הריסה ובנייה ברמת השרון: הצטרפו לבניין השכן וקיבלו חניה תת־קרקעית

הבניין נבנה בשנות ה־60, וכלל שתי כניסות, עם 12 דירות בשלוש קומות • הבניין הסמוך כבר החל בתהליכים לקידום פרויקט תמ"א 38/1 וכאשר הדיירים החלו לקדם את הפרויקט שלהם, הציע היזם להצטרף לפרויקט המתהווה כפרויקט הריסה ובנייה, מה שלדברי החברה "שיפר דרמטית" את התמורה לכלל הדיירים

הבניין בסמטת המעלות 3 בשכונת נווה מגן ברמת השרון / הדמיה: בית וגג
הבניין בסמטת המעלות 3 בשכונת נווה מגן ברמת השרון / הדמיה: בית וגג

סיפור הפרויקט:

הבניין בסמטת המעלות 3 בשכונת נווה מגן ברמת השרון נבנה בשנות ה־60, וכלל שתי כניסות, עם 12 דירות בשלוש קומות. הדיירים התארגנו לטובת קידום הפרויקט, וב־2017 נוצר הקשר הראשון עם החברה היזמית בית וגג יזמות ונדל"ן. 

נורית, בעלת אחת הדירות בבניין, מציינת כי התהליך התקדם בצורה טובה מהרגע הראשון. "הכול קרה בצורה די מהירה יחסית, חלקה ובלי בעיות", היא אומרת. "אנשי החברה הקשיבו לכל הבקשות שלנו והגענו לסיכומים יפים. למעשה, קיימנו רק פגישה אחת פרונטלית איתם, ומאותו רגע הכול התנהל בשיחות טלפון. לא היו שום מחלוקות. הפרויקט זרם והגיע די מהר לשלב ההריסה".

הבניין בסמטת המעלות 3 בשכונת נווה מגן ברמת השרון / הדמיה: בית וגג, צילום: עוז תלם
 הבניין בסמטת המעלות 3 בשכונת נווה מגן ברמת השרון / הדמיה: בית וגג, צילום: עוז תלם

מתברר שהבניין הסמוך כבר החל בתהליכים לקידום פרויקט תמ"א 38/1 (חיזוק ותוספת), וכאשר דיירי סמטת המעלות 3 החלו לקדם את הפרויקט שלהם, הציעה חברת בית וגג לדיירי הבניין הסמוך להצטרף לפרויקט המתהווה כפרויקט הריסה ובנייה, מה שלדברי החברה "שיפר דרמטית" את התמורה לכלל הדיירים, בין היתר בדמות הוספת חניון תת־קרקעי עם חניה לכל דייר.

נוסף על כך, בעיריית רמת השרון מאפשרים גיוון מבחינת עיצוב הבניינים, כך שהבניין שלנו נראה אחרת מהבניין הצמוד שבסמטת המעלות 5, והבניין שבסמטת המעלות 7 שונה משניהם. זה יוצר מראה אחר ומגוון, ומוסיף מאוד לשכונה לדעתי".

התמורה ליזם:

26 דירות חדשות. מחירי שיווק בפרויקט: מ־3.55 מיליון שקל לדירת 3 חדרים בקומה הרביעית. דירת 6 חדרים בקומה השנייה מוצעת ב־4.79 מיליון שקל. 

התמורה לבעלים:

דירה חדשה גדולה ב־20 מ"ר מהדירה הקיימת; כל דייר יעלה ב־2־4 קומות לעומת המצב כיום, ויקבל חניה תת־קרקעית אחת. 

לו"ז:

החוזה נחתם בשנת 2019, הפרויקט קיבל היתר בדצמבר 2022 וההריסה התבצעה ב־18.5. מועד האכלוס הצפוי הוא בעוד כשלוש שנים. 

סוג הפרויקט: תמ"א 38/2.

כתובת: סמטת המעלות 3, שכונת נווה מגן רמת השרון.

המצב הקיים: בניין בן 3 קומות הכולל 12 דירות, עם מעליות בשתי הכניסות. ללא חניה.

היזם: בית וגג יזמות ונדל"ן.

החברה המבצעת: ג.נ. איכות פרויקטים.

אדריכלות: אתגר נול אדריכלים.

עו"ד היזם: מ. פירון ושות', עורכי דין.