דיסקונט מקפיא את העלאת הריבית על המינוס ללקוחות הפרטיים

על רקע העלאת ריבית בנק ישראל, בנק דיסקונט הודיע ללקוחות הפרטיים כי יספוג את העלאות הריבית על המינוס בשנה הקרובה • בבנק כבר ביצעו מהלכים שנועדו לעזור ללקוחות להתמודד עם יוקר המחיה

סניף של בנק דיסקונט / צילום: Shutterstock
סניף של בנק דיסקונט / צילום: Shutterstock

יום לאחר העלאת הריבית ע"י בנק ישראל, בנק דיסקונט מודיע כי הוא מקפיא את העלאת הריבית על המינוס. הבנק התחייב ללקוחות הפרטיים כי יספוג את כל העלאות הריבית על המינוס בשנה הקרובה. המהלך מתייחס לחשבונות שקליים פרטיים בלבד.

בבנק מציינים כי "גאה לאתגר את התחרות במערכת הבנקאית, לטובת הציבור בישראל" ומזכירים עוד מהצעדים שנקט כדי להקל על לקוחותיו כמו הקפאת עליית תשלומי המשכנתה ללא ריבית וללא הצמדה למדד וביטול ריבית החובה בחשבון העו"ש עד למינוס של 2,000 שקל לבעלי מסגרת אשראי.

בדיסקונט אמרו כי "מהלך ספיגת העלאות הריבית על המינוס הוא צעד שנועד לתת מענה לקושי המרכזי והיומיומי אתו מתמודדים מאות אלפי לקוחות הבנק, במציאות הכלכלית המכבידה ויוקר המחיה הגואה".

דיסקונט לא לבד, הבנקים מציעים לציבור פתרונות מגוונים שיאפשרו ללקוחות להתמיד בהחזרי המשכנתה ולהימנע ממכירת הנכס. בין היתר מדובר על הלוואות ללא ריבית, הקפאת משכנתאות, ועוד.

כך לדוגמה, רגע לפני החלטת בנק ישראל האחרונה, הודיע בנק הפועלים כי הוא יספוג במשך שנה את עליית הריבית המתוכננת, כפי שכבר עשה בעלייה שהתרחשה בינואר האחרון, ולא ייקר את ההחזר (בהתאם לתנאים מוגדרים כמו יתרת משכנתה נמוכה מ־1.5 מיליון שקל ושיעור מימון של מעל ל־60%).

מזרחי טפחות, השחקן הגדול בשוק, מציע ללווים "משכנתה בקצב שלכם" שמאפשרת החזר בהתאם ליכולות של הלווה, כך שהוא יכול להחזיר סכום נמוך כעת, ובהמשך ההחזר החודשי יגדל. הבנק אף מציע פטור מריבית על המינוס עד לסכום של 6,000 שקל, לכל הלקוחות שיש להם גם משכנתה וגם חשבון עו"ש בבנק.