עם שירי הלל וקריאות דתיות: כך חגגו תומכי ארדואן את ניצחונו בבחירות

נשיא טורקיה, רג'פ טאייפ ארדואן, קיבל רוב קולות ב-52 מחוזות מתוך 81 בטורקיה, במה שמצביע על היקף התמיכה שלו באזורים שונים במדינה • תומכיו חגגו בשדרה המרכזית של איסטנבול עד לשעות הקטנות של הלילה • הנשיא הרצוג מיהר לשלוח את ברכתו: "משוכנע שנמשיך יחד לפעול למען חיזוק והרחבת הקשרים הטובים בין טורקיה וישראל"

תומכי הנשיא רג'פ טאיפ ארדואן חוגגים מחוץ למעונו באיסטנבול, אתמול / צילום: Associated Press, Francisco Seco
תומכי הנשיא רג'פ טאיפ ארדואן חוגגים מחוץ למעונו באיסטנבול, אתמול / צילום: Associated Press, Francisco Seco

תומכיו של נשיא טורקיה רג'פ טאייפ ארדואן חיכו בקוצר לניצחון בבחירות על מנהיג האופוזיציה, כמאל קיליצ'דראולו, במטרה לחגוג דווקא במרכז איסטנבול - העיר המאוכלסת ביותר במדינה.

חמש שנים נוספות: ארדואן זכה בבחירות בטורקיה 
האיש שמאחורי הצ'אט שמסעיר את העולם: מה מחפש סם אלטמן בישראל? 

אף שאם זה היה תלוי באיסטנבול, קיליצ'דראולו היה הנשיא (קיבל 51.78% מהקולות בעיר). נשיא טורקיה ניצח בספירת כלל הקולות במדינה עם 52.16% מהקולות - 27,725,131 אזרחים הצביעו בעדו. ארדואן קיבל רוב קולות ב-52 מחוזות מתוך 81 בטורקיה, במה שמצביע על היקף התמיכה שלו באזורים שונים במדינה. 

עם הבוקר חזרה הלירה הטורקית להישחק מול הדולר וחצתה, בשנית, את רף ה-20 לירות לדולר. עם זאת, עד השעה 10:30 היא כבר עברה את ה-20.05 - לאחר שחיקה של 0.61%.

הגעת מצעדי החגיגות לרחוב אסטיקלל, השדרה המרכזית של איסטנבול, הוסיפה רעש ועומס לראשון בערב - זמן בילויים שגרתי בעיר. מנגד, המשטרה דאגה בעיקר לכך שהתנועה בצירים תימשך, גם אם בעומס יחסי.

תומכיו של הנשיא זימרו שירי הלל לארדואן תוך צפצופים ברכביהם עד לשעות הקטנות של הלילה. ככל שהאירוע נמשך הוא הפך ליותר קיצוני, עם קריאות דתיות ופאן-טורקיסטיות, כאשר באסטיקלל ניתן היה אף לחזות בדגלי אזרבייג'ן. כך ניתן להבין שגם בבאקו שבעי רצון מהתוצאות.

הנשיא יצחק (בוז'י) הרצוג, שפיתח מערכת יחסים חמה עם מקבילו הטורקי בשנים האחרונות, מיהר לברך. "ברכותי לנשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן על ניצחונו בבחירות", מסר נשיא המדינה. "אני משוכנע שנמשיך יחד לפעול למען חיזוק והרחבת הקשרים הטובים בין טורקיה וישראל". הברכה הישראלית המהירה הובילה להוקרת תודה עבור מהירי ובכירי המברכים בסוכנות הידיעות הממלכתית "אנאדולו". לצד נשיא ארה"ב ג'ו ביידן וראש ממשלת בריטניה רישי סונאק, הוצב שמו של הנשיא הרצוג עם נשיא איראן אברהים ראיסי, ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן, סלמאן מלך ערב הסעודית, ראש ממשלת פקיסטן שהבאז שריף ונשיא ונצואלה ניקולאס מדורו.