האיש שמאחורי הצ'אט שמסעיר את העולם: מה מחפש סם אלטמן בישראל?

סם אלטמן, מנכ"ל OpenAI עורך בימים אלו סיור ברחבי אירופה והספיק להיפגש עם מספר ראשי ממשלות • כל אחד מהמנהיגים פרסם לאחר הפגישה תמונה משותפת לצד הצהרות לגבי כוונתן של הממשלות לפעול לקידום והמשך פיתוח הבינה המלאכותית תחת רגולציה מתאימה • בשבוע הבא צפוי אלטמן להגיע גם לישראל

נשיא צרפת עמנואל מקרון נפגש עם מנכ''ל OpenAI, סם אלטמן בפריז / צילום: Associated Press, Yoan Vala
נשיא צרפת עמנואל מקרון נפגש עם מנכ''ל OpenAI, סם אלטמן בפריז / צילום: Associated Press, Yoan Vala

סם אלטמן, מנכ"ל OpenAI, החברה שעומדת מאחורי ה-ChatGPT- אולי האחראי העיקרי להבאת הבינה המלאכותית למרכז תשומת הלב, עורך בימים אלו סיור ברחבי אירופה והספיק להיפגש עם מספר ראשי ממשלות, הן כדי לדון בנושא הרגולציה סביב הבינה המלאכותית, נושא שדאג להציף בראיונות שערך בחודשים האחרונים, והן כדי לחפש מיקום אירופאי למרכז מחקר ופיתוח מטעם החברה.

מנכ"ל OpenAI סם אלטמן מגיע לביקור בישראל 

אלטמן נפגש עם נשיא צרפת, עמנואל מקרון, עם פדרו סאנצ'ז, ראש ממשלת ספרד, עם רישי סונאק, ראש ממשלת אנגליה ועם ראש ממשלת פולין מטאוש מורבייצקי. כל אחד מהמנהיגים פרסם לאחר הפגישה תמונה משותפת לצד הצהרות לגבי כוונתן של הממשלות לפעול לקידום והמשך פיתוח הבינה המלאכותית באחריות ותחת רגולציה מתאימה.

אלטמן קרא לאחרונה בראיון לרשת CNBC להקים גוף רגולטורי בינלאומי שיהיה אחראי על פיקוח סביב המשך הפיתוח של הבינה המלאכותית. באותו ראיון הוא אמר ״יש בקרה על טכנולוגיות עוצמתיות אחרות, אין סיבה שלא תהיה בקרה על הטכנולוגיה הזאת״.

הוא אכן מדבר בפגישותיו הנוכחיות באירופה על רגולציה, רק מכיוון הפוך- שלא תהיה יותר מידי ממנה על הבינה המלאכותית, כך לפי אתר TechCrunch. לדידם, המוטיבציה של אלטמן בפגישות עם ראשי הממשלות האירופאיות היא הרצון לנסות ולהשפיע על הצורה הסופית של החוקים שיחוקקו באיחוד האירופאי בהקשר לרגולציה סביב הפיתוח והשימוש בבינה מאלכותית.

במקביל למפגש עם הפוליטיקאים אלטמן מגיע גם לאוניברסיטאות מובילות לשיחות פתוחות עם סטודנטים ועם הקהל הרחב, למשל ליוניברסיטי קולג' לונדון. במפגשים הוא מדבר על הצורך ברגולציה, אך בכזאת שתאפשר לחברה שלו לפעול באירופה. בראיון למגזין טיים אמר שיתכן והחברה תפסיק לפעול באירופה במידה ולא יתאפשר לה לציית לחוקים חדשים שיחקקו הנוגעים לבינה המלאכותית, אבל הצהיר שהחברה תנסה לשתף פעולה.

אלטמן: פולין תהווה בחירה מעניינת למיקום משרדי החברה

כשברקע המשבר החוקתי בפולין, שנמשך כבר למעלה מחמש שנים וכלל שינויים שהפכו את המועצה האחראית על מינויי שופטים לכזו שבשליטת הממשלה, ובדומה למה שמוצע בישראל, אלטמן אמר לבלומברג כי פולין יכולה להוות בחירה מעניינת למיקום משרדי החברה. במידה ואכן תבחר כמדינה בה יוקם מרכז מחקר ופיתוח של OpenAI, תצטרף האחרונה לשורה של חברות גדולות שגם להן מרכזי מו״פ בפולין, כמו מיקרוסופט, גוגל, אמזון ו-IBM.

בהמשך חודש מאי ובמהלך חודש יוני, אלטמן צפוי להמשיך ולבקר ביותר מתריסר ערים ברחבי העולם, כשבין היעדים העתידיים נמצאות דובאי, ניו דלהי, סינגפור וטוקיו.

בשבוע הבא צפוי אלטמן להגיע לישראל לפגישה עם שורת מפתחים במרכז המחקר והפיתוח של מיקרוסופט, שעומדת מאחורי OpenAI, וגם כאן לא יפסח על האוניברסיטאות ויגיע לאוניברסיטת תל אביב.

האם בביקור הצפוי בישראל ימשיך אלטמן בקו הפוליטי ויפגש עם נציגי הממשלה או עם נתניהו עצמו לשיחה ותמונה משותפת, כזאת שתצטרף לאוסף הגדל של תמונות ראשי ממשלות לצידו של האיש הכי ״חם״ בזירת הבינה המלאכותית?