עוד כישלון מהדהד למכרז קרקע ענק: 1,109 יח"ד במחיר מטרה בבאר שבע - ללא כל הצעות

הכישלון במכרז זה מצטרף לכישלונם של שלושה מכרזים בשבוע שעבר - כולל מכרז בדימונה עם 1,122 יחידות דיור, גם הוא במחיר מטרה • האתגר הבא: מכרז בעכו עם קרוב ל־1,500 יח"ד שאמור להיסגר בעוד שבוע

מנהל רשות מקרקעי ישראל, ינקי קוינט / צילום: יוסי זמיר
מנהל רשות מקרקעי ישראל, ינקי קוינט / צילום: יוסי זמיר

הכישלונות במכרזים על קרקעות המדינה ממשיכים להדהד בחוזקה: מכרז מחיר מטרה עם 1,109 יחידות דיור בשכונת פסגת רמות נסגר ללא זוכים, כך על פי דבריו של מנהל רשות מקרקעי ישראל, עו"ד ינקי קוינט, היום (ג') בכנס לשכת רואי החשבון באילת.

מדובר במכרז בשכונת פסגת רמות בעיר, שבה נכשל בתחילת השנה מכרז אחר, לדיור להשכרה, עבור 592 יחידות דיור. במכרז מחיר מטרה שנכשל כעת, שלושה מתוך שבעת המתחמים אף הוצעו לחכירה ללא מחיר מינימום - מה שלא מנע את כישלונו של המכרז.

לפני שבוע דיווחנו כאן על כישלונם של שלושה מכרזים נוספים, בדימונה, ברמלה ובאלעד, שני הראשונים מכרזי מגורים - עם 1,254 יח"ד בסך הכול, מהן 1,122 יח"ד במסגרת מכרז מחיר מטרה בשכונת יוני נתניהו בדימונה, מכרז שכבר נכשל פעם אחת בעבר.

ככלל, מתחילת השנה נרשמו כישלונות רבים של מכרזים, הרבה יותר ממספר הכישלונות שנרשמו בשנים 2021 ו־2022, שנחשבו לשנים חריגות, יש לזכור, שבהן "כל מכרז זכה", כדברי מומחים רבים. מצד שני, על פי נתוני רמ"י למחצית הראשונה של השנה הנוכחית, רמת השיווקים והמכרזים המוצלחים, במובן של מספר יחידות הדיור, שמר בכל זאת על רמה דומה לזו שנרשמה בשנתיים שלפני כן.

כך או כך, בתקופה הקרובה מסתמנים עוד כמה "מבחנים" לא פשוטים לשוק בהקשר זה, בהם מכרז של 1,497 יחידות דיור ברובע עכו מזרח בעכו, שאמור להיסגר בעוד שבוע, וכן מכרז דיור להשכרה עם 298 יחידות דיור באשקלון ומכרז מחיר מטרה באלעד עם 460 יחידות דיור - שגם הם מתוכננים להיסגר בשבוע הבא.