ז'קט טוקסידו הוא הפריט החם של העונה. כך צריך ללבוש אותו

בתצוגות בגדי הגברים שהתקיימו במסגרת שבוע האופנה במילאנו כיכבו מקטורני טוקסידו בגרסתם הראוותנית • חוץ מידוענים שכבר הפציעו איתם בטקסי פרסים, האם גברים יעזו ללבוש אותם?

מימין: השחקן סת' רוגן, הפסנתרן ליברצ'ה, אדם סקוט / צילום: Reuters
מימין: השחקן סת' רוגן, הפסנתרן ליברצ'ה, אדם סקוט / צילום: Reuters

ג'ייקוב גלאגר כותב טור על אופנת גברים ב"וול סטריט ג'ורנל" 

בתצוגות בגדי הגברים שהתקיימו בשבוע האופנה במילאנו, מעצבים הציגו מגוון מקטורני ערב נוצצים המתאימים לבילוי בלאס וגאס, החל ממקטורנים עם פאייטים עדינים ועד מקטורני דיסקו משוגעים.

כך הפכו הנעליים של מייקל ג'ורדן ליקרות ביותר בעולם
הסלבריטאים הופכים למעצבים הראשיים של בתי האופנה הגדולים בעולם
זה הזמן לנטוש את העקבים לטובת הנעליים השטוחות

בגדי הערב המנצנצים גונבים את ההצגה

ב"אמפוריו ארמני" השלימו את קולקציית 101 הלוקים שלהם במקטורני טוקסידו מרושלים עם נצנצים בשוליים. "אטרו" קישטו מקטורן ערב שחור בשוליים פרחוניים. ו"בריוני" הציגו אוסף של מקטורני טוקסידו, ביניהם ז'קט מהודר עם צווארון מצמר ודוגמא שנראתה כמו סיבי עץ. אם הפסנתרן האמריקאי הראוותני ליברצ'ה עדיין היה בחיים, הוא היה צריך להגדיל את מסגרת האשראי שלו.

הלבוש הרשמי הראוותני, ולעיתים גם המחוצף, גנב כמעט את כל ההצגה בתצוגות האופנה, מכיוון ששאר הבגדים היו ברובם צנועים ומתונים.

"גברים עושים בחירות נועזות, ומקבלים החלטות יותר מעניינות לגבי מה ללבוש בערב", אומר ברוס פאסק, מנהל מחלקת אופנת גברים בחנות הכלבו הניו יורקי "ברגדורף גודמן", "השוק מגיב להתעניינות הזו".

הסלבריטאים מכתיבים את הטון

במשך יותר משנה, למעשה מאז שמגבלות מגפת הקורונה הוסרו בעולם המערבי, חנויות כלבו דיווחו על מכירות הולכות וגדלות של בגדי ערב לגברים, שמונעות על ידי תעשיית החתונות והמסיבות הגדולות. "בהחלט יש תחושה של פיצוי על זמן שאבד", אומר ברוס פאסק לפני תצוגת האופנה של "פנדי", שהסתיימה בטוקסידו שחפתיו מעוטרים בפאייטים.

בנוגע לשאלה מדוע הז'קטים האלה הם לא בשחור קלאסי, פאסק ואחרים מצביעים על השטיח האדום של הוליווד. זה המקום בו ידוענים החלו להתפרע. קחו לדוגמה את טקס גלובוס הזהב, שם סת' רוגן לבש חליפה בצבע וורוד פלמינגו שנראתה כמו משהו שחברה להשכרת בגדים לנשפי תיכון תציע לתיכוניסט תמים. אדם סקוט לבש חליפה בצבע ירוק אמרלד עם עניבת פרפר בסגנון איש העסקים האמריקאי ומקים רשת המזון המהיר KFC קולונל סנדרס, ודונלד גלובר הגיע ב"חלוק" של איב סאן לורן בצבע שנהב, שנראה יותר כמו פיג'מה.

מצד אחד - להתחבר לצד הטווסי

אבל גם גברים לא מפורסמים מתחילים ללכת לכיוון הטווסי הזה. "ללקוחות שלנו כבר יש טוקסידו שחור בארון", אמר נורברט שטומפל, מנהל מחלקת העיצוב בבריוני. "הם מבקשים יותר ויותר חליפות טוקסידו מוחצנות".

גברים מצטלמים בחתונות שלהם ורוצים להתלבש באופן שימקסם את כמות המחמאות ותשומת לב שהם יקבלו. לבוש ערב הפך לחלק במלתחת הגברים. גם גברים שלובשים סוודרים בצבע כחול נייבי 365 ימים בשנה חשים בנוח, ואולי אפילו מרגישים צורך, להתחבר לאלטון ג'ון הפנימי שלהם.

מותגים כמו בריוני מספקים את היצר הראוותני הזה. נורברט שטומפל מציג בפניי ז'קט משי יקר שיכול להתמזג בקלות עם קיר בארמון ורסאי (המותג לא חשף כמה עולה הז'קט). הוא אומר שלוקח חמישה חודשים לייצר בד לז'קט אחד, שנועד ללקוח שרוצה לעשות כניסה מסחררת לאירוע.

מהצד השני - לחזור ליסודות

מעבר לבגדי טוקסידו בסגנון הרוקוקו, ניכר כי ארבעת ימי התצוגות במילאנו חזרו ליסודות. התצוגות הטובות ביותר נעו בין עומס של הדפסים וגזרות גימיקיות לכיוון למראה מסחרי ונקי.

"אני חש שאנחנו בדרך לעונה של צמצום והקטנה", אומר המעצב הבריטי ג'ונתן אנדרסון מאחורי הקלעים של התצוגה של המותג שלו JW Anderson.

בתצוגה של אנדרסון דוגמנים צעדו לאורך המסלול בעיצובים פשוטים מאוד - מכנסי ג'ינס לבנים, סוודר בצבע חום זהוב, מעיל ארוך עם בטנה כפולה - לא הרבה יותר מזה. זה היה נראה מעט שערורייתי, אלא שבחנויות, אפילו אבות מהפרברים יכולים לחשוב שבגדיו של אנדרסון שווים רכישה.

בניגוד לנטייה הידועה של "דולצ'ה וגבאנה" להדפסי פסיפס משוגעים, התצוגה של המותג כללה הרבה מעילים עליונים בצבע שחור. גם הקולקציה של "פראדה", עוד מותג שאוהב קישוטים, הייתה אחידה, וכללה חליפות, קרדיגנים מכופתרים ושוב, כמה מעילים. הבגדים הקלים למכירה התגלו כמפלט הבטוח של המותגים בזמנים כלכליים סוערים.

"זהו רגע מסובך בעולם, ואנו מגיבים אליו. הדבר הכן ביותר שאנחנו יכולים לעשות הוא ליצור כיום בגדים שימושיים", כתבה מיוצ'ה פראדה בהודעה שפרסמה לקראת התצוגה.

לאחר שנים שבהן אופנת הגברים ספגה כל טרנד של הרגע - נעלי סניקרס עצומות, מעילי דובון עם לוגואים גדולים, ג'ינסים מלאי טלאים וכו' - עניין שהקשה על צרכנים להחליט מה עובד מבחינתם, כעת גברים מחפשים בהירות.

"אנחנו לא צריכים להיות לבושים יתר על המידה, אנחנו באמת לא זקוקים לאוברסטייטמנט. אנחנו פשוט צריכים סטייטמנט רגיל", אומר מסימו אלבה, מעצב איטלקי שהציג במילאנו קולקציה נאה שכללה ז'קט רך מקורדרוי, מעיל ספורט עם פסים וחולצות מחויטות נעימות.

מסימו אלבה חובב הקשמיר אינו מעצב בגדי רחוב, אבל הוא ציין שאפילו בנו בן ה־18, שבעבר לבש קפוצ'ונים וסניקרס, רוצה מלתחה פשוטה יותר. המותג שלו, הוא מספר בגאווה, יימכר בקרוב ב-Kith, חנות ניו יורקית שידועה כמקום בו מתבגרים רוכשים סווטשירטים ונעלי "אייר ג'ורדן".

לגברים, הוא אומר, "נמאס להיות חלק משבט", על ידי היכנעות לטרנדים. אלא אם מדובר בחליפות טוקסידו מוגזמות עם פאייטים. במקרה הזה, פשוט קראו להם ליברצ'ה.