ראש השנה מתקרב, אבל הפסקת הפרסומות מתרכזת בדברים אחרים

עם מעט פרסומות לניקיון, לבישום וליין, וכשרוב רשתות המזון לא על המסך, שופרסל מצליחה לבלוט - כך עולה מדירוג הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה • אל על נמצאת עם שתי פרסומות באוויר, אך שתיהן מחוץ לדירוג • הפרסומת המושקעת ביותר שייכת ל־free TV

ליאת הר לב בקמפיין שופרסל / צילום: צילום מסך
ליאת הר לב בקמפיין שופרסל / צילום: צילום מסך

בבתים רבים ההכנות לראש השנה שיחול בסוף השבוע הבא כבר בעיצומן, אבל בהפסקת הפרסומות נראה שהעניינים רגועים יותר. ההיצע הדל כולל מעט פרסומות לניקיון, לבישום וליין, וגם רוב רשתות המזון לא על המסך. המרוויחה הגדולה מכך היא שופרסל, שיחד עם אירנה ("אוזניים לקוטג'") מתברגת כבר בשבוע הראשון שלה במקום השלישי הן בזכירות והן באהדה.

הפרסומת הזכורה ביותר שייכת זה השבוע החמישי לבנק לאומי, למרות שהיא אינה באוויר כבר זמן רב, ואילו הפרסומת האהובה ביותר גם השבוע היא של נת"ע, עם מדריך הנסיעה שיעזור לכם לעבור ולקבל את ה"תווווווווות". 

האם פתיחת שוק החמאה ליבוא הביאה לעליית מחירים 
● מה צריך לעשות כדי שרהט תהפוך לירכא של הדרום 

לראשונה נכנסת לדירוג פרסומת אחרת הקשורה לרכבת הקלה - זו של אפליקציית החניה פנגו, שמתרחבת מעבר לנישת הרכבים הפרטיים. הפרסומת, בכיכובה של שני כהן המגלמת את השטן, מתברגת במקום הרביעי בזכירות והחמישי באהדה.

על־פי נתוני יפעת בקרת פרסום, שלוש הפרסומות המושקעות ביותר השבוע אינן מתברגות בדירוג. במקום הראשון מבחינת השקעה נמצאת פלטפורמת הסטרימינג free TV, עם כ־1.2 מיליון שקל. הפרסומת מציינת כי כ־2 מיליון בני אדם כבר החליטו להצטרף לשירות, ומציעה "מחיר ברזל" במטרה לסחוף עוד צופים.

 

המפרסם המשקיע השני בגודלו הוא משרד הבריאות, עם כ־1.1 מיליון שקל בקמפיין שמנסה לשכנע צופים להירשם לאקדמיה לאחיות ואחים. על רקע המחסור באנשי מקצוע בתחום מדובר במהלך מבורך, אך כאמור הפרסומת לא נחרטה בזיכרונם של הצופים.

ההשקעה השלישית בגודלה שייכת לאמריקן איגל עם כ־900 אלף שקל, בקמפיין שבו מככבים שחר סאול וקים או אזולאי.

שני כהן בקמפיין פנגו / צילום: צילום מסך
 שני כהן בקמפיין פנגו / צילום: צילום מסך

שתי הפרסומות של אל על מחוץ לדירוג 

במוצ"ש עלו לאוויר במקביל שתי פרסומות של אל על. הראשונה, באמצעות מקאן תל אביב, מקדמת את התפריט החדש שיצר השף אסף גרניט, בעזרת הפרזנטור חנן בן ארי. השנייה, באמצעות פיץ', מקדמת את מועדון הנוסע המתמיד של החברה, ששינה את מדיניות הנקודות שלו, בכיכובם של הפרזנטורים אביב אלוש, מרינה מקסימיליאן ורותם כהן.

אביב אלוש בקמפיין הנוסע המתמיד של אל על / צילום: צילום מסך
 אביב אלוש בקמפיין הנוסע המתמיד של אל על / צילום: צילום מסך

לכאורה, מדובר ב"מכת כוח כפולה" בדיוק בזמן הנכון - כשמזמינים את חופשות החגים - אך בפועל בחברת התעופה יצאו קירחים מכאן ומכאן - שתי הפרסומות נותרות מחוץ לדירוג, לפחות הפעם.

ההשקעה בפרסום מזנקת: מ־24 מיליון שקל בשבוע שעבר ל־31.5 מיליון שקל השבוע.

שלוש הפרסומות האהובות ביותר נעשו באמצעות מקאן תל אביב (נת"ע) וגליקמן־שמיר־סמסונוב (ביטוח 9, פרסומת שעלתה קודם בדיגיטל וכעת עברה לטלוויזיה; ושופרסל).

המדור, המתפרסם כאן מדי שבוע ב־20 השנים האחרונות, מתבסס על דירוג של חברת גיאוקרטוגרפיה ושם דגש על ניתוח מגמות ושינויים, קריאיטיב ייחודי, צעדים משלימים בדיגיטל ועוד. דירוג הפרסומות הזכורות והאהובות כולל את כלל האוכלוסייה במדינת ישראל לרבות החברה הערבית.