עניבות אאוט, מטפחות צוואר ממשי- אין: גברים נפרדים מהפריט הכי קלאסי בארון

בסרט "רצח כתוב היטב: תעלומה יוונית" השחקן דניאל קרייג עוטה על צווארו מטפחת ממשי • דור חדש של מתלבשים רואה בו מודל לחיקוי ומאמץ בחום את הפריט

דניאל קרייג ב''רצח כתוב היטב: תעלומה יוונית''. גברים רוצים להתלבש כמו הדמות שגילם בסרט / צילום: נטפליקס
דניאל קרייג ב''רצח כתוב היטב: תעלומה יוונית''. גברים רוצים להתלבש כמו הדמות שגילם בסרט / צילום: נטפליקס

ג'ייקוב גלאגר כותב טור על אופנת גברים ב"וול סטריט ג'ורנל" 

בסרט הראשון של "רצח כתוב היטב" מ־2019, הבלש בנואה בלאנק (בגילומו של דניאל קרייג) מגלה מי ביצע את הפשע כשהוא עוטה על צווארו עניבה אלגנטית, אם כי אולי מעט ראוותנית.

בסרט ההמשך "רצח כתוב היטב: תעלומה יוונית" מ־2022, העניבה כבר לא שם. במקומה, בלאנק מציג מלתחה של מטפחות צוואר בצבעי כחול בהיר, צהוב חלמון וורוד סלמון. הוא מגיע לתפאורה החולית של הסרט במראה שיותר מתאים לפנסיונר שובב.

ז'קט טוקסידו הוא הפריט החם של העונה. כך צריך ללבוש אותו 
הסלבריטאים הופכים למעצבים הראשיים של בתי האופנה הגדולים בעולם
זה הזמן לנטוש את העקבים לטובת הנעליים השטוחות

דימוי של גבר ממעמד הכסף הישן

מטפחות הצוואר של בלאנק, המהדהדות דימוי של גבר ממעמד הכסף הישן, עומדות בניגוד לגיבור אחר ב"רצח כתוב היטב: תעלומה יוונית": מיילס ברון (בגילומו של אדוארד נורטון), מיליארדר ובעליה של חברת הייטק, הלבוש בצניעות. אם חולצות הטי שירט האפורות והרחבות של ברון זועקות "מארק צוקרברג", אז צעיפי המשי של בלאנק מזכירות את קרי גרנט.

אבל השינוי של בלאנק בתחום קישוט הצוואר מסמן מהלך נרחב יותר בעולם האופנה. כיום, כשעניבות הן זן בסיכון, גם אם לא ממש זן נכחד, קבוצה קטנה של גברים מאמצת את מטפחת הצוואר.

"אתה לא רוצה לענוב עניבה כל יום, זה בסדר. אבל הנה דרך מעולה לגרום למראה להיראות מעונב יותר", אומר ג'יימס מקורמיק, 45, מלנגהורן בפנסילבניה. הוא עוטה צעיפי כותנה קשורים בהידוק עם חולצות וחליפות בצבע כחול נייבי. "אני מוסיף נגיעה של צבע עם הצעיף וזה הביטוי האישי שלי".

לרכוש מטפחות בצבעים והדפסים סולידיים

כיום, לענוב עניבה זה מעט מיושן, אבל יש גברים שאומרים שבלי משהו שעוטף את צווארם הם מרגישים מעט עירומים. מטפחת צוואר "מושכת קצת תשומת לב, אני מניח", אומר מייקל היל, מנהל הקריאיטייב ב-Drake’s, מותג לבוש בריטי. החורף המותג מכר צעיפי צמר ומשי באופן קבוע, "על חשבון פריטים כמו עניבות", מסביר היל. הוא מודה שבעצמו הוא מעדיף לעטוף את הצוואר במטפחת ולא בעניבה. עבורו זה "סוג קישוט שקט יחסית. הוא לא מעניק מראה מחויט כמו עניבה".

"זה קצת מהודר", מודה ברוקס ריץ', 38, יזם בתחום המסעדנות מצ'רלסטון בדרום קרולינה, שקיבל השראה מהבנדנות של אשתו, של המותג היפני 45RPM. באופן מסורתי, נשים יותר בעניין של מטפחות על הצוואר. חשבו על נשים פריזאיות עטופות בצעיפי "הרמס" ועל אודרי הפבורן בסרט "חופשה ברומא".

כדי לא להיראות כמו יו הפנר, האיש שעמד בראש המגזין "פלייבוי", ריץ' מעדיף מטפחות בצבע אחיד או עם הדפס סולידי. הוא עונב אותן יחד עם חולצת פולו או חולצה מכופתרת. "בנדנה קטנה זה בדיוק מה שצריך כדי לשדר 'היי, אני קלאסי, אבל אני גם יצירתי", הוא אומר.

בשורת המטפחות טרם הגיעה לגברי הוליווד

ברוקס ריץ' מודה שראה יותר מטפחות על צווארן של בובות בחלונות הראווה של חנויות ראלף לורן מאשר על אנשים החיים בעירו. אם תבדקו בהוליווד, גם שם לא רואים הרבה מטפחות על השטיח האדום; אבל צריך להיות הוגנים: בטקס הגראמי זמרים כמו סטיב לייסי ובייביפייס הגיעו ללא חולצות, כך שנראה שסלבריטאים עדיין יותר מעוניינים להשיל בגדים מאשר להוסיף פריטים.

ובכל זאת, ישנם מקומות בהם מכירות של מטפחות לצוואר עלו. "שמתי לב שמתקבלות יותר הזמנות מאירופה", אומרת לינדזי פוט, מייסדת Last Chance Textiles, חברה מפורטלנד באורגון, שמוכרת בנדנות מכותנה וממשי, עם הדפסי נקודות, פרחים ופייזלי ב-35 עד 119 דולר.

ביריד אופנת הגברים "פיטי אומו" בפירנצה שהתקיים בחודש ינואר, ראיתי עשרות אנשים שלובשים חליפות עם מטפחת צוואר - שוב, במקום עניבה.

קהל היעד החדש של המטפחות

בעבר, לקוחותיה של לינדזי פוט היו ברובם עוטי בנדנה טיפוסיים: אופנוענים ובוקרים דרומיים. אבל דרך חיבור לג'ני איגן, מעצבת התלבושות של "רצח כתוב היטב: תעלומה יוונית", המטפחות שלה הגיעו אל צווארו של קרייג. לאחר שחשבון האינסטגרם
@WhatsDanielWearing, בעל 60 אלף העוקבים, שיתף פוסטים בהם נכתב שהמטפחות הן של החברה שלה - המכירות שלה זינקו. עיקר הלקוחות החדשים הם "בחורים יותר אופנתיים" שרוצים להתלבש כמו בנואה בלאנק.

זה גם לא חייב לעלות הרבה כסף. "בחנויות יד שנייה הצעיפים עולים גרושים", אומר דרו צ'יימברס, 36, בעל סוכנות פרסום בדנבר בקולורדו. הוא עוטה מטפחות בצבע לבן, אפור וכחול, קשורות באופן רופף על הצוואר, מה שנותן להופעה שלו הרבה אופי במעט מחיר. "אתה יכול למצוא בנדנות משומשות מגניבות תמורת פחות מ־10 דולר", הוא מציין.