אמירייטס גם ביטלה את הטיסות לישראל. אילו חברות תעופה עדיין מגיעות?

חברות התעופה הישראליות עושות מאמצים לתגבר את הטיסות בזמן שעשרות חברות תעופה זרות ביטלו מאות טיסות בימים האחרונים • הדבר יוצר עומס רב יותר על החברות הישראליות ועדיין אלפי ישראלים לא מצליחים לחזור לארץ

רוב החברות הזרות הפסיקו את הפעילות שלהן לישראל / צילום: Reuters, Anadolu Agency
רוב החברות הזרות הפסיקו את הפעילות שלהן לישראל / צילום: Reuters, Anadolu Agency

יותר ויותר חברות תעופה זרות מבטלות את הטיסות שלהן לישראל מאז פרוץ המלחמה, מה שמגלגל עומס רב יותר על החברות הישראליות. חברת התעופה מדובאי "אמירייטס" שהיא מבטלת את כל הטיסות שלה לישראל ומישראל מהיום. הפעילות של חברת התעופה מדובאי תופסק לפי שעה עד ה-20 באוקטובר. אמירייטס אמרה כי "הטיסה האחרונה שלנו תהיה EK932 שתצא מתל אביב לדובאי ב-12 באוקטובר".

בהודעתה נכתב כי הם עוקבים מקרוב אחר המצב בישראל "ונמצאים בקשר הדוק עם הגורמים הרלוונטיים. בטיחות הלקוחות, הצוות ובעלי העניין שלנו היא בראש סדר העדיפויות שלנו". עוד נכתב כי לקוחות שהושפעו מביטולי הטיסות "צריכים ליצור קשר עם סוכני הנסיעות שלהם לקבלת חלופות, החזרים כספיים, ביטולים או להזמנה מחדש של מסלולי הטיסה שלהם".

ליחצו כאן כדי להתעדכן ב"טיסות סודיות" לגבי שינויים של חברות התעופה

אתמול הייתה זו טורקיש איירליינס, שהשעתה את הטיסות שלה לישראל עד להודעה חדשה. "המשמעות של ביטול של חברה כמו טורקיש איירלינס היא שאלפי ישראלים נתקעים בחו"ל או בטורקיה, ללא היכולת לחזור לארץ", מסביר לגלובס יניב לניס, מייסד טיסות סודיות, מיזם שבעזרת אלגוריתם מתקדם וציידי טיסות מנוסים מנטרים עשרות אלפי טיסות בשנה ומשתף את הציבור בחבילות המשתלמות בזמן אמת. "יהיה להם מאתגר למצוא כרטיס זמין חלופי אחר לישראל דרך חברה אחרת או יעד אחר". אל על פרסמה היום כי סאן דור מקבוצת אל על הוסיפה 4 טיסות מטורקיה ואל טורקיה, תגבור לביטול חברת טורקיש איירליינס. בנוסף, אל על תגברו טיסות בלרנקה, ועדכנו את גלובס כי יש בהן מקומות פנויים. 

טורקיש היא לא היחידה, רוב החברות הזרות הפסיקו את הפעילות שלהן לישראל. על פי ההערכות של טיסות סודיות, קיבולת הטיסות של נתב"ג עומדת על 40% בלבד. מי החברות שביטלו לפי טיסות סודיות? אמריקן איירלינס, דלתא אייליינס (ביטלו עד סוף חודש אוקטובר), וויז אייר, יונייטד, לופטהנזה, וויולינג, אייר פראנס, איזיג'ט, ראיינאייר, איטה, אייר אינדיה, אייר קנדה, אוסטריאן איירלינס ועוד. גם חברת הקרוזים Norwegian Cruise Line, הודיעה היום על ביטול והסטת הקווים שלה מישראל עד סוף 2023. לפי הדיווח, 6% מהקיבולת שלה הייתה קשורה לישראל. 

לפי מעקב טיסות סודיות, חוץ מהחברות הישראליות אל על, ארקיע וישראייר, החברות הזרות הפעילות הן - אייר סיישל, אייר סרביה, אתיופיאן איירליינס, בולגריה אייר, בלו ביירד, היינאן איירליינס, טארום, טוס איירוויז, פליי דובאי. בטיסות סודיות מעדכנים כל הזמן על טיסות שמתווספות או חברות תעופה המבטלות. 

נתב"ג פועל ללא הפרעה בהתאם להנחיות גורמי התעופה. אל על, ישראייר וארקיע עושות מאמצים לתגבר את הטיסות בזמן שעשרות חברות תעופה זרות ביטלו מאות טיסות בימים האחרונים. אנו קוראים לציבור להימנע מלפנות לחברות התעופה בפניות שאינן דחופות כגון החזרים כספיים, אנא השאירו את הקווים ואת שירות הלקוחות פנויים למקרים דחופים של נוסעים שצריכים לחזור לארץ. אנו מזמינים את הציבור להיכנס ולהתעדכן באתר האינטרנט שלנו על השינויים והביטולים של חברות התעופה השונות". 

הצפי של לניס הוא שהעומס יירד בשבוע הבא , וכי יהיו יותר מושבים זמינים בטיסות נכנסות ויוצאות מישראל.