הרכבת הקלה | שאלות ותשובות

רחוב אלנבי בת"א סגור לתנועה. כך נראים מסלולי האוטובוסים

רחוב אלנבי נסגר לתנועה בשל העבודות על הקו הסגול של הרכבת הקלה במהלך שיביא לשינויים שישפיעו על המטרופולין כולו ועד לשרון • בתוך כך, בשבוע הבא צפוי להיפתח רחוב בן יהודה לתנועת כלי רכב, לאחר שנה של עבודות

רחוב אלנבי, תל אביב / צילום: כדיה לוי
רחוב אלנבי, תל אביב / צילום: כדיה לוי

רחוב אלנבי בתל אביב נסגר לפנות בוקר (ו') לתנועה במקטע שבין הרחובות קינג ג'ורג' למונטיפיורי. זאת בשל העבודות על הקו הסגול שיעבור באלנבי בשנת 2027, כשלצד הרכבת יהיה מדרחוב שוקק. לאן ינתבו את התנועה, ואיזה עוד שינויים תחבורתיים צפויים, גלובס עושה סדר.

שאלות ותשובות | הקו האדום עומד לצאת לדרך: איך נשלם והאם תהיה קליטה סלולרית 
בדיקת גלובס | הקיץ השנה פקוק יותר: עלייה דו־ספרתית בעומסים בגוש דן 


מה המשמעות? 

סגירת אלנבי מהותית במיוחד, שכן מדובר בציר משמעותי של תנועת אוטובוסים שיסעו עתה בצירים עוקפים ובהם בן ציון ושדרות רוטשילד, ויביאו גם לשינויים שישפיעו על המטרופולין כולו ועד לשרון. תנועת האוטובוסים שמשתנה צפויה להשפיע גם על תנועת כלי הרכב הפרטיים בעיר.

מי יושפע?

ציר תחבורת אוטובוסים מרכזי היה דרך אלנבי, קינג ג'ורג' ומשם לרחוב דיזינגוף או לכיכר רבין. כעת, האוטובוסים יפנו באלנבי פינת רוטשילד, יסעו על נת"צ ייעודי שנצבע בשדרות רוטשילד וירדו לקינג ג'ורג דרך שדרות בן ציון שם נצבע נת"צ. כך למשל יוסטו לשם הקווים 5,25,125,172,72 ונוספים. ציר נוסף של תחבורה ציבורית יעקוף את אלנבי במערב העיר דרך רחובות גאולה, יצחק אלחנן ונוספים. כל השינויים בתחבורה הציבורית מפורסמים בפירוט באתר נת"ע.

איזה עוד שינויים תחבורתיים צפויים בתל אביב

לאחר שנה של עבודות, ביום שני רחוב בן יהודה ייפתח לתנועת כלי רכב לכיוון צפון וייחנך שביל אופניים בצידו המערבי של הרחוב בין גורדון לארלוזרוב.

למה זה קורה? 

עבודות אלו מיועדות להקמת הקו הסגול של הרכבת הקלה, שיחבר בין מזרח המטרופולין בבקעת אונו ללב תל אביב, דרך רמת גן וגבעתיים. הקו שכולו עילי עתיד להיפתח בשנת 2027. הקו השלישי שנעשות עליו עבודות כעת הוא הקו הירוק, שיחבר את חולון וראשון לציון בדרום דרך תל אביב ועד הרצליה בצפון, ועתיד להיפתח בשנת 2028.