אב ובנו נרצחו בפיגוע ירי בחווארה

שני גברים ישראלים, בני כ-60 וכ-30, נורו למוות באתר שטיפת רכבים בחווארה • לוחמי צה"ל פתחו במרדף אחר חשודים ופרסו חסמים במרחב • שר הביטחון יואב גלנט הנחה את צה"ל ושב"כ להגביר את המאמץ לאבטחת הצירים והיישובים ביהודה ושומרון

זירת הפיגוע בחווארה / צילום: דוברות מד''א
זירת הפיגוע בחווארה / צילום: דוברות מד''א

סיילאס-שי ניגרקר ובנו אביעד ניר, אב ובנו בני 60 ו-28, נרצחו היום (ש') בפיגוע ירי בחווארה. הם נפצעו באורח אנוש מירי מרכב חולף שהתבצע בעת שנכחו באתר שטיפת רכבים, ואנשי מד"א נאלצו לקבוע את מותם.

לפי שעה, לא נלכד מבצע הפיגוע שנמלט מהמקום. לוחמי צה"ל פתחו במרדף אחר חשודים ופרסו חסמים במרחב. פראמדיק מד"א תומר גוסמן סיפר: "שני הפצועים, גבר בן 60 וגבר כבן 29, שכבו בתוך מכון שטיפת הרכבים כשהם מחוסרי הכרה וסובלים מפציעות ירי בגופם". 

שר הביטחון יואב גלנט מקבל עדכונים שוטפים על פיגוע הירי בחווארה ועל המצוד המתנהל אחר המחבל. גלנט קיים הערכת מצב עם בכירי מערכת הביטחון, והנחה את צה"ל ושב"כ להגביר את המאמץ לאבטחת הצירים והיישובים ביהודה ושומרון, ולעשות את כל הנדרש כדי לתפוס את המחבל.

הרמטכ"ל, רב-אלוף הרצי הלוי, הגיע לנקודת הפיגוע בחווארה, יחד עם מפקד האוגדה ומפקד חטיבת שומרון, וקיים תחקיר ראשוני לפיגוע. כמו כן, המפקדים ערכו הערכת מצב, במסגרתה הוצגה לרמטכ"ל פריסת הכוחות והחסימות במרחב והמאמצים המודיעיניים לתפיסת המחבל.

יחיאל לסרי, ראש עיריית אשדוד, בה התגוררו השניים, כתב: "אשדוד כולה אבלה הערב על הירצחם במהלך השבת, של תושבי העיר אב ובנו, בפיגוע הירי הקשה בו נגזלו חייהם באופן כל כך אכזרי ונפשע. אנוכי, יחד עם צוותי העירייה, מלווים את בני המשפחה ברגעים קשים אלה, בהם הלב שלנו יחד עם כל עם ישראל כואבים את כאבם הגדול".

הפיגוע התבצע יממה לאחר שלא הרחק מחווארה, בגדר ההפרדה שסמוכה לקלקיליה, כוח צה"ל פתח בירי לעבר מפר סדר. אירוע שתועד, ובעקבותיו פתחה המשטרה הצבאית החוקרת בחקירה. חמאס, כצפוי, מיהרו לברך על הפיגוע היום. "זו תוצאה של הבטחת ההתנגדות להגן על עמנו, להגיב לפשעי הכיבוש ולהגן על מסגד אל-אקצא", מסר דובר ארגון הטרור, עבד א-לטיף אל-קאנוע.