לאחר עיכוב של חודשים: המיזוג בין אינטליקנה לחברת הנדל"ן ריי הושלם

לאחר עיכוב של חודשים, השלד הבורסאי אינטליקנה, דיווחה על השלמת המיזוג עם חברת הנדל"ן ריי • שווי העסקה מוערך ב-143 מיליון שקל

אינטליקנה צמחי קנאביס - קרדיט לירון לוי / צילום: יח''צ
אינטליקנה צמחי קנאביס - קרדיט לירון לוי / צילום: יח''צ

השלד הבורסאי אינטליקנה , שעסקה בעבר בפיתוח קנאביס רפואי, דיווחה לפני זמן קצר על השלמת המיזוג עם חברת הנדל"ן ריי, לפי הערכת שווי של 143 מיליון שקל. החברה הממוזגת צפויה להיסחר בבורסה לניירות ערך בתל אביב.

הסיכון באגח האמריקאות מתממש: דה זראסאי מקדמת הסדר חוב של כמיליארד שקל 
גל של פניות להליכים של חדלות פירעון סוחף את המשק 

הדיווחים על המיזוג בין החברות פורסמו כבר באוקטובר 2022, אז אינטליקנה דיווחה כי
תחדל מפעילותה בתחום הקנאביס הרפואי ותתמזג עם חברת הנדל"ן כאשר העסקה הייתה אמורה להיסגר בחודש מאי האחרון. אך מאז, החברה נתקלה בלא מעט קשיים לאחר שהשווי של ריי נחתך ב-18% יחד עם התנגדותם של מספר דירקטורים בשלד אינטליקנה. 

כעת החברות מדווחות על השלמת העסקה כאשר על פי תנאי המיזוג, מייסדי החברה אבי רומנו, זיו פופלבסקי ואון גולדשטיין יחזיקו ב-86.5% מהון המניות המונפק והנפרע של החברה הממוזגת, והחברה הממוזגת תחזיק ב-100% מהון המניות המונפק והנפרע של ריי. אבי רומנו ישמש כיו"ר הדירקטוריון של החברה וזיו פופלבסקי כמנכ"ל החברה.

RAY-TLV, אשר נוסדה בשנת 2020, היא חברה בבעלות אבי רומנו, זיו פופלבסקי ואון גולדשטיין, המתמחה ברכישה והשבחה של קרקעות ונכסים מורכבים בת"א, בעלי פוטנציאל תכנוני משמעותי לטובת פרויקטים בעירוב שימושים הכוללים מגורים, תעסוקה ומסחר. פעילות החברה כוללת את איתור המקרקעין בתחומי העיר תל אביב וביצוע הליכי השבחה תכנונית, עם השלמת ההשבחה, החברה פועלת למכירת המקרקעין.

ממועד הקמתה רכשה החברה, ביחד עם שותפים צדדי ג', נכסי נדל"ן בסך של למעלה מ-180 מיליון ש"ח, בנוסף לעסקאות למתן שירותים בשווי מוערך של כ-80 מיליון ש"ח. החברה מקדמת שבעה פרויקטים בהיקף של מעל 300,000 מ"ר, בעירוב שימושים במספר מוקדי תעסוקה בעיר תל אביב- יפו, בהם רמת החייל, נווה שאנן, יד אליהו, ציר יגאל אלון ועוד.

מטעם RAY-TLV נמסר כי "ההחלטה על המיזוג התקבלה כמהלך אסטרטגי על רקע הפעילות המשמעותית בתחום השבחת הקרקעות בת"א".