ביקשנו מבינה מלאכותית לעצב לנו לוגו חדש. זה מה שיצא

בשוק קיימים כיום כלים חדשים שמסייעים לעסקים וחברות להתנהל טוב יותר ולשפר ביצועים • משכלול המודל העסקי, דרך עיצוב אתרים ועד ניהול יעיל של לוחות הזמנים

הצעות של Looka ללוגו עבור גלובס / צילום מסך מאתר Looka
הצעות של Looka ללוגו עבור גלובס / צילום מסך מאתר Looka

בדיקה טכנולוגית

איך ניתן לשפר שירותים דיגיטליים? אילו מוצרים חדשים יש היום בשוק, ומה איכותם לעומת המתחרים? כיצד פותרים בעיות טכנולוגיות? מדי שבוע המדור ינסה לענות על שאלות אלה ודומות להן. אם נתקלתם בתקלות ואתם זקוקים לעזרה, או שאתם מעוניינים שנסקור מוצרים מסוימים, אתם מוזמנים לפנות למייל: nevo-t@globes.co.il

מרוץ הבינה המלאכותית עולה שלב, והחברות מתחמשות כדי לספק למשתמשים את השירותים הטובים ביותר. לא רק ענקיות הטכנולוגיה בסיפור, אלא גם סטארט־אפים וחברות קטנות מנסים לספק לצרכנים את מה שהם חושבים שהכי חסר להם. בין אלו נמנים כלי בינה מלאכותית רבים שיכולים לסייע בבניית עסק או בשיפור הפעילות שלו. איך ניתן לעשות זאת, ומהם הכלים שכדאי להכיר? התשובות לפניכם.

גולדמן זאקס הימרה נגדה: עכשיו היא מזנקת עקב השקעה במתחרה של OpenAI 
העסקה שמעידה על דעיכתו של מותג הקנאביס הישראלי המפורסם ביותר 
תמלול הקלטות ואיור שהופך לתמונה: כלי הבינה המלאכותית שכדאי להכיר | בדיקה טכנולוגית

קידום הפרודוקטיביות: Chat-GPT, בארד

לא מעט פעמים ליזמים ברור הכיוון הכללי שאליו הם רוצים ללכת, אך הם פחות בטוחים לגבי הפרטים המדויקים. לעיתים, זה הפוך - יש להם בידיים רעיון נהדר, אך לא ברור מה יהיה השימוש המרכזי שלו, ולאן זה עוד יכול להתפתח.

לשם כך, אפשר להשתמש בכלי בינה מלאכותית שיחתית רבים הקיימים בשוק, ולקבל מהם את התשובות. שני מודלי השפה הגדולים המוכרים ביותר הם Chat-GPT של חברת OpenAI (בהשקעה אדירה של מיקרוסופט) ובארד של גוגל.

בפועל, ניתן לנהל שיח עם המודל כדי להשמיע לו את הרעיון המבריק, ולקבל פידבקים רלוונטיים. בין אם זה יהיה שם מוצע, שווקים שכדאי לפעול בהם או רעיונות חדשים שלא חשבתם עליהם בכלל - המודל יוכל לעזור לכם לפתח את מה שכבר יש לכם בידיים. המודל אף יכול לנסות לסייע לכם להרכיב את המודל העסקי, והמתווה הראשוני של העסק או החברה.

השלב הבא הוא לשפר את הפעילות עצמה של החברה. מיקרוסופט וגוגל כבר חשפו איך הן מתכננות לשלב בצורה עמוקה יותר את הבינה המלאכותית. כך לדוגמה, בוורד של מיקרוסופט או בדוקס של גוגל יהיה אפשר לכתוב טקסטים ארוכים בשניות בודדות, ובאקסל ושיטס ניתן יהיה ליצור טבלאות מסובכות בקלות רבה.

בניית לוגו בשניות: Looka

אחרי שיש תוכנית עסקית ורעיון כללי, מגיע השלב של בחירת לוגו לחברה. אחד הכלים שמספק יכולות טובות בתחום הוא Looka. מדובר במערכת חינמית שמאפשרת ליצור בפחות מ־5 דקות לוגו עבור העסק.

מה שיש לעשות הוא להיכנס לאתר החברה, לכתוב את שם העסק ואת התחום שבו הוא עוסק. המערכת תבקש מכם לבחור לוגואים אהובים כדי להבין את הסגנון שלכם, וכן לבחור צבעים, אייקונים וסלוגן נוסף חוץ משם החברה.

תוך זמן קצר תקבלו בחזרה יותר מתריסר הצעות לשימוש. לא אהבתם? תמיד אפשר תמיד לשנות את ההגדרות, או אפילו לבקש מהמערכת להמשיך לייצר עוד לוגואים, עד שייצא משהו שתאהבו (ראו תמונה).

מעצב אתרים ואפליקציות: Uizard.io

מה שמיוחד ושונה בשירות הזה הוא שאין צורך בידע מוקדם בעיצוב או בשליטה באפליקציות המוכרות כיום בתעשייה. הדרך לבניית אתר ועיצובו עם פונקציות וחווית משתמש טובה יכולה לעבור דרך שירות Uizard - כלי בינה מלאכותית שמאפשר לקחת את העיצוב שיש לכם בראש ולהפוך אותו למציאות די בקלות.

ברגע שבוחרים תבנית, המערכת פותחת סביבת עבודה כדי לעבוד על הפרויקט החדש. זה מאפשר לשנות בקלות כותרות, עיצובים, ובעיקר - להוסיף אלמנטים בעזרת גרירה פשוטה מסרגל הכלים שנמצא בצד. בין היתר מדובר בטבלאות, תמונות, אייקונים ועוד. רוב התבניות במערכת הן במסלול ה־Pro ועולות 19 דולר בחודש. אם אתם רוצים תבנית נקודתית, המערכת תתמחר לכם רק את התבנית הספציפית.

המערכת גם תדע לסייע ביצירת דפי נחיתה פשוטים לאתרים וביצירת אפליקציות פשוטות, אבל אין ספק שמדובר בשלב חשוב שיעזור לבנות את האתר או את האפליקציה של העסק. החברה שמה דגש במיוחד על התאמה אישית, כך שהמשתמש יכול להציג לפלטפורמה צילומי מסך של ממשקי משתמש שונים, ולקבל תשתית בסיסית שתהווה התחלה של משהו גדול יותר.

ניהול חכם ללוח הזמנים: TimeHero

אחד הכלים המומלצים ביותר ברשתות החברתיות הוא כלי ניהול לוחות הזמנים TimeHero. החברה מבינה לעובדים יש המון משימות שבהן הם צריכים לטפל, ושבפועל הם מתעסקים יותר מדי בארגון המשימות ופחות בביצוען. האפליקציות השונות אולי מזכירות לעשות את העבודה - אבל צריך לקחת את הדברים צעד אחד קדימה.

השירות מאפשר ללקוח לרשום את המשימות בצורה פשוטה, והמערכת מלשבת אותן בלוחות הזמנים ו"דואגת לכל דבר אחר". המערכת תדע כמובן להתאים את עצמה גם לשינויים - מימי חופש ועד משימות חדשות שנכנסות.

לצד זאת, המשתמש יוכל להגדיר משימות כדחופות יותר, והמערכת תחלק אחרת את המשימות. החברה מאפשרת להתנסות בכלי במשך שבעה ימים בחינם, אבל מחירי השירות מתחילים מ־4 דולר למשתמש לחודש עבור החבילה הבסיסית, ועד 22 דולר בחודש למשתמש לתחזיות, דוחות ופיצ'רים נוספים.

הערות ותמלול פגישות: FireFlies ו־ Otter.ai

אחד השירותים שמסייע לעקוב אחרי פגישות עבודה הוא FireFlies AI. מדובר למעשה בתמלול של פגישה, כך שניתן לחזור לנקודות ספציפיות ולהבין מה המשימות שיש לבצע. לצד זאת, המערכת יודעת לזהות נושאים או מילות מפתח כמו תקציב, תאריך מסוים או משימה עם דדליין. הזיהוי אף יישלח למערכות ה־CRM של החברה.

החבילה הבסיסית ביותר היא עבור אנשים פרטיים, והיא מספקת 800 דקות של תוכן מתומלל בחינם. חבילת ה־Pro, בתשלום של 10 דולר לחודש לכל משתמש, מציעה יותר דקות ופיצ'רים נוספים. חבילת העסקים, ב-19 דולר בחודש לכל משתמש, כוללת אחסון בלתי מוגבל ופיצ'רים כמו תובנות, הקלטת וידיאו ועוד.

חברה נוספת שמאפשרת תמלול לפגישות בלייב היא Otter.ai. הגרסה החינמית של השירות מתעדת ומתמללת בזמן אמת מתוך פגישות. המערכת יודעת להצטרף לפגישות זום או גוגל מיט כדי לכתוב הערות באופן אוטומטי. היא גם יודעת לצלם שקופיות, ולהפיק סיכומי פגישה.

לדוגמה, המערכת יודעת לזהות נקודות מפתח בשיחה, כמו שאלות ותשובות או הערות חשובות, ולהראות זאת כסיכום בצד. בגרסת החינמית ניתן לקבל עד 300 דקות תמלול חודשיות, ועד 30 דקות לשיחה.

שורה תחתונה: ה-AI מחזק את העסק

כלי הבינה המלאכותית נמצאים בכל תחום בחיים שלנו. כאן הצגנו על קצה המזלג כלים המאפשרים לעסקים, לארגונים ולפרטים לפעול בצורה יעילה, חכמה ומהירה יותר. השיפורים האלו לא רק עוזרים לעסקים להצליח יותר, אלא גם להתייעל.

לא מדובר בהכרח בפיטורי עובדים והסתמכות יתרה על הבינה המלאכותית, אבל אין ספק שהכלים השונים יכולים ליצור הזדמנויות חדשות שלא היו בעבר בשוק העבודה, ואף לעורר השראה ויצירתיות בקרב העובדים הקיימים.

הדרכים ליצור לוגו, לבנות אתר או לקבל רעיונות למודל העסקי הן רק ההתחלה, ויש אפשרויות רבות בדרך.