מנכ"ל משרד החינוך התפטר במחאה על החקיקה החד-צדדית

מנכ"ל משרד החינוך אסף צלאל הודיע לשר החינוך יואב קיש על החלטתו לסיים את תפקידו • לדבריו, "הקרע אליו הגענו אינו מאפשר לי להמשיך ולממש את אחריותי כהלכה"

שר החינוך יואב קיש / צילום: מארק ישראל סלם, "ג'רוזלם פוסט"
שר החינוך יואב קיש / צילום: מארק ישראל סלם, "ג'רוזלם פוסט"

מנכ״ל משרד החינוך, תא"ל במיל. אסף צלאל, הודיע הבוקר (ו') לשר החינוך יואב קיש על החלטתו לסיים את תפקידו במשרד. "מעולם לא השתייכתי לצד זה או אחר, ואיני בוחר צד גם היום", מסר צלאל. "מערכת החינוך היא ממלכתית, ויש לשמור עליה כזו".

לדבריו, "יש לקחת אותה כעת, לחשב מסלול מחדש וגם באמצעותה לפעול לאיחוי הקרעים. אני פונה לכל אנשי החינוך היקרים - אני גאה בכם ומעריץ את עשייתכם. המשיכו בתפקידכם המקצועי וממשו את אחריותכם הגדולה".

צלאל הוסיף כי "כנציג ציבור אני מבקש לקחת אחריות ולסיים את תפקידי. הקרע אליו הגענו אינו מאפשר לי להמשיך ולממש את אחריותי כהלכה, וכפועל יוצא הודעתי הבוקר לשר החינוך על החלטתי לסיים את תפקידי במשרד".

המנכ"ל היוצא סיכם כי "כטייס אמשיך לטוס ולשרת בצה"ל בראש מורם, כי זו משמעות המשפט - 'אין לי ארץ אחרת גם אם אדמתי בוערת'".

שר החינוך יואב ריש מסר בתגובה: "קיבלתי הבוקר את בקשתו של אסף צלאל לסיים את תפקידו כמנכ״ל משרד החינוך. אסף שימש כמנכ״ל משרד החינוך בחצי שנה האחרונה, ובינינו הכרות ארוכת-שנים המושתתת על שותפות וחברות".

השר סיכם: "אני מודה לאסף על ביצוע תפקידו באופן מקצועי ומסור, תוך שימת דגש על טובתם של תלמידי ישראל והערכות לפתיחת שנת הלימודים. אני מאחל לו הצלחה רבה בכל אשר יפנה. בחרתי במנהל מחוז ירושלים, מר מאיר שמעוני, שהוא איש חינוך מוערך ומקצועי ובעל ניסיון של עשרות שנים במשרד החינוך, לתפקיד ממלא-מקום המנכ"ל. שמעוני ייכנס לתפקיד באופן מיידי, תוך כדי חפיפה מסודרת עם המנכ"ל היוצא".