האוזניות החדשות של סוני: נוחות אבל לא מצטיינות

החודש השיקה החברה היפנית את WF–C700N - אוזניות אלחוטיות הנכנסות לתוך האוזן • כדי לאפשר תג מחיר נמוך, היא ויתרה על כמה פיצ'רים חשובים, והתוצאה פוגמת בחוויה

האוזניות חדשות של סוני / צילום: SONY
האוזניות חדשות של סוני / צילום: SONY

בדיקה טכנולוגית

איך ניתן לשפר שירותים דיגיטליים? אילו מוצרים חדשים יש היום בשוק, ומה איכותם לעומת המתחרים? כיצד פותרים בעיות טכנולוגיות? מדי שבוע המדור ינסה לענות על שאלות אלה ודומות להן. אם נתקלתם בתקלות ואתם זקוקים לעזרה, או שאתם מעוניינים שנסקור מוצרים מסוימים, אתם מוזמנים לפנות למייל: nevo-t@globes.co.il

בשוק ישנן אפשרויות רבות לרכישת אוזניות חדשות. אחת החברות הבולטות בתחום היא סוני, המספקת מוצרים שונים בתחום הסאונד. החודש השיקה החברה ברחבי העולם את Sony WF-C700N, אוזניות אלחוטיות הנכנסות לתוך האוזן. לקחנו את המוצר לבדיקה, וניסינו לשמוע האם יש כאן בשורה.

קפיצה של 185 מיליארד דולר ביום: המניה שהדהימה את וול סטריט
הפיצ'ר שכולם חיכו לו: עריכת ההודעות מגיעה לוואטסאפ

החידוש העיקרי: קומפקטיות ועיצוב פשוט

כבר ברגע הראשון שמסתכלים על האוזניות החדשות של סוני, ניתן לראות שמדובר בקומפקטיות ברמה מאוד גבוהה. הקייס הוא גליל קטן, מעוצב בפשטות, מארז קליל ולא כבד (4.6 גרם לאוזניה) ובלי התחכמויות בכלל. מאחר שהוא עשוי מחומרים ממוחזרים ומורכב מפלסטיק, התחושה היא של מוצר קצת פחות יוקרתי.

האוזניות עצמן הן אוזניות כפתור שנכנסות עם סיליקון לתוך אוזן, בלי שום חידוש. אם אוזניות מסוג זה מעמיסות לכם על האוזן בדרך כלל, לא בטוח שהמוצר מתאים לכם. לעומת זאת, מי שאוהב אותן, יגלה אוזניות מאוד נוחות שנכנסות לאוזן כמו שצריך, ויודעות להישאר שם בנוחות רבה. לצד זאת, האוזניות עמידות להתזות מים בתקן IPX4.

היתרון הבולט: סאונד טוב

סוני היא מחברות הסאונד הטובות שיש, וגם במקרה הנוכחי, ולמרות המחיר הנמוך, הסאונד שהאוזניות נותנות הוא מספק. יחסית למחיר, אין ספק ששומעים את הפרטים בצורה טובה - מכלי הנגינה השונים ועד האלמנטים המשולבים. צריך לומר: לא מדובר באוזניות עם איכות הסאונד הטובה ביותר, וגם לא קרובה לזה, אבל בטווח המחיר הזה מדובר באיכות סבירה - וזו חוזקה משמעותית של סוני.

עם זאת, ביטול הרעשים של האוזניות לא מספיק טוב. כשמפעילים אותו, מבינים שיש קולות שמצליחים לחדור פנימה. גם במצב הסביבה, כשהאוזניות משתמשות במיקרופון כדי לתווך את הסביבה לאוזניים, הביצוע לא כל כך טוב. לעיתים צריך להתקרב למקור הסאונד כדי לשמוע את מה שנאמר. ככה זה: סוני קיצצה את המחיר, ולכן הייתה חייבת לקצץ גם במוצר עצמו.

חיבוריות: הכפתורים נגד הצרכן

בסוני בחרו שמנגנון השליטה באוזניות יפעל באמצעות כפתור פיזי שנלחץ. לא מדובר במשטח לחץ או בהקלקות בודדות, אלא בכפתור פיזי שעליו צריך ללחוץ. מאוד קשה להכניס את האוזניות לאוזן בלי ללחוץ על הכפתורים עצמם, לשנות מצבים או להעביר את השיר שבדיוק רציתם לשמוע. למעשה, כמעט בלתי ניתן לחזק את האחיזה באוזן. בחוויה הכוללת, נראה שזה פיצ'ר שיותר הגביל את השימוש מאשר עזר.

יתרה מכך, סוני החליטה לקצץ בפיצ'ר מאוד חשוב - חיישן זיהוי כשמורידים את האוזניות או מחזירים לאוזן. כלומר, אם תפעילו את האוזניות ותחליטו להסיר אותן מהאוזניים, הסאונד ימשיך להתנגן בלי שום הפרעה. רק כשתחזירו את שתי האוזניות לקייס, הסאונד יפסיק לפעול. השילוב של שני אלו הופך את השימוש לקצת מתסכל, כולל יותר מדי טעויות אנוש מעצבנות.

נקודת האור: האפליקציה של סוני

אחת מנקודות האור המשמעותיות של האוזניות האלו היא משהו שיש לכל המוצרים של סוני: האפליקציה של החברה. Sony Headphones Connect מאפשרת לצרכן להתאים את הסאונד ולשלוט בכמה פיצ'רים נוספים, מה שהופך את השימוש להרבה יותר מותאם וייחודי.

לדוגמה, אחד הפיצ'רים מאפשר לאוזניות 'לקרוא' את הסביבה ולזהות אם הצרכן ברחוב, בבית או בחדר הכושר, ואז להתאים את ההאזנה עצמה לסיטואציה. בנוסף, יש ארבעה מצבים שהאפליקציה יודעת לזהות: מנוחה, הליכה, ריצה ותחבורה. בכל אחד מהמצבים האלו ניתן לבחור האם רוצים לבטל את הרעשים או לשמוע את הסביבה, והאוזניות יידעו לעשות זאת בצורה אוטומטית.

עם זאת, יש פיצ'רים שעדיין צריכים שיפור משמעותי. לדוגמה, האפליקציה יכולה לזהות מתי הצרכן מדבר עם מישהו שסמוך אליו או אם מישהו מדבר איתו, כדי להפעיל מיד את מצב הסביבה, ולהמשיך את הסאונד בלי שום בעיה. הבעיה היא שהפיצ'ר לא מספיק מדויק, ולכן לא תמיד משתלם להשתמש בו.

החיסרון המורגש: הסוללה לא מספיק טובה

האוזניות של סוני מציעות מחזור חיים של 7.5 שעות האזנה כשביטול הרעשים פעיל. בעזרת הטעינה של הקייס, ניתן להגיע ל־15 שעות סוללה - ומדובר בזמן האזנה נמוך מאוד. זה בעיקר אומר שעבור צרכנים כבדים, הביקור החוזר בטעינה יהיה תכוף יחסית, וזה משהו שצריך לשקול.

כדי לפצות על כך, סוני מאפשרת טעינה מהירה: ב־10 דקות תצליחו לקבל עד שעה של השמעה. מחזור טעינה מלא אורך כ־90 דקות.

לשם השוואה, בין המתחרים המוצגים בתחתית העמוד נמנים Jabra ו-JBL. שתי החברות מציעות אוזניות בטווח מחירים דומה לאוזניות הנבדקות, אך שעות ההאזנה ארוכות פי שניים. מדובר בהבדל משמעותי, בוודאי עבור צרכנים כבדים.

המחיר: נמוך, והמוצר בהתאם

כפי שניתן להבין, מדובר באוזניות בתג מחיר נמוך ביחס לחברת סוני. בעוד שיש אוזניות המגיעות ל־1,000 שקל בישראל, האוזניות האלו מתומחרות בעולם סביב ה־110 דולר, כלומר קצת יותר מ־500 שקל.

כדי שסוני תוכל להציע מוצר כזה במחיר כזה, היא הייתה צריכה לקצץ בפיצ'רים או בחומרה שכבר הפכה לנורמה אצל מתחרים ובכלל השוק. מי שאינו צרכן כבד, או שהפיצ'רים האלו אינם חשובים לו - יכול ליהנות ממוצר עם איכות סאונד טובה ומארז קומפקטי וקל, אך עם החסרונות שצוינו.

***גילוי מלא: חברת ישפאר, יבואנית סוני לישראל, סיפקה לנו את האוזניות לצורך בדיקה

המתחרות העיקריות: האוזניות של JBL ו־Jabra 

לאוזניות של סוני יש לא מעט מוצרים מתחרים ברחבי העולם, כאן נציג שניים בטווח מחירים דומה. ב־Jabra מציעים את Elite 4 Active שמגיעות בעיצוב דומה, עם קייס גדול יותר ואוזניות הרבה יותר גדולות. האוזניות מותאמות לאימונים, בכך שהן תומכות בתקן IP57 - עמידות למים וזיעה. מבחינת הסוללה, מדובר ב־28 שעות האזנה, כולל הטענה עם הקייס עצמו. לפי החברה, 10 דקות של טעינה מספקת שעה של האזנה. מחיר: 120 דולר.

ב־JBL מציעים את Tune 125TWS. העיצוב דומה לאוזניות שבבדיקה, אך מבחינת זמן שימוש הן טובות יותר, עם 32 שעות האזנה. עם זאת, לאוזניות אין ביטול רעשים כלל, והן אינן מוגנות ממים (בניגוד לאוזניות של סוני). מחיר: כ־100 דולר.

האוזניות של JBL ו־Jabra / צילום: יח''צ
 האוזניות של JBL ו־Jabra / צילום: יח''צ