חובות של 23 מיליון שקל: רשת חנויות הבריאות אניס מבקשת הקפאת הליכים

לפי הבקשה, הסיבות לקריסה הן משבר הקורונה ועליית הריבית, כמו גם פריצה למחסני הרשת, בעקבותיה נגנבו מאות אלפי שקלים במזומן • בבקשה נכתב כי "הותרת המצב על כנו תגרום לרשת נזקים בלתי הפיכים כבר בימים הקרובים"

סניף של רשת אניס / צילום: איל יצהר
סניף של רשת אניס / צילום: איל יצהר

חברת בשביל הטבע מוצרי בריאות, המחזיקה ברשת חנויות הבריאות אניס, והבעלים אילן מוסרי, פנו אתמול לבית המשפט המחוזי בירושלים בבקשה להקפיא את ההליכים נגדה ולמנות לה נאמן. זאת, לאחר שצברה חובות של כ-23 מיליון שקל. החברה מבקשת להמשיך להפעיל את החברה על מנת לבנות תכנית לשיקום כלכלי.

מה קרה למוקד שירות הלקוחות של תמי 4 בעקבות הקרב עם ערוץ 14?
מנכ"ל אדידס ישראל מסביר איך הוא מתכוון לנצח את נייקי
אמזון מציגה דוחות חזקים; המניה מזנקת במסחר המאוחר

לפי הבקשה, הסיבות לקריסה הכלכלית הן משבר הקורונה ועליית הריבית שהשפיעה על עלויות המימון. משבר הקורונה הביא להגבלת הפעילות ולהשבתת הקניונים בו פועלות החנויות. הרשת צמצמה את הסניפים והפחיתה את עלויות שכר העובדים, אך "הגידול בעלויות המימון, בשל עליית הריבית במשק, הביאה את הרשת בחודשים האחרונים למצוקה תזרימית שהלכה והתעצמה בימים האחרונים, עד שכיום אין באפשרותה לעמוד בהתחייבויותיה".

"הבקשה מוגשת בדחיפות לאחר שלאחרונה נקלעו עסקי הרשת - חנויות מוצרי הטבע, הפועלות תחת המותג אניס למצוקה תזרימית קשה המונעת את המשך פעילת במהלך העסקים הרגיל", נכתב בפניה לבית המשפט. לפי הבקשה, המצוקה הוחרפה בעקבות אירוע פריצה למחסני הרשת שהתרחש ב-1.8.23 שבעקבותיו נגנבו מאות אלפי שקלים במזומן שהיו אמורים לשמש להצטיידות במלאי, לאחר ניצול של מלוא מסגרות האשראי של הרשת מהבנקים. מי שעומד מאחורי הפריצה הוא ספק של הרשת שביקש להיפרע מחובות ממנה, כך נטען. בנסיבות אלו, מודיעה הרשת כי אין ביכולתה לשלם את משכורות עובדיה לחודש יולי 2023.

הרשת עוסקת במכירת מוצרי בריאות וכוללת 27 סניפים חנויות ועוד 5 סניפים בזכיינות, בפריסה ארצית. היא מעסיקה 140 עובדים באופן ישיר. מחזור המכירות של הרשת בשנים 2021 ו-2022 עמד על כ-73.6 מיליון שקל ו-68.2 מיליון שקל בהתאמה.

אניס: אם יינתן "פסק זמן" נוכל לגבש תכנית כלכלית

בבקשה צוין כי בשבועות האחרונים, הרשת במגעים עם משקיע פוטנציאלי - גוף קמעונאי גדול ומוכר שהביע עניין ברכישתה, אך המגעים לא מוצו. היא סבורה כי לאור המוניטין שצברה, החנויות הרבות, וקהל הלקוחות שלה, קיימת סבירות גבוהה כי אם יינתן "פסק זמן" ניתן יהיה להשלים את הליך ההבראה ולגבש תכנית כלכלית.

היקף החובות עומד על 22.9 מיליון שקל וכולל 14 מיליון שקל חוב לספקים ונותני שירותים, כאשר כ-6.5 מיליון מהם הם חוב לבנקים. נכסי החברה הם מועדון לקוחות המונה כ-200 אלף חברים, 27 החנויות במתחמי קניות מובילים, מלאי בשווי 4.9 מיליון שקל ורכוש בשווי 1.4 מיליון שקל, מוניטין שצברה הרשת והסכמי יבוא בלעדיים.

בבקשה נכתב כי "הותרת מצבה של הרשת על כנו, תגרום לכך שכבר בימים הקרובים צפויים להיגרם לרשת נזקים בלתי הפיכים, אשר עלולים למנוע אפשרות מעשית לגיבושה של תכנית לשיקום כלכלי, דבר אשר יגרום בראש ובראשונה לפגיעה בנושיה".