עוד סיבה לדאגה למאסק: השיא הדרמטי ששברה המתחרה של צוקרברג לטוויטר

הרשת החברתית Threads, שהושקה במטרה להתחרות באופן ישיר עם טוויטר, רשמה היום מספר שיא של 100 מיליון משתמשים • כך, הגיעה בתוך פחות מחמישה ימים להישג שטוויטר הגיעה אליו רק לאחר 5 שנים • על אף ההישג המשמעותי, מטא תצטרך לעמוד באתגר גדול יותר: לגרום למשתמשים להישאר פעילים ברשת החברתית לאורך זמן

למאסק יש עוד סיבה לדאגה. אילוסטרציה: Reuters, Dado Ruvic
למאסק יש עוד סיבה לדאגה. אילוסטרציה: Reuters, Dado Ruvic

הרשת החברתית החדשה של מטא, Threads, הגיעה לשיא דרמטי שיכול להוות סיבה נוספת לדאגה עבור אילון מאסק: האפליקציה, אשר מזוהה עם אינסטגרם ומתחרה בטוויטר, רשמה היום (ב') מספר שיא של משתמשים בזמן מאוד קצר, 100 מיליון רשומים בתוך ארבעה ימים בלבד.

המשבר בהייטק: 52% מהחברות קיצצו עובדים במחצית הראשונה
פרשת ההונאה שמסעירה את ההייטק בדרך לבדיקה בינלאומית

צוקרברג עדכן בפוסט באפליקציות: "האפליקציה הגיעה ל-100 מיליון הרשמות במהלך סוף השבוע. זה בעיקר ביקוש אורגני, ואפילו לא פנינו לקידומים עדיין. לא מאמין שעברו רק חמישה ימים!".

ההודעה של צוקרברג על ההגעה ל-100 מיליון רשומים / צילום: צילום מסך מחשבון הת'רדס של מארק צוקרברג
 ההודעה של צוקרברג על ההגעה ל-100 מיליון רשומים / צילום: צילום מסך מחשבון הת'רדס של מארק צוקרברג

הנתון המשמעותי הזה לא מתייחס לאזרחי האיחוד האירופי, בו האפליקציה לא הושקה בשל מורכבות משפטית שנוגעת לחוקי ההגבלים העסקיים באיחוד.

המטרה של האפליקציה Threads (שרשורים), היא להיות פלטפורמה ליצירת דיון ציבורי, בדומה לטוויטר. באפליקציה אפשר לפרסם פוסטים עד 500 תווים, לעשות לייקים, להגיב ולשתף מחדש, בדומה למה שאפשר לעשות במתחרה הוותיקה.

האפליקציה למעשה נכנסה בחלל ריק ובזמן מדויק מאוד: טוויטר חווה קשיים רבים בעקבות פיטורי הענק בחברה ובחירות שנויות המחלוקת של הבעלים אילון מאסק (היום כבר לא מנכ"ל, אלא CTO) - מה שעוזר לצוקרברג למשוך הן משתמשים שמאוכזבים מהאפליקציה והן מפרסמים שעשו חשבון נפש אם הם רוצים להיות ברשת החברתית.

ברקע ההצלחה של האפליקציה החדשה של צוקרברג, טוויטר חווה בימים האחרונים האטה. מנכ"ל Cloudflare, מת'יו פרינס, צייץ גרף המראה איך תנועת המשתמשים בטוויטר בירידה בימים האחרונים.

לנטפליקס לקח עשור להגיע ל-100 מיליון משתמשים

מדובר בהישג משמעותי במיוחד, להגיע ל-100 מיליון רשומים בתוך מספר ימים בודדים. האפליקציה החדשה של צוקרברג גרפה שני מיליון משתמשים בשעתיים הראשונות (אפשר להעריך שסביב השעה הראשונה הגיעה להישג הנחשב), כך לפי עדכון בלייב של צוקרברג. טוויטר הצליחה להגיע ליעד הזה תוך שנתיים, אינסטגרם בחודשיים וחצי. באחרונה, דווח כי Chat-GPT הצליחה לגרוף מיליון משתמשים תוך חמישה ימים.

כדי להבין את גודל ההישג ולצורך ההשוואה, ראוי לבדוק כמה זמן לקח לחברות השונות להגיע ל-100 מיליון משתמשים. לצורך ההשוואה, לפי ניתוח של World Of Statistics, לשירות הסטרימינג הגדול בעולם, נטפליקס, לקח 10 שנים כדי להגיע ל-100 מיליון משתמשים; טוויטר משכה 100 מיליון משתמשים ב-5 שנים, בדומה לשירות הג'ימייל של גוגל שלקח לו חמש שנים. פייסבוק של צוקרברג משכה מספר דומה ב-4 שנים וחצי, ואינסטגרם בתוך שנתיים וחצי. טיקטוק הייתה שיאנית טובה, שלקח לה 9 חודשים לעשות זאת, ו-Chat-GPT עשה זאת תוך חודשיים בלבד. את כל השירותים האלו, Threads עקפה.

זה כמובן מתאפשר בקלות יותר בגלל החיבור ההדוק עם אפליקציית אינסטגרם. הרשת החברתית הוויזואלית מבית מטא בעלת מעל שני מיליארד משתמשים חודשיים, כך לפני נתוני BusinessOfApps. כשמטא מחליטה לקחת את בסיס המשתמשים הגדול הזה ולמשוך אותו לרשת חברתית חדשה עם בסיס העוקבים שכבר קיים, היא מתמודדת בקלות עם חסם משמעותי.

האתגר הגדול יותר כעת הוא החשוב ביותר: זה לא מספיק שאנשים יתלהבו מההייפ סביב האפליקציה ורק יירשמו, אלא מטא צריכה לעבוד קשה כדי לגרום למשתמשים להישאר פעילים ברשת החברתית. אם לא תצליח לעשות את זה, היא למעשה גוזרת על עצמה כישלון גדול, עוד לפני שמשהו משמעותי בכלל קרה.