוכן, לשנות ערוצים ולשלוט בתכונות אחרות רק באמצעות הקול. בחלק מהטלוויזיות המערכת יודעת לזהות פקודות מסוימות, כמו להגביר או להנמיך, חיפוש וקבלת תוכן מסוים.

מדובר בשינוי שהופך את השימוש בטלוויזיות למהיר וקל יותר. לצד זאת, רוב השלטים מגיעים עם יכולות של בית חכם - כלומר, אפשר להשתמש באפליקציות של החברות כדי לשלוט על מגוון מוצרי החשמל בבית.

התאמה אישית: עיצוב והגדרות שינה

בטלוויזיות השונות מעוניינים שתוכלו להתאים לעצמכם בצורה הטובה ביותר את החוויה האישית. לכן, היצרניות מאפשרות למשתמשים לסדר "עמוד בית" עם האפליקציות המועדפות עליכם. בחלק מהטלוויזיות צריך ללחוץ לחיצה ארוכה, אצל אחרות יש כפתור עריכה בפינת המסך, ויש עוד אפשרויות.

ברוב הטלוויזיות החכמות, כשמחברים מוצר חיצוני כמו פלייסטיישן או USB, המערכת יודעת לזהות זאת, ולהציג את המוצר שחובר. פיצ'ר נוסף הוא כיבוי אוטומטי. בהגדרות הטלוויזיה ניתן להגדיר מתי רוצים שהטלוויזיה תכבה לבד אם היא מזהה שהלכתם לישון, ואתם לא מנהלים איתה אינטראקציה.

חשוב להזכיר גם שכדי להזרים תוכן בצורה הטובה ביותר, ניתן לחבר כבל אינטרנט קווי, ולא להתחבר לאינטרנט אלחוטי. כך לא מסתמכים על חיבור רחוק, אלא על תעבורת נתונים טובה יותר.

השחקניות העיקריות

LG

גיא בן יהודה, סמנכ"ל השיווק של LG בישראל מצביע על שני פיצ'רים שכדאי להכיר בטלוויזיות החברה. ראשית, Magic Remote Control: "בטלוויזיות החכמות של LG ישנו סמן של עכבר המופיע על המסך כאשר רוצים לבצע פעולות. את הסמן ניתן להזיז עם הזזת השלט, וכך ניתן לבצע פעולות בצורה נוחה יותר, להבדיל מטלוויזיות אחרות שזה רק בעזרת החיצים".

פיצ'ר נוסף שיש בטלוויזיות החברה הוא התראות ספורט. "הטלוויזיה מאפשרת לכם להתעדכן בתוצאות הקבוצות והנבחרות האהובות בזמן שצופים בטלוויזיה. ניתן לבחור קבוצות מועדפות, והטלוויזיה תקפיץ התראה על שערים ותחילת משחקים, ככה שלא תפספסו אף רגע מהמשחק".

LG / צילום: יח''צ
 LG / צילום: יח''צ

סמסונג

ערן גונן, מנהל מחלקת טלוויזיה ואודיו בסמסונג ישראל מספר על פיצ'ר שיקוף מסך הפוך. "לטלוויזיות של סמסונג יש את האופציה לבצע שיקוף מסך ולמעשה לשדר את התוכנית או הסרט מהטלוויזיה ישירות לטלפון. זה מאוד שימושי אם למשל אנו רואים טלוויזיה ובאמצע קמים רגע למטבח ולא רוצים לפספס חלק בפרק, השידור עובר למסך הטלפון שלנו, וכך אנחנו יכולים ליהנות מחוויית צפייה עשירה ומלאה".

לצד זאת, שלט הטלוויזיה נטען על-ידי תאורת החדר או אינטרנט אלחוטי. "בגב השלט יש לוח קליטה סולרי, כך הוא יכול להיטען מתאורת השמש או החדר. בנוסף, הוא נטען דרך תדרי הרדיו של הראוטר".

סמסונג / צילום: יח''צ
 סמסונג / צילום: יח''צ

סוני

רועי מולי, מנהל מותג סוני בישפאר, יבואנית מוצרי סוני בישראל, מציג שני פיצ'רים ייחודיים שיש לחברה. "הרבה מאוד אנשים משחקים בפלייסטיישן - ובדומה למקרים שבהם כדאי להשתמש במוצרים של אותה חברה, גם כאן זה המקרה. ישנן תכונות בלעדיות לאלה שמשתמשים במסך טלוויזיה של סוני עם פלייסטיישן של אותה חברה. לצד זאת, יש תפריט גיימינג חדש, וקל הרבה יותר להגדיר את הגדרות המשחק ופונקציות השונות במשחק.

"בהשוואה לחברות האחרות, שיש להן כ-2,000 אפליקציות, בחנות האפליקציות של סוני יש כ-10,000 אפליקציות קיימות".

סוני / צילום: יח''צ
 סוני / צילום: יח''צ