יבוא רכב | בלעדי

יצרנית רכב סינית נוספת בדרך לישראל

יצרנית רכבי הפרמיום החשמלית XPENG, שנסחרת בניו יורק, מנהלת מגעים מתקדמים עם מספר יבואנים • בענף מעריכים כי המועמדת המובילה היא קרסו

דגם של יצרנית הרכב הסינית XPENG / צילום: יח''צ
דגם של יצרנית הרכב הסינית XPENG / צילום: יח''צ

יצרנית הרכב הסינית XPENG, שנסחרת ב-NYSE, נערכת לקראת תחילת פעילות בישראל, ייתכן שעוד לפני סוף השנה הנוכחית. נציגים של החברה ביקרו בישראל כבר ב-2021, אולם לבסוף כניסת החברה לישראל נדחתה, בין השאר בשל עיכובים בתוכנית החדירה של החברה לאירופה במהלך 2022.

טסלה מנערת את השוק: גרסת בסיס של טסלה Y בהנחה של 50 אלף שקל
הנעלם הגדול: מה יעשה בנק ישראל אם תרחיש האימים יתממש | פרשנות

בסיבוב הנוכחי מנהלת החברה מגעים מתקדמים עם מספר גורמים מרכזיים בענף הרכב, ובהם קבוצת בליליוס, קבוצת לובינסקי, קבוצת קרסו ואחרים. ככל הידוע, המועמדת המובילה כרגע לקבלת הזיכיון היא קבוצת קרסו, שכבר מחזיקה במספר זיכיונות של מותגים סיניים. בחברת קרסו סירבו להגיב על הנושא.

יצוין כי היצרנית הסינית רצתה לבסס את נוכחותה בישראל במתכונת של "יצרן-דילר", כלומר שהיצרנית היא היבואנית הרשמית שאחראית להזמנות, בדומה למתכונת של טסלה, והמייצג שלה בארץ משמש בתור "מפיץ", שמספק לה שירותי תמיכה במכירות, שירותים טכניים וכדומה תמורת עמלת מכירות. עדיין לא ברור האם זו תהיה אכן המתכונת הסופית של השיווק בישראל.

החברה רשמה ב-2022 צמיחה במכירות של 23% לכ-121 אלף כלי רכב, אולם ההפסד הנקי שלה כמעט הוכפל לכ-1.3 מיליארד דולר.

החברה צפויה לחשוף החודש בסין דור חדש של פרמיום קרוס-אובר חשמלי בשם G6, שיהיה דגם הייצוא המרכזי שלה. אורכו של הרכב 4.75 מטר, בסיס הגלגלים שלו באורך 2.89 מטר, והוא יוצע בתצורה של מנוע בודד עם כ-300 כ"ס או שני מנועים עם 480 כ"ס.

הדגם יתחרה ישירות בטסלה Y והמחירים בסין יתחילו בכ-29 אלף דולר. במקביל תשווק החברה גם את הדור החדש של מכונית הספורט-סדאן החשמלי P7I, שהגרסה היוצאת שלו שווקה גם באירופה. לחברה יש גם קרוס-אובר גדול ומפואר בשם G9 עם שבעה מקומות ישיבה, שגם הוא מיועד לשיווק באירופה.