אינובה תרכוש חשמל בהיקף כ-150 מיליון שקל מנשרים

במסגרת ההסכם, החל מהחודש הבא תמכור נשרים ללקוחות אינובה, חשמל שמיוצר בתחנת הכוח נשרים ברמלה • ההסכם נחתם במקביל להיערכותה של אינובה, לקראת אסדרת השוק במשק החשמל, שתאפשר לה כספקית חשמל למכור בתעריפים מוזלים ללקוחותיה

יובל קינן / צילום: יח''צ פרטנר
יובל קינן / צילום: יח''צ פרטנר

חברות האנרגיה "אינובה" ו"נשרים אנרגיה מובילה" מקבוצת משאב אנרגיה חתמו על הסכם שבמסגרתו תרכוש אינובה חשמל בהיקף מצטבר של כ-150 מיליון שקל על פני חמש שנים, עבור לקוחותיה - פרטיים, עסקיים ורשויות מקומיות.

במסגרת ההסכם, החל מהחודש הבא תמכור נשרים ללקוחות אינובה, שהיא חברה-בת של נופר אנרגיה ומלגם, חשמל שמיוצר בתחנת הכוח נשרים ברמלה. התחנה שהוקמה לפני כעשור מספקת למפעל המלט נשר, שנמצא בסמוך, את מרבית צריכת החשמל שלו - היא בעלת הספק של 120 מגה-וואט. התחנה מופעלת באמצעות גז טבעי בטכנולוגיה של מחזור משולב.

הסכם זה, לצד עסקאות נוספות שמקודמות כיום, נחתם במקביל להיערכותה של אינובה, שמקדמת פתרונות בתחום האנרגיה המתחדשת, לקראת אסדרת השוק במשק החשמל, שתאפשר לה כספקית חשמל למכור בתעריפים מוזלים ללקוחותיה. החברה חתמה לאחרונה גם על הסכם לאספקת חשמל בתעריף מוזל עם מגדל משה אביב שברמת גן. במסגרת העסקה, החברה תספק למגדלי משה אביב חשמל בהיקף של עשרות מילוני שקלים על פני ארבע שנים. מגדלים דוגמת משה אביב נדרשים למענה משמעותי באנרגיה בשל הצורך להקים תשתית טעינה לרכבים חשמליים וגם פתרונות אגירה.

יובל קינן, מנכ"ל אינובה אנרג'י, אמר: "אנו ממשיכים להגדיל את היקף החשמל שיאפשר לנו לספק ללקוחותינו פתרונות טעינה מנוהלים והוזלה בעלויות החשמל". דן רפאלי, מנכ"ל משאב אנרגיה, הוסיף: "אנו במשאב אנרגיה פועלים נמרצות על מנת להגדיל את מקורות הייצור והאספקה, ליצור גיוון רחב באמצעי הייצור תוך כדי שימוש במתקני אגירה בכדי להשיא את התועלות של לקוחותינו".