בנק First Citizens ירכוש את ההלוואות והפיקדונות של בנק סיליקון ואלי הקורס

הבנק האזורי מצפון קרוליינה התקשר בהסכם לרכישת כל הפיקדונות וההלוואות של בנק סיליקון ואלי, כך עפ"י הצהרה של התאגיד הפדרלי לביטוח פיקדונות (FDIC) • "17 הסניפים לשעבר של בנק סיליקון ואלי ברידג' ייפתחו כסניפי First-Citizens Bank & Trust Company כבר היום"

בנק סיליקון ואלי / צילום: Reuters, Reuters
בנק סיליקון ואלי / צילום: Reuters, Reuters

הבנק האזורי מצפון קרוליינה, פירסט סיטיזנס , התקשר בהסכם לרכישת כל הפיקדונות וההלוואות של בנק סיליקון ואלי, כך על פי הצהרה של התאגיד הפדרלי לביטוח פיקדונות (FDIC) שפורסמה בתקשורת האמריקאית. העסקה כוללת רכישה של כ-72 מיליארד דולר של נכסי SVB בהנחה של 16.5 מיליארד דולר, בעוד כ-90 מיליארד דולר בניירות ערך ונכסים אחרים יישארו בכינוס נכסים לרשות ה-FDIC.

"רגע ליהמן" של אירופה מתקרב? מניות דויטשה בנק קורסות עקב זינוק ברמת הסיכון
אחרי תקדים מחיקת האג"ח של קרדיט סוויס, באירופה מבטיחים לנהוג אחרת
מנכ"ל גוף ההשקעות הגדול בעולם מנתח את הסיבות לקריסת הבנק של ההייטק

"בנוסף, ה-FDIC קיבל זכויות להגדלת הון במניות פירסט סיטיזנס עם שווי פוטנציאלי של עד 500 מיליון דולר", על פי הודעת ה-FDIC. 

הרגולטור העביר את כל הפיקדונות והנכסים של SVB ל"בנק גשר" חדש מוקדם יותר החודש במאמץ להגן על המפקידים של המלווה הכושל. "17 הסניפים לשעבר של בנק סיליקון ואלי ברידג' ייפתחו כסניפי First-Citizens Bank & Trust Company כבר היום", אמר ה-FDIC בהודעה.

"לקוחות של בנק סיליקון ואלי ברידג' ימשיכו להשתמש בסניף הנוכחי שלהם עד שיקבלו הודעה מ-First-Citizens Bank & Trust Company שהושלמו המרות המערכות כדי לאפשר בנקאות בשירות מלא בכל מיקומי הסניפים האחרים שלו", צוין.

נפילת בנק סיליקון ואלי מוקדם יותר החודש וערבות הממשל האמריקאי לפיקדונות שלו יצרה גלי הדף שהורגשו במניות הבנקים האזוריים בארה"ב. בהמשך, המשבר התרחב לקרדיט סוויס, שזכה לחילוץ מממשלת שוויץ במהלך שזכה לביקורת עזה בשווקים משום שכלל העדפה של בעלי המניות על פני הנושים שהחזיקו באג"ח מיוחדות (AT1) שהרגולטור מחק, בעלות של 16 מיליארד פרנק שוויצרי (17 מיליארד דולר).

בנק סיליקון ואלי (SVB) הוקם בשנת 1983 בסנטה קלרה, קליפורניה, כדי להתמקד בצרכים של חברות סטארט־אפ. עם השנים הוא הפך לבנק ה-16 בגודלו בארה"ב והגדול ביותר בעמק הסיליקון, ופעל ב־13 מדינות. ב־10 במרץ סגר SVB את שעריו אחרי משיכה מסיבית של פיקדונות. הרגולטור האמריקאי השתלט על הבנק והכניס אותו לכינוס הנכסים של ה-FDIC.