ג'מבו סטוק | בלעדי

עובדי ג'מבו סטוק הקורסת: "לא קיבלנו שכר, הודיעו לנו שלא פותחים יותר"

חלק מהעובדים אומרים כי לא קיבלו כלל משכורות על החודש הקודם, וחלקם טוענים: קיבלנו סכומים לא נכונים - וקטנים מהמגיע לנו • עו"ד מתן אלקיים, המייצג כ-30 מעובדי הרשת: "בחברה לא עונים לטלפונים, והעובדים - שבתחילת אפריל אמרו להם להפסיק להגיע לעבודה - בעצם לא פוטרו, וזה מונע מהם לחתום אבטלה או ללכת לעבוד"

סניף של ג'מבו סטוק / צילום: ניצן גור
סניף של ג'מבו סטוק / צילום: ניצן גור

עובדי רשת ג'מבו סטוק הקורסת, שסניפיה נסגרו במפתיע בחול המועד פסח, לאחר הפרסום בגלובס שחשף כי הצ'קים שניתנו לספקים חזרו ולא כובדו, מספרים כי יומיים לאחר ליל הסדר קיבלו הנחיה לסגור את הסניפים, וכי הם לא ייפתחו יותר. חלק מהעובדים אומרים כי לא קיבלו כלל משכורות על החודש הקודם, וחלקם טוענים: קיבלנו סכומים לא נכונים - וקטנים מהמגיע לנו. 

בעקבות חובות של מיליונים: צו הקפאת הליכים לג'מבו סטוק 
רשת ג'מבו סטוק שנקלעה לקשיים: הסניפים סגורים, הכסף לא עבר לספקים ומה אומרים הבעלים?
המהלכים שהובילו את רשת הסטוק הרביעית בגודלה לקשיים | ניתוח
האם רשת ג'מבו סטוק נקלעה לקשיים? ספקים: "הצ'קים חוזרים" | בלעדי

"עד ערב החג הכול היה רגיל, אבל ביום שישי 7 באפריל בשעה 12:15 בצהריים קיבלתי הוראה ממנהל האזור לסגור את הסניף, שאמור היה להיסגר שלוש שעות לאחר מכן", אומר לגלובס אורן דור, מנהל סניף שנקין בתל אביב, שעבד ברשת כמעט שנה. קודם לכן הוא עבד בסניף הממוקם בדיזנגוף סנטר, שנסגר עוד לפני פסח.  

"זה בא לנו בהפתעה מוחלטת"

לדבריו, "אחד העובדים שלי שאל את מנהל האזור למה אנחנו סוגרים בחול המועד. הוא אמר שהמקום בשיפוצים, אבל לא הגיעה שום הודעה מלמעלה. הוא הודיע לי ולשאר מנהלי הסניפים לאסוף את מפתחות החנויות מהעובדים, ושהם יגיעו לאסוף את כולם מאיתנו, אבל עדיין לא אספו אותם בכלל. לא יודע מה קורה שם".

דור מספר כי חלק מהעובדים לא קיבלו משכורות כלל, אולם לחלקם הועברו סכומים שונים ב-30 במרץ, כשהמשכורות לרוב משולמות ב-10 בכל חודש. "בחלק מהסניפים עובדים לא קיבלו בכלל שכר, חלק קיבלו סכומים קטנים יותר ממה שהיו צריכים. גם כשמנסים להתקשר למשרדים, אף אחד לא עונה. אנחנו בשוק.

"אף אחד לא דיבר איתנו, אף אחד לא אמר לנו כלום, זה בא לנו בהפתעה מוחלטת. גיליתי שיש בעיה רק כשאחד הלקוחות אמר לי שהייתה כתבה בגלובס על הרשת. עכשיו אנחנו מחכים לראות מה יקרה". 

התכתבויות בין עובדי ג'מבו סטוק
 התכתבויות בין עובדי ג'מבו סטוק

"בחברה לא עונים לטלפונים, אין אף אחד שמסביר לעובדים"

בית המשפט המחוזי בלוד מינה אתמול (ג') את עו"ד אמיר ברטוב כנאמן זמני לרשת הדיסקאונט הקורסת, והוציא צו הקפאת הליכים לג'מבו סטוק. את הבקשה לצו הגיש במהלך פסח בנק לאומי, שטען כי החברות ג'מבו סטוק צפון שרון וצ'אק בס חייבות לו 8 מיליון שקל, וכי הן נקלעו לאחרונה לקשיים באופן המסכן את המשך פעילותן.

עו"ד מתן אלקיים, מומחה לחדלות פירעון שמייצג קבוצה של כ-30 מעובדי הרשת, מסביר כי לצד הספקים שלא קיבלו תשלום, גם העובדים לא קיבלו שכר מלא על עבודתם. הוא מוסיף כי העובדים נמצאים בבעיה קשה: הם לא יכולים לחתום אבטלה, משום שאינם מוגדרים כמפוטרים ולא קיבלו מכתבי פיטורים, וחלקם התחילו בחיפושי עבודה.

"העובדים, שבתחילת אפריל אמרו להם להפסיק להגיע לעבודה, בעצם לא פוטרו, וזה מונע מהם לחתום אבטלה או ללכת לעבוד. פניתי לנאמן שמונה וביקשתי שקודם כל יפטרו את העובדים על-מנת שיוכלו לפחות לחתום אבטלה, עוד לפני שיבדוק אם קיימת היתכנות להבריא את החברה או שהיא הולכת לפירוק. בחברה לא עונים לטלפונים, אין אף אחד שמסביר, והעובדים, שרובם בדרג זוטר ונמוך, ממוכרים עד סדרנים, יושבים בבית. מדובר במצב אבסורדי". 

עו''ד מתן אלקיים, מומחה לחדלות פירעון / צילום: טל קרת
 עו''ד מתן אלקיים, מומחה לחדלות פירעון / צילום: טל קרת

עו"ד אלקיים מזכיר כי בעבר היו מקרים בהם הנאמן החליט לפטר את העובדים עוד לפני שהסתיימו בדיקותיו לגבי מצב החברות שנקלעו לקשיים. "ב-2021, כשחברת אייפרינט נקלעה לקשיים, הנאמן החליט לפטר את כל העובדים במכה, כך שלפחות יוכלו לחתום אבטלה ולהתפרנס בינתיים. המזל שלהם הוא שבגלל שלחברה יש חובות כל-כך גדולים, בנק לאומי פתח תיק - אחרת הם היו צריכים להתאגד ולפתוח בעצמם, מה שהיה לוקח להם יותר זמן, ונזכיר כי להם יש פחות אמצעים מאשר לבנק".