"אנחנו לא בסדר": נאום התמיכה המרגש של ראש עיריית ניו יורק

אריק אדמס ראש עיריית ניו יורק נשא אתמול נאום מרגש בעד ישראל שהפך ויראלי ואמר: "המלחמה שלכם היא המלחמה שלנו. אנחנו לא בסדר כשאנחנו רואים ילדות צעירות נלקחות מהבית ונגררות ברחובות. אנחנו לא בסדר כשאנחנו רואים סבתות נגררות מבתיהן וילדים נורים ליד משפחתם"

ראש עיריית ניו יורק אריק אדמס בעצרת תמיכה בישראל מול בניין האו''ם בניו יורק / צילום: מייקל פריסט, באדיבות הפדרציה היהודית של ניו יורק (UJA)
ראש עיריית ניו יורק אריק אדמס בעצרת תמיכה בישראל מול בניין האו''ם בניו יורק / צילום: מייקל פריסט, באדיבות הפדרציה היהודית של ניו יורק (UJA)

"אנחנו לא בסדר": תחת הכותרת הזו נשא אמש ראש עיריית ניו יורק אריק אדמס נאום מרגש בעד ישראל ובעד זכותה החד משמעית להגן על עצמה. הנאום המרגש שניתן בזמן עצרת תמיכה בישראל בסמוך לבניין האום הפך ויראלי במהרה.

״אני אגיד לכם ארבע מלים. הבוקר בתדרוך שלי, היועצת המיוחדת שלי ליסה זורנברג אמרה לי משהו שאני רוצה שכולנו נכיר: עברנו רגעים קשים, ניו יורקרים, אנחנו אנשים קשוחים. ראינו את מרכז הסחר שלנו קורס, ראינו את המעשים הנוראיים שבוצעו בעירנו ובארצנו. אבל היא אמרה משהו שהכה בנשמתי. היא אמרה לצוות שלנו: "אנחנו לא בסדר".

"אנחנו לא בסדר כשאנחנו רואים ילדות צעירות נלקחות מהבית ונגררות ברחובות. אנחנו לא בסדר כשאנחנו רואים סבתות נגררות מבתיהן וילדים נורים ליד משפחתם. אנחנו לא בסדר כשממש כאן בעיר ניו יורק יש כאלה שחוגגים בזמן שבו אסון מתרחש. אנחנו לא בסדר כשחמאס מאמין שהם נלחמים בשם משהו בפעולות ההרסניות והמתועבות שלהם. אנחנו לא בסדר כשיש לנו עדיין חטופים שלא חזרו הביתה למשפחותיהם. אנחנו לא בסדר, ואנחנו לא הולכים להגיד שיש לשמור על קור רוח ונתנהג כאילו הכל בסדר. הכל לא בסדר".

"חמאס צריך להיות מושמד מיידית"

אדמס המשיך, והבהיר: "לישראל יש זכות להגן על עצמה - וזו הזכות שאנחנו מכירים. המלחמה שלכם היא המלחמה שלנו. כאן בניו יורק יש לנו את האוכלוסייה היהודית הגדולה ביותר מחוץ לישראל. זה המקום שקולנו צריך להישמע ולהדהד ברחבי כל המדינה". לדבריו, "אנחנו לא נהיה בסדר עד שכל מי שאחראי למעשה הזה ישלם על מעשיו. אנחנו לא צריכים להעמיד פנים. ואני רוצה להודות למנהיגים הדתיים ברחבי העיר, של כל הדתות, שיצרו איתנו קשר והצהירו בבירור שהם מגנים את השנאה והאנטישמיות שראינו באחד הימים הקדושים ביותר בשנה. זה היה מכוון, זה היה מריר, זה היה מרושע, זה היה משהו שמראה שחמאס צריך להיות מושמד מיידית. אז אני אומר לכם, אני לא כאן בגלל שאני ראש העיר שלכם, ביקרתי בישראל כסנטור. הגנתי על הקהילה של העיר הזו בכללותה וספציפית על הקהילה היהודית, כשוטר. עמדתי לצידכם כנשיא הרובע ועכשיו אני כאן היום כדי להגיד שאני לא רק המנהל של העיר הזאת, אלא אני אחיכם. המאבק שלכם הוא המאבק שלי".