איל וולדמן, יזהר שי וגלעד יעבץ: השכול הגיע גם לבכירי המגזר העסקי

מבין 1,200 ההרוגים עד כה במלחמה, נמצאים סמל ירון אורי שי ז"ל, סגן יפתח יעבץ ז"ל, דניאל ולדמן ז"ל ובן זוגה נעם שי ז"ל

חיילים בגבול עזה / צילום: ap, Erik Marmor
חיילים בגבול עזה / צילום: ap, Erik Marmor

מספר ההרוגים במלחמה בדרום מוערך עד כה ב-1,200 איש. השכול מגיע למשפחות רבות, וביניהן גם בכירים בולטים במגזר העסקי.

בין ההרוגים בנו של השר לשעבר יזהר שי, שכיהן כשר המדע בשנים 2020-2021 ולאחר מכן חזר לעולם ההייטק, כמשקיע הון סיכון וכיזם, שמוביל בין היתר חברת SPAC שגייסה כ-140 מיליון דולר בוול סטריט. בנו, סמל ירון אורי שי ז"ל בן ה-21, לוחם בסיירת נח"ל, נפל בלחימה. יזהר שי כתב על בנו בטוויטר: "נוני, גיבור שלנו. נפלת בקרב על הגנת המדינה. זכינו בך 21 שנים. מלאך שלנו בשמים. נוח בשלום אהוב ליבנו".

דעה | זה הזמן לאשר תקציב חירום אזרחי 
דעה | רוצים לנצח במלחמה? זה הנתון היחיד שצריך לעניין אותנו כרגע 

הרוג נוסף במלחמה הוא סגן יפתח יעבץ ז"ל (23), קצין ולוחם ביחידת מגלן. יעבץ הוא בנו של גלעד יעבץ, מייסד משותף, מנכ"ל ודירקטור של חברת האנרגיה המתחדשת אנלייט, שהונפקה בתחילת השנה בנאסד"ק ונסחרת כיום במקביל בנאסד"ק ובבורסה בתל אביב לפי שווי של כ-1.6 מיליארד דולר.

דניאל וולדמן ז"ל, בתו של איל וולדמן שייסד וניהל את מלאנוקס, נחשבה לנעדרת במשך מספר ימים, לצד נעם שי ז"ל. הילה רהב, מנכ"לית רהב תקשורת, ספדה לה היום בפוסט באינסטגרם וכתבה כי דניאל וולדמן ונעם שי היו זוג מקסים. "דניאל היא בתם של האמנית אלה וולדמן ואייל וולדמן, איש הייטק. נעם בנם של חן ויוסי שי מכפר תבור. הזוג יצא בסך הכל למסיבה שמחה ביער לרקוד ונרצחו בדם קר", כתבה רהב. "איל, מחלוצי ההייטק הישראלי אשר הביא פרנסה לאלפי בית ישראל, שכל את בתו האהובה ואת בן זוגה האהוב, ולנו החברים נשאר לבכות, לבכות, לבכות ולנסות לנחם".