עסקת ענק: טראלייט תמכור חשמל לדליה אנרגיה בכ-2.2 מיליארד שקל

טראלייט, חברת האנרגיה המתחדשת, הודיעה היום על הסכם למכירת חשמל לחברת דליה אנרגיה, שפועלת כמספק חשמל, בהיקף מוערך מצטבר של כ-2.3-2.2 מיליארד שקל, לתקופה של 23 שנה • במסגרת ההסכם, טראלייט תמכור את מלוא החשמל המיוצר במסגרת פרויקט תענך 2 שצפוי להתחיל בהפעלה מסחרית החל מהמחצית הראשונה של 2025

תחנת הכוח דליה / צילום: מצגת החברה
תחנת הכוח דליה / צילום: מצגת החברה

חברת האנרגיה המתחדשת טראלייט הודיעה היום (ד) על הסכם למכירת חשמל לחברת דליה אנרגיה, שפועלת כמספק חשמל, בהיקף מוערך מצטבר של כ-2.3-2.2 מיליארד שקל, לתקופה של 23 שנה. במסגרת ההסכם, טראלייט תמכור את מלוא החשמל המיוצר במסגרת פרויקט תענך 2 שצפוי להתחיל בהפעלה מסחרית החל מהמחצית הראשונה של 2025, בהספק מותקן (DC) של כ-108 מגה-וואט, משולב מתקן אגירה בהספק של 433 מגה-וואט שעה.

שדה דב שווה פחות: השאלות שמציפה הערכת השווי החדשה
מה צריך לעשות כדי שרהט תהפוך לירכא של הדרום

פרויקט התענך, על שני חלקיו, צפוי לפעול בהספק מותקן של 250 מגה-וואט, המהווים כ-5.2% מהיקף האנרגיה הירוקה במדינת ישראל ו-1.2% מסך ההספק של משק החשמל. היקפו הכספי הכולל מוערך בכמיליארד שקל. הפרויקט, שאותו יוזמת ומקדמת טראלייט יחד עם החברה הכלכלית של תנועת המושבים, נחשב לפרויקט תשתית לאומית אשר צפוי לספק את צרכי החשמל של כרבע מיליון ישראלים, ויסייע לעמידה של ישראל ביעדי האנרגיה הירוקה.

חברת טראלייט, פועלת בתחום פיתוח וייזום פרויקטי אנרגיה סולארית בארץ ובעולם. לטראלייט שותפות בלעדית עם תנועת המושבים, המאגדת 254 מושבים ברחבי הארץ. בנוסף, החברה השקיעה במספר חברות טכנולוגיה בתחומי האנרגיה הירוקה ותהליכי הייעול אנרגטי. לחברה צבר פרויקטים סולאריים, בשלבי פיתוח שונים, בהיקף של יותר מ-1.5 ג'יגה-וואט ו-2.4 ג'יגה-וואט שעה אגירה.

"ההסכם למכירת החשמל לדליה מפרויקט תענך 2 מהווה ציון דרך משמעותי מאוד עבור טראלייט והופך את החברה, הלכה למעשה, לשחקן מוביל ומרכזי בתחום ייצור ואספקת חשמל ירוק בישראל", אמר רני ליפשיץ, מנכ"ל טראלייט. "אנו נמצאים כיום בהקמה ולקראת הקמה של פרויקטים סולאריים ומתקני אגירה בהיקף משמעותי של כ-1000 מגה וואט ו-1900 מגה וואט שעה בהתאמה, שצפויים להתחבר לרשת בהדרגה במהלך שלוש השנים הקרובות".