בורסות עולם | סיקור שוטף

נעילה חיובית בוול סטריט; מדד הדאו ג'ונס טיפס בכ-1.1%

הנאסד"ק עלה ב-0.8%, וה-S&P 500 הוסיף כ-0.7% לערכו • נטפליקס זינקה ב-5.5%, ומיקרוסופט עלתה בכ-4% • המכירות הקמעונאיות בארה"ב הפתיעו לשלילה • תשואות האג"ח הממשלתיות בארה"ב נסחרו במגמה מעורבת • נעילה חיובית באירופה • החוזים על הנפט זינקו כ-2%

וול סטריט / צילום: Shutterstock
וול סטריט / צילום: Shutterstock

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים 

 

 

23:00

וול סטריט ננעלה בעליות שערים. מדד הנאסד"ק עלה בכ-0.8%, והדאו ג'ונס זינק בכ-1.1%.

בלטו לחיוב מניות טסלה , אנבידיה , מיקרוסופט , נטפליקס , בנק אוף אמריקה  ומורגן סטנלי .

ענקית הטכנולוגיה  מטא   ריכזה עניין לאחר שדיווחה על מספר עדכונים בפלטפורה החברתית החדשה שלה - Threads. מבין העדכונים החדשים, משתמשי הפלטפורמה יוכלו לראות מי עוקב אחריהם ובמקביל נוסף לחצן תרגום שיאפשר לקרוא טקסטים בשפות שונות.  

בקרב המניות הישראליות שנסחרות בוול סטריט בלטו לחיוב פאגאיה טכנולוג'יס , סייברוואן  וויקס   ורדהיל .

בשוק האג"ח נרשמה מגמה מעורבת במסחר באגרות החוב הממשלתיות בארה"ב. התשואה על אג"ח ל-10 שנים נסחרה ביציבות עם סיום המסחר ועמדה על רמה של 3.79%. התשואה על אג"ח לשנתיים עלתה בכ-3 נקודות בסיס ונסחרה סביב 4.76%.

בשוק הקריפטו נרשמה מגמה מעורבת כאשר מחיר הביטקוין ירד בכ-0.7% ונסחר סביב 29,704 דולרים. מנגד, מחיר האת'ריום עלה בכ-0.1%.

21:30

מתחזקות העליות בוול סטריט. מדד הנאסד"ק עולה בכ-0.8% והדאו ג'ונס מוסיף לערכו כ-1%.

חברת ג'ונסון אנד ג'ונסון  מרכזת עניין לאחר שהגישה תביעה נגד משרד הבריאות של ממשלת ארה"ב כנגד החוק שדורש מחברות התרופות להפחית מחירים כחלק מ"חוק הפחתת האינפלציה".

גם חברת יונייטד הלת'  מרכזת עניין לאחר שדווח כי קיבלה העלאת המלצה על מניית החברה על ידי האנליסטים של ברנשטיין מ'תשואת שוק' ל- 'תשואת יתר'.  

ענקיות הטכנולוגיה נסחרות במגמה מעורבת. מיקרוסופט , טסלה , אנבידיה  מטא   ונטפליקס  נסחרות בעליות שערים בעוד אפל , אמזון  ואלפאבית  נסחרות בירידות קלות.

בשוק האג"ח, אגרות החוב של הממשל האמריקאי נסחרות במגמה מעורבת. התשואה על אג"ח ל-10 שנים יורדת קלות ונסחרת סביב 3.78% בעוד שהתשואה לשנתיים עולה בכ-3 נקודות בסיס ונסחרת סביב 4.75%.

בשוק הפורקס העולמי, האירו נחלש מול הדולר ב-0.1%. גם הליש"ט נחלש מול הדולר ב-0.2%. מול הין, הדולר מתחזק בכ-0.1%.

20:09

המסחר בוול סטריט מתנהל לפי שעה בעליות שערים. מדד הנאסד"ק וה-S&P 500 עולים בכ-0.4% כל אחד. מדד הדאו ג'ונס עולה בכ-1%.

מניית מיקרוסופט  מזנקת בכ-5% לאחר שענקית הטכנולוגיה פרסמה כי השימוש בכלי ה-AI שלה ה-Copilot, שישמש כתוסף לתוכנות ה- Microsoft 365, יעלה ללקוחות החברה כ-30 דולרים לחודש.  

עונת הדוחות: חברת הברוקראז' צ'ארלס שוואב  מרכזת עניין לאחר שדיווחה על תוצאות חזקות לרבעון השני של השנה. החברה דיווחה כי הרווח למניית החברה עמד על 75 סנט ברבעון השני של השנה בעוד שהתחזיות המוקדמות ציפו כי הרווח למניה יעמוד על 71 סנט בלבד. הכנסות החברה עמדו על 4.66 מיליארד דולרים, מעל הצפי המוקדם ציפה כי שורת ההכנסות תסתכם בכ-4.61 מיליארד דולרים.

בשוק הסחורות, מחירי הנפט מזנקים בכ-2%. מחירה של חבית מסוג WTI עומד על כ-75.7 דולרים בעוד מחירה של חבית מבסוג ברנט נסחר סביב 79.9 דולרים.

גם מחיר הזהב נסחר בעליות של כ-1.3% ועומד על כ-1981 דולרים לאונקיה.

18:49

בורסות אירופה ננעלו במגמה חיובית. הדאקס הגרמני עלה בכ-0.4%, הקאק הצרפתי ננעל בשיעור דומה והפטסי הבריטי הוסיף לערכו כ-0.6%.

בלטה לחיוב חברת משלוחי הסופרמרקטים הבריטית אוקאדו גרופ , שזינקה בכ-19% לאחר שהציגה את תוצאותיה הכספיות למחצית הראשונה של שנת 2023. החברה דיווחה על גידול בהפסד ל-289 מיליון פאונד וצמיחה של כ-5% במכירות.

בוול סטריט, המסחר מתנהל בעליות שערים. מדד הנאסד"ק עולה בכ-0.3% ומדד הדאו ג'ונס מזנק בכ-1.1%.

בולטות לחיוב מניות מיקרוסופט , נטפליקס , בנק אוף אמריקה  ומורגן סטנלי .

מנגד, אמזון , אפל  וטסלה  נסחרות בירידות שערים.

17:02

המסחר בוול סטריט מתנהל לפי שעה במגמה מוערבת. מדד הנאסד"ק יורד בכ-0.2%, מדד ה-S&P 500 עולה בכ-0.2% ומדד הדאו ג'ונס מוסיף כ-0.6% לערכו.

מניות הבנקים מורגן סטנלי  ובנק אוף אמריקה  נסחרות בעליות חדות לאחר שפרסמו דוחות חזקים לרבעון השני של השנה:

בנק מורגן סטנלי דיווח על הכנסה גבוהה למניה של 1.24 דולר והכנסות של 13.5 מיליארד דולר, כאשר בשני פרמטרים אלו הבנק הפתיע את התחזיות המוקדמות. למרות ההכנסות החזקות שהציג הבנק, הרווחים של מורגן סטלני צללו ב-18% ברבעון השני, כך לפי חברת הידיעות רויטרס.

מה עומד מאחורי הדוחות החזקים של הבנקים בארה"ב? 

גם בנק אוף אמריקה, הצביע על הכנסות גבוהות מן הצפוי. הבנק דיווח על הכנסה של 0.88 דולר למניה, מעל לצפי של השוק, הרווחים עלו ב-11% מרבעון המקביל בשנה שעברה ועומדים על 25.2 מיליארד דולר - גם מעבר לתחזיות בשוק.

16:34

המסחר בוול סטריט נפתח בירידות שערים קלות. מדד הנאסד"ק יורד בכ-0.4%, הדאו ג'ונס נסחר סביב רמות הבסיס וה-S&P 500 יורד ב-0.2%.

בולטת לחיוב מניית בנק אוף אמריקה , שפרסם מוקדם יותר דוחות רבעוניים חזקים.

מנגד, טסלה , אנבידיה , אמזון   ואפל  נסחרות בירידות.

בשוק הפורקס העולמי הדולר מתחזק מול האירו ב-0.1%. מול הין, הדולר נחלש בכ-0.3% ומול הליש"ט הדולר נסחר ביציבות.

15:53

המדדים המרכזיים באירופה נסחרים בירידות קלות. מדד הדאקס הגרמני והקאק הצרפתי יורדים בכ-0.1% כל אחד. מדד הפוטסי הבריטי נסחר סביב רמות הבסיס.

החוזים העתידיים בארה"ב נסחרים לפי שעה בירידות קלות.

בגזרת המאקרו, המכירות הקמעונאיות בארה"ב עלו בחודש יוני ב-0.2% בקצב חודשי, ופספסו את הצפי המוקדם שחזה עלייה של 0.5%.

בקנדה פורסם מדד המחירים לצרכן של חודש יוני שעלה ב-0.1% בקצב חודשי. התחזיות המוקדמות ציפו לעלייה חדה יותר של 0.3%. בהסתכלות שנתית, האינפלציה בקנדה עלתה ב-2.8% כאשר התחזיות המוקדמות ציפו לעלייה של 3.0%.

בשוק האג"ח, אגרות החוב הממשלתיות בארה"ב יורדות קלות בשעה זו. התשואה על אג"ח ארה"ב ל-10 שנים נסחרת סביב 3.76% והתשואה על אג"ח לשנתיים נסחרת סביב 4.72%.

14:47

עונת הדוחות: חברת לוקהיד מרטין  דיווחה היום על תוצאות הרבעון השני והעלתה את תחזית ההכנסות והרווח לשנה כולה. בהנהלת החברה צופים כעת הכנסות של 66.25-66.75 מיליארד דולר לעומת צפי קודם להכנסות של 65-66 מיליארד דולר. הרווח למניה צפוי לעמוד על 27-27.2 דולר לעומת צפי קודם לרווח של 26.6-26.9 דולר.

14:05

בורסות אירופה נסחרות במגמה מעורבת. מדד הדאקס ומדד הקאק רושמים ירידות קלות, בעוד מדד הפוטסי רושם עלייה קלה. במסחר בחוזים עתידיים על מדדי בורסות ארה"ב נרשמת מגמה מעורבת.

עונת הדוחות: בנק אוף אמריקה  דיווח על רווח למנייה של 88 סנט ברבעון השני, לעומת צפי אנליסטים לרווח של 84 סנט. כמו כן, הבנק הציג הכנסות של 25.33 מיליארד דולר, לעומת צפי אנליסטים של 25.05 מיליארד דולר.

12:15

בורסות אירופה רושמות עליות קלות. מדד הפוטסי רושם עלייה של כ-0.2%, מדד הקאק עולה בכ-0.1%, ומדד הדאקס רושם עלייה מזערית.

מניית חברת התרופות השוויצרית נוברטיס  מזנקת בכ-3.8%, לאחר שהציגה עלייה חדה ברווח התפעולי בדוח הרבעוני שפרסמה, והעלתה את תחזית הרווחים לשנת 2023. במקביל, דירקטוריון החברה אישר פיצול והנפקה של סנדוז, חטיבת התרופות הגנריות של נוברטיס. בנוסף, הדירקטוריון אישר תוכנית לרכישה בחזרה של מניות החברה בסכום של 15 מיליארד דולר עד סוף 2025.

בהונג קונג, מדד ההנג סנג ננעל בירידה של כ-2%.

10:20

בורסות אירופה נפתחו במגמה מעורבת. מדד הפוטסי רושם עלייה מזערית, מדד הקאק יציב, ומדד הדאקס יורד בכ-0.1%.

בורסות אסיה נסחרות במגמה מעורבת. בטוקיו, מדד הניקיי ננעל עם עלייה של כ-0.3%, בהונג קונג, מדד ההנג סנג צונח בכ-2.1% לקראת סיום המסחר, והקוספי יורד בכ-0.4%.

07:57

בורסות אסיה נסחרות במגמה שלילית היום. בטוקיו רושם מדד הניקיי ירידה של כ-0.1%, מדד ההנג סנג צונח בכ-2.2% בהונג קונג, והקוספי יורד בכ-0.5%.

במסחר בחוזים עתידיים על מדדי בורסות ארה"ב נרשמות כעת ירידות קלות. זאת לאחר שאתמול מניות הטכנולוגיה הובילו עוד יום של עליות בוול סטריט. מדד הנאסד"ק טיפס בכ-0.9%, הדאו ג'ונס עלה בכ-0.2%, ומדד S&P 500 רשם עלייה של כ-0.4%.

כלכלני גולדמן זאקס פרסמו אתמול סקירה תחת הכותרת "הנרטיב משתנה". כעת מעריכים בבנק ההשקעות כי הסיכוי שכלכלת ארה"ב תגלוש למיתון ירד ל-20% בלבד. בין השאר מציינים שם את עוצמת שוק העבודה, החזרה של מפעלים לאמריקה, הריבאונד בשוק הדיור והקלה בתנאים הפיננסיים לצד שיפור בסנטימנט הצרכנים. 

במסגרת עונת הדוחות בוול סטריט היום יפרסמו דוחות, בין השאר, בנק אוף אמריקה , מורגן סטנלי  ולוקהיד מרטין; טסלה , גולדמן זאקס , IBM ונטפליקס יפרסמו מחר, ו־TSMC וג'ונסון אנד ג'ונסון ביום חמישי.

בשוק הסחורות, מחירי הנפט רשמו ירידות של כ-1.5% אתמול וכעת הם רושמים עליות קלות. מחירה של חבית מסוג WTI עומד על 74.4 דולר, וחבית נפט מסוג ברנט נסחרת סביב 78.7 דולר.

אלכס זבז'ינסקי, הכלכלן הראשי של בית ההשקעות מיטב, כותב בהתייחס להחלטת הריבית בארה"ב הצפויה בשבוע הבא, כי "כוונת הפד להעלות ריבית אחרי שאינפלציית הליבה שם כבר עברה את השיא עוד בספטמבר 2022, היא חריגה ביחס לניסיון ההיסטורי. ב-50 השנים האחרונות הריבית נעצרה לפני או ביחד עם השיא באינפלציית הליבה. לדעתנו, עליית הריבית שצפויה ביולי היא יותר ביטוי של מתחים פנימיים בתוך הוועדה המוניטרית, מאשר צורך אמיתי".

עוד מוסיף זבז'ינסקי כי "השגת יעד האינפלציה תלויה פחות בעלייה של עוד 0.25% או אפילו 0.5% בריבית, אלא ביכולת של הפדרל ריזרב להימנע מהורדת ריבית מוקדמת. זה עשוי לדרוש ממנו עמידה בלחצים שיופעלו מבחוץ ומבפנים. השיקולים הלא ענייניים מאחורי ההחלטה האחרונה והבאה, מתווספים לטעויות שנעשו בתחילת גל האינפלציה".