הנאמן של ג'מבו סטוק ביקש מביהמ"ש לאשר מכירת הרשת

הנאמן הזמני שמונה לג'מבו סטוק, לאחר שניתן לה צו הקפאת הליכים בשבוע שעבר, מספר לגלובס כי יש הרבה מתעניינים ברכישת הרשת, וכי בכל יום הוא מקבל פניות בעניין

סניף של ג'מבו סטוק / צילום: ניצן גור
סניף של ג'מבו סטוק / צילום: ניצן גור

עו"ד אמיר ברטוב, שמונה בשבוע שעבר על-ידי בית המשפט המחוזי כנאמן זמני לרשת הדיסקאונט ג'מבו סטוק, הגיש היום (ב') בקשה לבית המשפט לאשר לו לפרסם הזמנה לגורמים המעוניינים להציע הצעות לרכישת החברה, פעילותה ונכסיה. 

עובדי ג'מבו סטוק הקורסת: "לא קיבלנו שכר, הודיעו לנו שלא פותחים יותר" 
המהלכים שהובילו את רשת הסטוק הרביעית בגודלה לקשיים | ניתוח

צו הקפאת הליכים לרשת ג'מבו סטוק ניתן בשבוע שעבר, אחרי שהצ'קים שניתנו לספקים חזרו, הסניפים נסגרו, והבעלים עבר להתגורר בחו"ל. בנק לאומי הגיש בקשה לצו לפתיחת הליכים במהלך חג הפסח, שבה נטען כי החברות ג'מבו סטוק צפון שרון וצ'אק בס חייבות לו 8 מיליון שקל, וכי הן נקלעו לאחרונה לקשיים באופן המסכן את המשך פעילותן.

כעת מבקש הנאמן כאמור אישור בית המשפט לפרסם הזמנה להציע הצעות לרכישת החברות, והוא מספר לגלובס כי יש הרבה מתעניינים ברכישת הרשת, וכי בכל יום הוא מקבל פניות בעניין.

עו''ד אמיר ברטוב / צילום: תמונה פרטית
 עו''ד אמיר ברטוב / צילום: תמונה פרטית

"מאז מינויו עושה הנאמן הזמני יחד עם צוותו מאמצים רבים ללימוד עסקיהן של החברות, ניתוח פעילות הסניפים השונים, לימוד המערכת הפיננסית של החברות, מיפוי מערכות היחסים עם הספקים השונים של החברות ותפיסת נכסי החברות, שמירתם וביטוחם. לצורך כך יצר הנאמן הזמני במהלך הימים האחרונים קשר עם גורמי מפתח בחברות על-מנת לרתום אותם לסיוע ראשוני לצורך גיבוש תמונת המצב של החברות", נכתב בבקשה שהוגשה היום לבית המשפט.

"פעילותן של החברות פרוסה על פני 18 סניפים בפיזור גאוגרפי נרחב, ובימים אלה נערכת ספירת מלאי בסניפים השונים על-מנת להעריך את שווי הסחורות המוחזקות בהם. מיקומם של הסניפים והסכמי השכירות הקיימים מהווים נכס משמעותי נוסף של החברות, ובימים האחרונים יוצר הנאמן הזמני קשר עם משכירי הנכסים על-מנת לוודא כי אינם נוקטים בפעולות חד-צדדיות שעלולות לפגוע באפשרות לפתרון לכלל נושי החברות.

"מוקדם מדי לגבש את דרכי הפעולה המיטביות"

"בנוסף, במהלך הימים האחרונים פנו אל הנאמן הזמני נושים רבים, ביניהם כאלה המחזיקים בידיהם בטוחות, ובימים אלה פועל הנאמן הזמני לגבש תמונה ראשונית של מצבת הנשייה. כל אלה יאפשרו לנאמן הזמני להעריך את מצבן של החברות ואת הסיכוי להשיבן לפעילות סדורה. במקביל, מקבל הנאמן הזמני פניות ממתעניינים רבים ברכישת החברות ו/או פעילותן ו/או ונכסיהן.

"בשלב זה מוקדם מדי לגבש את דרכי הפעולה המיטביות בנוגע לחברות, אולם כבר כעת ברור כי גם אם תהיה כדאיות בחידוש הפעלת החברות, לא יהיה מדובר בהשבת כל הסניפים לפעילות מלאה, הואיל וחלקם מפסידים. מנגד, פריסת הסניפים וההשקעות שכבר נעשו בהם יכולות להוות הזדמנות למשקיעים שמעוניינים להיכנס בנעליה של החברה להפעלת סניפים אלה ביתר יעילות, תוך חיסכון בהשקעות הנדרשות להקמת כל סניף וסניף.

"לעמדת הנאמן הזמני, ישנה חשיבות רבה לקבלת הצעות מגורמים שונים המעוניינים להגיש הצעות לרכישת החברות ו/או נכסיהן, וזאת על-מנת שניתן יהיה לגבש מסקנות יעילות ביחס לאפשרויות הקיימות בידי הנאמן הזמני בקשר להפעלת החברות ומכירת נכסיהן. לאור כך שכל סניפי החברות סגורים ולמעשה אינם מניבים הכנסות וגם אינם משלמים דמי שכירות למשכירים, אין מנוס אלא לפרסם בהקדם האפשרי הזמנה להציע הצעות בעניין זה".

עו"ד ברטוב מציין כי בעלי הרשת רועי ונונו, שנעלם בשבועות האחרונים, יצר עמו קשר, וכי הוא משתף פעולה ואינו מתנגד למכירת הרשת. "ברור שבחינת אפשרות מכירת הרשת זה מהלך מתבקש", אומר עו"ד ברטוב, ומוסיף כי "לאחר שאקבל את הסמכות, אבחר את התהליך הנכון להוציא את הרשת למכירה. מדובר במקרה ייחודי. לרוב מדובר בחברות פעילות ועובדות, פה לא היה כלום. לא היה מי שיפתח את הדלת".