סדרת המופעים שאתם לא רוצים להפסיד והתערוכה ששווה לכם לראות

השבוע תגיע לשיאה הסדנה הבינלאומית לאופרה בתל אביב, שמכשירה זמרים מהארץ ומחו"ל במגוון היבטים של הביצוע האופראי • בגלריית בוורמן נפתחת התערוכה "מגוף לחלום", המציגה שבעה ציירים צעירים, ישראלים ובינלאומיים, יחדיו

מתוך הסדנה הבינלאומית לאופרה בת''א / צילום: נוי דקל
מתוך הסדנה הבינלאומית לאופרה בת''א / צילום: נוי דקל

קלאסי

הסדנה הבינלאומית לאופרה בתל אביב

מנהל אמנותי: קווין מרפי (ארה״ב)
מתי: עד 29 ביולי
איפה: האופרות יתקיימו בקונסרבטוריון "שטריקר", לואי מרשל 25 תל אביב. קונצרט הגאלה יתקיים במוזיאון תל אביב לאמנות, שד' שאול המלך 27 תל אביב
מחיר: מופעים 110-130 שקלים; קונצרט הגאלה: 300 שקלים
כרטיסים באתר הסדנה: www.summeroperatlv.co.il
פרטים נוספים: 054-7291693

השבוע תגיע לשיאה הסדנה הבינלאומית לאופרה בת"א, שהתחילה ב־10 ביולי ותסתיים בסוף החודש. מטרת הסדנה היא להכשיר זמרים במגוון ההיבטים של הביצוע האופראי, ולהקנות להם ניסיון בימתי תחת הדרכה של מורים מובילים מהתחום. בסדנה משתתפים עשרות זמרי אופרה צעירים מהארץ ומחו"ל, שעובדים בכיתות אמן וחזרות עם מורים בינלאומיים מוכרים. מנהלה האמנותי של הסדנה הוא פרופ' קווין מרפי (ארה"ב).

בשלב האחרון של הסדנה, שמתקיים בימים אלו, מבוצעים מספר מופעים אופראיים. המופעים מתקיימים בבימוי דל־תקציב (אך בדרך כלל יצירתי מאוד), ובליווי פסנתר.
אלו הם המופעים:

מוצרט - "כך עושות כולן", 21.7 בשעה 13:00, 27.7 בשעה 20:00
האופרה הקומית הנפלאה של מוצרט עוסקת בנאמנות מול בגידה במערכות יחסים רומנטיות, ומגיעה למסקנה ש"כך עושות כולן" - כלומר, בוגדות. על האופרה ינצח המנצח הצעיר לואיס לוהראסב.

גונו - "רומיאו ויוליה", 23.7 בשעה 20:00, 25.7 בשעה 20:00
אופרה זו היא עיבוד אופראי למחזה של ויליאם שייקספיר. היא מספרת את סיפורה של האהבה האסורה בין האוהבים הצעירים רומיאו ויוליה, שמסתיימת בטרגדיה. על האופרה ינצח האיטלקי סאלבטורה פרקאציולו.

בריטן - "חלום ליל קיץ", 24.7 בשעה 20:00, 28.7 בשעה 13:00
אופרה זו חוברה ב־1960, ומבוססת על הקומדיה של ויליאם שייקספיר. המוזיקה אופיינית לבריטן - לא דיסוננטית באופן מובהק, אבל מציגה הרמוניות נועזות ו"מודרניות" יחסית. על האופרה ינצח ארתור פייגן (ארה"ב).

קונצרט הגאלה השנתי, 29.7 בשעה 21:00 (מוזיאון תל אביב)
את הסדנה יחתום ערב הגאלה השנתי. הקונצרט יתקיים במוזיאון תל אביב, בליווי התזמורת הסימפונית ראשון לציון. כתמיד, יבוצעו בו אריות ואנסמבלים מתוך אופרות בביצוע זמרי הסדנה. על הערב ינצח לואיס לוהראסב (Lohraseb).

מופעי הסדנה מציעים אנרגיה צעירה ותוססת, והזדמנות להכיר זמרים צעירים ומוכשרים. עם זאת, כדאי לזכור שמדובר במופעים דלי תקציב, ולהתאים ציפיות.

תערוכה

מגוף לחלום
תערוכה קבוצתית

מקום: גלריה ברוורמן
ימים ושעות פתיחה: שלישי-חמישי: 11:00-18:00, שישי ושבת: 11:00-14:00
כתובת: אילת 33, תל אביב
טלפון: 03-5666162
תאריך נעילה: 15.8

התערוכה הקבוצתית ״מגוף לחלום״ בגלריה "ברוורמן" בתל אביב מציגה שבעה ציירים, רובם צעירים, ביניהם ישראלים המתגוררים בחו״ל ואמנים בינלאומיים - מתיו הנזל, דמיאן ה. דינג, גל שינדלר, צ'ה ג'יאן, חיים ליבק, אביב בן, יוג'ין צ'נג. אצל כולם ניכרת גישה משוחררת לציור פיגורטיבי, בו הם מפגישים מרחבים מופשטים עם דימויי גוף.

ציור של איתי מתן, מתוך התערוכה / צילום: באדיבות גלריה ''ברוורמן''
 ציור של איתי מתן, מתוך התערוכה / צילום: באדיבות גלריה ''ברוורמן''

ציוריו של חיים ליבק, 29, מאופיינים בהומור ואבסורד ועוסקים בפגיעות וגבריות. בציור ״הקפיצה״, למשל, מתואר בחור צעיר כשהוא מתמתח רגע לפני קפיצה דרמתית לבריכה. גל שינדלר, 30, החיה בלונדון, מתמקדת בציור שלה בייצוגים ארוטיים מסתוריים וחלומיים. מתיו הנזל, 46, שחי ועובד בברוקלין, מחבר בין דימויים קלאסיים לאלמנטים סוריאליסטיים הלקוחים מתרבות פופולרית ומתולדות האמנות. לצד אמני התערוכה, מוצגות עבודותיו של איתי מתן, 28, העוסקות בחרדות קיומיות, שנוצרה בהשראת ציורים ימי ביניימים. מחירי הציורים המוצגים בתערוכה נעים בין 1,000 דולר לכ־17,000 דולר.