הריסה ובנייה בגבעתיים: "הפרויקט קטן והתהליך היה קל יחסית"

שני בניינים ישנים ברחוב ז'בוטינסקי, הממוקמים בשכונת ארלוזורוב שבמרכז גבעתיים, יהרסו • היזם יקבל 21 דירות חדשות, כשמחירי השיווק בפרויקט מתחילים מ-55 אלף שקל למ"ר • מה תהיה התמורה לבעלים?

הפרויקט בשכונת ארלוזורוב, גבעתיים / הדמיה: A STUDIO
הפרויקט בשכונת ארלוזורוב, גבעתיים / הדמיה: A STUDIO

סיפור הפרויקט:

הבניינים ברחוב ז'בוטינסקי 71 נמצאים במרכז גבעתיים, בשכונת ארלוזורוב, במרחק קצר מרחוב בן גוריון שמפריד בין גבעתיים לרמת גן, ומרחק נסיעה קצר מתחנת רכבת השלום. במסגרת הפרויקט ייהרסו שני בניינים עם 12 יחידות דיור שבמקומם יבנה בניין אחד בן 10 קומות ובו 33 יחידות דיור.

שוק השכירות רותח: איפה קפצו המחירים, ואילו דירות בת״א הוזלו?
הנדל"ניסט שחושף את המשבר: "מחירי השכירות זינקו ב-20%-40%"
הנתונים מגלים: זה הסקטור שמושך את מחירי הדירות כלפי מעלה

עו"ד שי מיטראני, ממשרד מיטראני קימחי ושות' שייצג את הדיירים בפרויקט, מסביר כי השכונה היא מהוותיקות בעיר. לדבריו, "בגבעתיים יש תנופת תמ"א ובנייה וזה אחד מהפרויקטים שנבנים כעת. רוב הדיירים גרים כאן מיום הקמת הבניין, ולכל אחד יש סיפור אישי". הוא מציין כי בשל מספר הדיירים המועט בפרויקט נוצרה היכרות אישית איתם.

עו"ד מיטראני מספר שהבניינים ישנים - "הולכים ומתפוררים". לדבריו, "הדיירים היו צריכים להכניס את היד לכיס בכדי לתקן תקלות. העירייה אמנם לא הכריזה על הבניינים מסוכנים, אבל המצב שלהם בינוני עד רע".

הפרויקט בשכונת ארלוזורוב, גבעתיים, לפני ואחרי / הדמיה: A STUDIO צילום: יח''צ
 הפרויקט בשכונת ארלוזורוב, גבעתיים, לפני ואחרי / הדמיה: A STUDIO צילום: יח''צ

עוד לדבריו, "לאחד הדיירים יש שלוש דירות בבניין והוא זה שיזם את המהלך. שאר הדיירים הלכו אחריו - בניגוד לנהוג במקרים כאלה שאנשים חוששים מניגוד אינטרסים. כמובן שהיו כאלה שצריך להסביר להם במה מדובר, אבל מדובר על פרויקט קטן והתהליך היה קל יחסית. כבר הושגו 100% חתימות".

עם זאת, עו"ד מיטראני מציין כי העיכובים שהיו לפרויקט היו במישור התכנוני מצד העירייה. לדבריו, "החתימות הן מ־2014 ובמהלך התקופה הזאת היו הרבה שינויים בענייני התמ"א. כמו כן, הייתה דרישה של העירייה להקצות מבנה ציבור בבניין, דבר ששינה את התוכנית. אבל אף אחד לא התייאש, זה מה שחשוב".

יוסי ברק בעלים ומנכ"ל ברק פיננסים שרכשו את הפרויקט לאחר קבל היתר הבנייה מסר כי "הפרויקט מוערך בכ-100 מיליון שקל, ודירות בפרויקט משווקות החל מ-55 אלף שקלים למ"ר". 

התמורה ליזם:

21 דירות שיוכל לשווק ולמכור.

התמורה לבעלים:

תוספת ממ"ד בשטח 12 מ"ר, מרפסת שמש בשטח 12 מ"ר, מחסן וחניה תת קרקעית.

לו"ז:

התב"ע אושרה, היתר בתנאים התקבל ביולי 2020. סיום פינוי דיירים בתחילת אוגוסט הקרוב.

הפרויקט: תמ"א 38/2 (הריסה ובנייה)

המצב הקיים: שני בניינים של שתי קומות על עמודים עם 12 דירות

היזם: חברת נופך דניאל וקבוצת ברק פיננסים

הקבלן: עץ השקד

אדריכלים: V5 אדריכלים

עו"ד הדיירים: עו"ד שי מיטרני ממשרד מיטראני קימחי ושות'

עו"ד היזם: משרד עו"ד גולדפרב־זליגמן