תמלול הקלטות ואיור שהופך לתמונה: כלי הבינה המלאכותית שכדאי להכיר

עריכה באנגלית, איור שהופך לתמונה, מתכון ממצרכים שיש בבית ותמלול שיחות • שורה של כלי בינה מלאכותית כבר יצאו לשימוש הקהל הרחב • כך תשתמשו בהם בצורה הנכונה

תוצאות שהתקבלו לפי הטקסט: girl looking at the sun ושרבוט של התיאור בתוכנת Scribble Diffusion / ג'ינרוט: טלי בוגדנובסקי
תוצאות שהתקבלו לפי הטקסט: girl looking at the sun ושרבוט של התיאור בתוכנת Scribble Diffusion / ג'ינרוט: טלי בוגדנובסקי

בדיקה טכנולוגית

איך ניתן לשפר שירותים דיגיטליים? אילו מוצרים חדשים יש היום בשוק, ומה איכותם לעומת המתחרים? כיצד פותרים בעיות טכנולוגיות? מדי שבוע המדור ינסה לענות על שאלות אלה ודומות להן. אם נתקלתם בתקלות ואתם זקוקים לעזרה, או שאתם מעוניינים שנסקור מוצרים מסוימים, אתם מוזמנים לפנות למייל: nevo-t@globes.co.il

הבינה המלאכותית נכנסת לכל תחום, מה שמסוגל לשפר פעולות יום יומיות
מרוץ הבינה המלאכותית בעיצומו, והחברות מנסות למשוך לקוחות שישתמשו בשירותים השונים שלהן. הטירוף וההייפ בתחום הובילו לכך שיזמים ומפתחים רבים הביאו בשורות מרתקות בתחום: כלי AI שיכולים לסייע בשימושים ושירותים שונים שרלוונטיים לחיי היום יום. הנה כמה כלים שיכולים להפוך את החיים שלכם לקלים יותר.

​תודה לאמנון ולקפטן: הכירו את הבוטים של וואטסאפ | בדיקה טכנולוגית
אנבידיה מטריפה את וול סטריט. אבל מה בעצם היא עושה? | שאלות ותשובות
אלה חברות ההייטק הישראליות שעשויות לעניין את מנכ"ל OpenAI

עריכה באנגלית: Grammarly

חברת Grammarly בודקת איות ומסייעת בניסוח משפטים, באמצעות בינה מלאכותית ועיבוד שפה טבעית. ישנה אפשרות לעבוד על דף נקי בפלטפורמה של החברה, ולקבל הצעות לתיקונים שניתן לעשות בניסוחים באנגלית כך שמדובר כלי שמסייע מאוד למי שאינו בטוח בשפה האנגלית.

המערכת תדע לזהות את הטעויות, תסמן אותם ואף תציע תיקונים. יתרה מכך, החברה מציעה לשלב את השירות שלהם כתוסף לדפדפן, כך שבכל טקסט שתכתבו באתרים השונים תוכלו לקבל תיקונים.

כמו כן, קיימת גם גרסה חינמית לצד מסלול בתשלום - 12 דולר בחודש לאנשים פרטיים, ו־15 דולר בחודש לעסקים. המסלול בתשלום יאפשר לכם לקבל הערות על נהירות הטקסט, על עקביות בפיסוק ובאיות, הערות על הניסוחים עצמם ושיפורם, שיפור טון הטקסט שנכתב ועוד.

איור שהופך לתמונה: Scribble Diffusion

ישנם אנשים שלא התברכו בכישורי ציור טובים, ובדיוק להם הפיתוח הזה יכול לסייע במיוחד. מדובר בכלי חינמי שנקרא Scribble Diffusion המאפשר לכם לאייר ולקבל תמונה טובה יותר.

כל מה שתצטרכו לעשות זה לצייר בעזרת העכבר, יחד עם תיאור מילולי של התוצאה אליה אתם מכוונים וללחוץ על אישור. למערכת ייקח כמה שניות עד שתקבלו את התוצאה של מה שציירתם וביקשתם.

בנוסף לכך, השילוב בין הציור לתיאור יכול להיות משלים. לדוגמה - שילוב בין ההגדרה "The Sun setting behind the mountains" לצד ציור לא מדויק של עץ או פרח, יפיק איור המאחד באופן משונה וחביב בין ההגדרות.

התוצאות אמנם לא תמיד מתקבלות כפי שהייתם רוצים ואף לא מעט מהן יהיו מעט מוזרות או אנומליות, אך אין ספק שהבינה המלאכותית הזו תשפר פלאים את יכולות האיור שלכם.

מתכון ממצרכים שיש בבית: SuperCook

אין לכם שום רעיון לארוחת ערב? שימו לב לדבר הבא: אפליקציה (או אתר אינטרנטי) בשם SuperCook שתציע לכם מתכונים על סמך המוצרים שיש לכם בבית. ההפעלה היא פשוטה: מזינים את המצרכים הנמצאים בבית (אפשר גם להזין על בסיס הקלטה) והמערכת כבר תציע לכם מתכונים רלוונטים.

בנוסף לכך, המערכת תאפשר לכם לבחור סגנון בישול: אסייאתי, חלבי, צרפתי ועוד. לאחר שהמערכת תזהה את המצרכים שיש לכם, היא תשאל אתכם האם יש בבית עוד מצרכים ספציפיים, מתוך ההבנה שזה מוסיף אפשרויות נרחבות רבות לפי מה שכבר בחרתם.

אם לא די בכך, אתם יכולים לסנן את המתכונים השונים לפי סוגי המאכלים, דירוג המתכון, זמן הכנה ואלמנטים נוספים.

לאחר שבחרתם מתכון, אתם יכולים לשמור אותו כדי לחזור אליו, כמו כן, לכל מתכון שתבחרו תוכלו להגיע למתכונים או מאכלים דומים שהמערכת מצפה שתאהבו גם.

לצד זאת, המערכת מאפשרת רשימת קניות כדי להוסיף מה חסר לכם בבית כדי להכין מתכונים אחרים. חשוב לציין, הפלטפורמה היא באנגלית.

תמלול הקלטות בוואטסאפ: אמנון המתמלל וקולי

לשמוע הקלטות בוואטסאפ זה לא תמיד נוח או מתאפשר, את הבעיה הזאת ניסו לפתור שני כלים ישראליים שיתמללו עבורכם את הקלטות.

הראשון - אמנון המתמלל. בוט בוואטסאפ שמקבל הודעה קולית בעברית והופך אותה לטקסט. כל מה שצריך לעשות הוא לשלוח הודעה למספר 052-336-2105. נכון להיום, הכלי בתשלום בכמה מסלולים, בהתאם לאורך ההודעה.

הכלי השני שכדאי להכיר הוא קולי, שבשונה מאמנון הוא חינמי. גם כאן תוכלו לקבל תמלול להקלטות בעברית שאתם שולחים, אבל עם שדרוג קטן: אפשר גם לקבל תמצות או סיכום של תוכן ההודעה שתומללה.

למעשה, המערכת מתקדמת יותר בהבנה של מה השולח רצה להגיד. כדי להשתמש בכלי צריך לשלוח הודעה למספר 053-775-0144. כמו כן, המפתחים הגבילו את אורך ההודעות לשתי דקות, ואיכות התמלול תלויה גם באיכות ההקלטה.

מפתחת קולי היא חברת ש.י.א דיגיטל של אור רון, העוסקת בפיתוח מודלים של שפה במסגרת פתרונות גדולים.

שורה תחתונה: זו רק ההתחלה

הכלים שצוינו בכתבה הם בחינת קצה הקרחון בכל הנוגע לבינה המלאכותית. אמנם לא מעט כלים כיום הם בעלי עניין דומה, אך לכל אחד יש את המומחיות הייחודית לו.

המדור יקדיש כמה מהטורים הבאים לתחום הבינה המלאכותית, לעוד כלים יעילים ומגניבים - אך גם כאלו היכולים לסייע בתחומים ספציפיים יותר.

הבינה המלאכותית תיכנס לכלל התחומים בחיינו, והיא עתידה לשנות את הצורה שאנחנו משתמשים ועובדים לגמרי. האתגר הגדול יהיה ללמוד ולהתפתח כמה שיותר מהר ולהתאים את דרישות העבודה, לטכנולוגיה על מנת לא להישאר מאחור.