התחזית האופטימית של מיקרוסופט: הכנסות של 500 מיליארד דולר

ענקית הטכנולוגיה שואפת להגיע להכנסות של 500 מיליארד דולר עד שנת 2030 • הסיבה לצמיחה לפי מנכ"ל החברה היא חבילת המוצרים שמופנים ללקוחות מסחריים כמו הענן שלה המתחרה בגוגל ואמזון

סאטיה נאדלה, מנכ''ל ויו''ר מיקרוסופט / צילום: Associated Press, Mark Lennihan
סאטיה נאדלה, מנכ''ל ויו''ר מיקרוסופט / צילום: Associated Press, Mark Lennihan

ענקית הטכנולוגיה מיקרוסופט  נכנסה השנה יותר ויותר לשיח, בעיקר בגלל המרוץ לבינה מלאכותית. התחרות בינה לבין גוגל גרמה להייפ סביב החברה, מה שסייע לחברה לגדול ולצמוח השנה אף יותר, ומתחילת השנה, מניית מיקרוסופט עלתה ב-37%. כעת, על פי דיווח ב-CNBC, מנכ"ל מיקרוסופט, סאטיה נאדלה, אמר בשנה שעברה לחברי הדירקטוריון ובכירים בחברה, כי ענקית הטכנולוגיה בניהולו שואפת להגיע להכנסות של 500 מיליארד דולר עד שנת 2030. משמע, כפול מהגודל הנוכחי שלה, עם צמיחה שנתית של לפחות 10% בהכנסות.

פרשת ההונאה שמסעירה את ההייטק: היזמת בדתה לקוחות וזייפה מסמכים - כעת המשקיעים מנסים להציל את כספם
ארבעה חוקרים יצאו לגלות איך להשתמש ב־ChatGPT לקידום העסק

חברת מיקרוסופט, אחת החברות בעלות שווי השוק הגבוה בעולם, לא מפרסמת תחזיות פיננסיות רחוקות לעתיד. בשיחת המשקיעים האחרונה, היא סיפקה הנחיות רק לרבעון הנוכחי - משמע כמה חודשים קדימה. ההערות הללו הופיעו בתזכיר שהתפרסם השבוע כחלק מהדיון בבית המשפט הפדרלי בהקשר רכישת Activision Blizzard שנתקלת בקשיים.

במסמך שנכתב בתחילת חודש יוני, תזכיר בן 15 עמודים עם מסמך נוסף של 21 עמודים, נאדלה כתב כי מיקרוסופט שואפת להשיג את היעד שלה לשנת 2030, בכך שתיישם "אסטרטגיה מתפתחת מוכוונת צמיחה ועקבית עם המשימה והתרבות של החברה".

לצד זאת, הוא אף הציג תחזית לתשואות בעלי המניות, המתבטאת בצורה של דיבידנדים ורכישות חוזרות. "אנו מאמינים שהשאיפה הזו תעזור לנו לספק יותר מ-10% תשואות שנתיות לבעלי המניות שלנו על פני פרק זמן זה", כתב.

"העדיפות שלנו היא לשמור על צמיחה מעל שיעור השוק"

במסמך שצוטט בדיווח, נאדלה תיאר יעד של 20/20, משמע גידול של 20% בהכנסות משנה לשנה, והרחבה של רווח תפעולי של 20% עבור שנת הכספים 2022 והשנים שלאחר מכן. צריך לומר כי בשנת 2022, מיקרוסופט הגיעה לצמיחה של 18% בהכנסות שהגיעו ל-198 מיליארד דולר, וצמיחה של 19% ברווח התפעולי. לצורך ההשוואה, בשנת 2021, מיקרוסופט דיווחה על הכנסות של 168 מיליארד דולר באותה שנה, צמיחה של 18% משנה לשנה, והרווח התפעולי צמח ב-32%.

המניע העיקרי לצמיחה לפי נאדלה הוא Microsoft Cloud, משמע חבילת המוצרים שמופנים ללקוחות מסחריים כמו הענן שלה Azure, המתחרה בגוגל ואמזון. "העדיפות שלנו היא לשמור על צמיחה מעל שיעור השוק כדי להרחיב את ההובלה שלנו על גוגל ולסגור את הפער מול אמזון", כתב.

נזכיר, מיקרוסופט מנסה לרכוש את חברת Activision Blizzard תמורת כ-69 מיליארד דולר, כדי לחזק את פרוטופוליו המשחקים והמעמד שלה כענקית גיימינג. מדובר ברכישת ההייטק הגדולה ביותר בתולדותיה, ולא כולם שמחים בה: המתחרות של מיקרוסופט מנסות להשפיע שיבלמו את הרכישה, בריטניה התנגדה לרכישה, ואף נציבות הסחר הפדרלית מנסה לחסום את הרכישה. רק הנציבות האירופית אישרה למיקרוסופט להתקדם ברכישה, משום שהם השתכנעו כי מיקרוסופט מוכנה להגביל את עצמה ולאפשר שכלל המשחקים שהיא רוכשת יהיו זמינים לקונסולות האחרות.