חולדאי יחרים את טקס ההשקה של הרכבת הקלה: "ראוי שתפעל גם בסופ"ש"

ראש עיריית תל אביב לא ישתתף בטקס הפתיחה שיתקיים בנוכחות ראש הממשלה בנימין נתניהו ושרת התחבורה מירי רגב • אך הודיע כי "יגיע לנסיעה ביום שישי עם הנוסעים הראשונים"

רון חולדאי, ראש עיריית תל אביב / צילום: איל יצהר
רון חולדאי, ראש עיריית תל אביב / צילום: איל יצהר

ראש עיריית תל אביב רון חולדאי יחרים את טקס ההשקה של הרכבת הקלה. "הבוקר צלצלה שרת התחבורה והזמינה אותי טלפונית להשתתף מחר בטקס חנוכת הקו האדום של הרכבת הקלה שיתקיים בדיפו בפתח תקווה. לא אגיע לטקס. זו המחאה שלי", אמר בסרטון שפורסם ברשתות החברתיות.

עד כה הכלכלה בעיקר שילמה מחיר על הרכבת הקלה. עכשיו היא צפויה להרוויח מיליארדים
בת ים תרוויח יותר מתל אביב: הכסף הגדול לא יגיע לרשויות מהרכבת הקלה

לדבריו, "פתיחת הרכבת היא אירוע היסטורי וחשוב, אירוע שחיכיתי 23 שנים שיקרה. וזו באמת התרגשות גדולה. לא אחמיץ ואגיע לנסיעה ביום שישי עם הנוסעים הראשונים. חזון שהפך למציאות. כמי שתומך ומקדם תחבורה בסופי שבוע, אני אומר כבר זמן רב - הרכבת הקלה חייבת לפעול ולשרת את הציבור גם בסופי שבוע . ככה ראוי במדינה ליברלית ודמוקרטית".

טקס הפתיחה: נסיעה מקצה אחד של הקו לקצה השני שלו

טקס הפתיחה יתקיים בנוכחות ראש הממשלה בנימין נתניהו, שרת התחבורה מירי רגב ומתוכננים להשתתף בו גם שר האוצר בצלאל סמוטריץ' ושר האנרגיה ישראל כץ שבתקופתו במשרד התחבורה החלו העבודות להקמת הקו. השרים יגיעו לציין את פתיחתה של הרכבת, לגזור סרטים ולבצע נסיעה חגיגית. במחאה נגד המהפכה המשפטית מתכננים למחות ב-"מגוון אמצעים".

טקס הפתיחה יכלול נסיעה מקצה אחד של הקו לקצה השני שלו ויערך בדיפו (מוסך הרכבות) בפתח תקווה. כך, האירועים המרכזיים של הקו שיתקיימו בקצותיו ישרתו את ראשי הרשויות המקומיות והחגיגה תוותר על פי ההערכות על תל אביב, כפי שפורסם בגלובס.

בעוד שצביקה ברוט ראש עיריית בת ים המזוהה עם מפלגת הליכוד ישתתף בטקס שיצא או יסתיים בעירו, דוחות מבקר המדינה הצביעו על כך שעיריית בת ים הערימה קשיים על הפרויקט "מסמכים של חב' נת"ע מציגים את טענותיה כי פקחי עיריית בת ים הטילו קנסות על הקבלנים מטעם נת"ע ודרשו את פינוי השטח מכוח חוק העזר לבת ים בנושא שמירת הסדר והניקיון, וזאת לטענת נת"ע, בשל התנגדותה של עיריית בת ים לתוואי הקו האדום ולמרות סיכומים בין העירייה ובין נת"ע", נכתב. גם ראש עיריית פתח תקווה, שמזוהה אף הוא עם הליכוד, רמי גרינברג יהנה מקיום הטקס שיצא או יסתיים בעירו.

יתכן שמיקום הטקס הוא הנוח ביותר מבחינת הפקה ואבטחה, אך יש מי שתוהים האם הדבר לא מסייע להתעלם מראש רשות אחת שדרכה עובר התוואי - רון חולדאי, שנודע כמתנגד לממשלה ולמהפכה המשפטית ויריב פוליטי של שרת התחבורה מירי רגב. חולדאי "הימר" על הרכבת הקלה וערך שינויים מרחיקי לכת בתחום התחבורה בשנים האחרונות - וספג על כך ביקורת ציבורית נוקבת. בועידת הנדל"ן של גלובס, שהתקיימה במרס בשנה שעברה, אמר מנכ"ל נת"ע חיים גליק כי "אם ישאלו בעתיד למה הפרויקט יצא לדרך, יבינו שזה קרה בזכות עיריית תל אביב ובזכות ראש העיר, זאת לעומת ערים אחרות שמעכבות את הפרויקט".