הליכוד: נתניהו הציע ללפיד ולגנץ כניסה לממשלת חירום רחבה

לאחר שלפיד וגנץ נפגשו עם ראש הממשלה וקראו לכניסה לממשלת אחדות, בליכוד מפרסמים כי נתניהו "הציע לשניהם כניסה לממשלת חירום רחבה" • לפיד: "נכון לשים בצד את כל המחלוקות. נתניהו יודע שבהרכב הקיצוני והלא מתפקד של הקבינט הנוכחי, אי אפשר לנהל מלחמה"

נתניהו, לפיד וגנץ / צילום: חיים צח, קובי גדעון (לע''מ), אלכס קולומויסקי (ידיעות אחרונות)
נתניהו, לפיד וגנץ / צילום: חיים צח, קובי גדעון (לע''מ), אלכס קולומויסקי (ידיעות אחרונות)

לאחר שיו"ר האופוזיציה יאיר לפיד ויו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ קראו לכניסה לממשלת אחדות רחבה, בליכוד פרסמו הערב (ש') את ההודעה הבאה: "במהלך הפגישות שיזם היום ראש הממשלה נתניהו עם יו״ר האופוזיציה יאיר לפיד ויו״ר ״המחנה הממלכתי״ ח״כ בני גנץ, ראש הממשלה נתניהו הציע לשניהם כניסה לממשלת חירום רחבה, באותה מתכונת שלפיה הצטרף ראש האופוזיציה מנחם בגין ז״ל לממשלת אשכול ערב מלחמת ששת הימים".

יו"ר האופוזיציה, יאיר לפיד, מסר הערב הצהרה לתקשורת במהלכה התייחס למתקפה המשולבת של חמאס על ישראל, למלחמה שבפתח, וכן לפגישה שהתקיימה מוקדם יותר היום בינו ובין ראש הממשלה, בנימין נתניהו.

עמוס גלעד: "כישלון מודיעיני ברור. יכול להיות שצריך להפיל את חמאס"
דיווחים מזועזעים בתקשורת הזרה: "חמאס חטף עשרות ישראלים לעזה"

בהקשר לפגישתו עם נתניהו, מסר לפיד: "הודעתי לו שבמצב החירום הנוכחי אני נכון לשים בצד את כל המחלוקות, להקים איתו יחד ממשלת חירום מקצועית, מצומצמת, שתנהל את המערכה הקשה, המורכבת והממושכת העומדת בפנינו. נתניהו יודע שבהרכב הקיצוני והלא מתפקד של הקבינט הנוכחי, אי אפשר לנהל מלחמה. מדינת ישראל צריכה שיוביל אותה דרג מדיני מקצועי, מנוסה ואחראי. אין לי ספק שגם שר הבטחון לשעבר בני גנץ יצטרף לממשלה כזו".

"מדינת ישראל במלחמה", מסר יאיר לפיד בהצהרה. "היא לא תהיה מלחמה קלה והיא לא תהיה מלחמה קצרה. יש לה השלכות אסטרטגיות שלא ראינו כמותן הרבה מאוד שנים. יש סיכון גדול שהיא תהפוך למלחמה רב־זירתית. אני לא אעסוק עכשיו בשאלה מי אשם, או למה הופתענו. זה לא הזמן, זה לא המקום, אנחנו נעמוד מאוחדים מול אויבינו".

לפיד חתם את דבריו באמירה כי "צריך לשים עכשיו את הפוליטיקה בצד, לטובת ממשלת חירום שתנהל את המערכה הזו בנחישות, ולא תעסוק בשום דבר אחר עד לניצחון המלא על אויבינו".

גם יו"ר המחנה הממלכתי ושר הביטחון לשעבר בני גנץ, נפגש הערב עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, וקיבל עדכון אודות המצב הביטחוני. בשיחה, הועלתה האפשרות להקמת ממשלת חירום. לאחר הפגישה, כינס גנץ את סיעת המחנה הממלכתי.

גנץ אמר לנתניהו, כי לממשלה יהיה גיבוי מלא לכל פעולה ביטחונית אחראית ונחושה. בנוסף, גנץ שוקל בחיוב את האפשרות של כניסה לממשלת חירום לתקופת המלחמה, שתתמקד אך ורק באתגרים הביטחוניים, ובאופן שיאפשר שותפות והשפעה מהותית על קבלת ההחלטות בפורומים הרלבנטיים.