לאחר הפיטורים בינואר: מיקרוסופט צפויה לבצע סבב נוסף של קיצוצים

מיקרוסופט צפויה לפטר עוד עובדים, לאחר שבסבב הקיצוצים שהוכרז בינואר האחרון פוטרו כ-10,000 עובדים • החברה אישרה את הדיווח, אך לא סיפקה פרטים לגבי כמות העובדים שיפוטרו • בשנה האחרונה, גם אמזון, גוגל, מטא ועוד חברות טכנולוגיה גדולות הודיעו על סבבי פיטורים, לאחר גיוס לא מידתי כדי לעמוד בביקושים בתקופת הקורונה

מיקרוסופט הולכת לקראת סבב פיטורים נוסף / צילום: Shutterstock
מיקרוסופט הולכת לקראת סבב פיטורים נוסף / צילום: Shutterstock

מיקרוסופט אישרה השבוע כי היא מתכננת לפטר עוד עובדים. הקיצוצים הללו מתווספים לסבב הפיטורים שהוכרז בינואר והביא ל-10 אלף פיטורים. לפי דיווח ב-GeekWire, סבב הפיטורים צפוי להשפיע על עובדים בשירות לקוחות, תמיכה ומכירות.

הפיטורים השקטים בהייטק: רוב החברות הקטנות נאלצו לפטר
סיבה לדאגה למאסק: המתחרה של צוקרברג לטוויטר שברה שיא דרמטי

שנת הכספים של מיקרוסופט 2023 הסתיימה בסוף חודש יוני, וזה לא נדיר שמיקרוסופט מארגנת מחדש את העסקים שלה בתחילת שנת כספים חדשה. הדיווח הזה מגיע שבוע לאחר תחילת שנת הכספים הפיסקלית 2024. מיקרוסופט אישרה את הדיווח בלי לספק פרטים נוספים.

בשנה האחרונה, גם אמזון, גוגל, מטא ועוד חברות טכנולוגיה גדולות הודיעו על סבבי פיטורים - קיצוצים שנערכו אחרי גיוס לא מידתי כדי לעמוד בביקושים בתקופת הקורונה. מיקרוסופט אף אמרה שלקוחות מחפשים דרכים לחסוך כסף בחשבון הענן שלהם.

עוד דווח כי מיקרוסופט קיצצה 276 משרות בוושינגטון ובאזור. מתוכם, 66 עובדים הם עובדים וירטואליים. לפי הדיווחים, אנשי מכירות ולקוחות פרסמו ברשתות החברתיות והודיעו שהם איבדו את מקום עבודתם.

סבבי פיטורים נוטים לחזק את האמון של בעלי המניות

דובר מטעם מיקרוסופט סירב לציין את מספר הקיצוצים בסבב האחרון, ובינואר, המנכ"ל סאטיה נאדלה פרסם הודעה שהחברה צפויה לשנות את מערך החומרה שלה ואף תאחד חוזי שכירות. "התאמות ארגוניות וכוח אדם הן חלק הכרחי וקבוע בניהול העסק שלנו. נמשיך לתעדף ולהשקיע באזורי צמיחה אסטרטגיים לעתיד שלנו ובתמיכה בלקוחות ובשותפים שלנו", כך אמר דובר מיקרוסופט בתגובה לדיווח.

כאמור, סבבי פיטורים בסמוך לפרסום הדוחות הכספיים אינם חריגים, ונחשבים לחלק מתהליך ייעול וארגון כלכלי מחדש. כמו כן, ניתן לראות כיצד בחברות מובילות אחרות, לאחר סבבי פיטורים, שווי המניה עלה. הדוגמה הטובה ביותר היא חברת מטא (פייסבוק לשעבר) שלאחר ביצוע סבבי פיטורים אגרסיביים, בעלי המניות הביעו שביעות רצון ואמון מחודש בחברה. גם שאר החברות, כמו גוגל, נהנו מתמיכה מבעלי המניות לאחר הודעות על התייעלות כלכלית בחברה. בהכרזה על התארגנות מחדש, החברות בעצם מעניקות גם לבעלי המניות מעין הבטחה שהן בבחינה מתמדת של האפשרויות ובתהליך מתמשך של התייעלות בתקופה מורכבת.