ישראל במלחמה | סיקור שוטף

חמאס פרסם אות חיים ראשון מחטופה בעזה

אות חיים ראשון מחטופה בעזה: חמאס פרסם סרטון של מייה שם, בת 21 משוהם • ירי רקטות אל עבר גוש דן והשפלה, פגיעה ישירה בבית בשדרות - בני הבית לא היו נוכחים בו • ראש השב"כ קיבל אחריות על הכשלים שהובילו למתקפת חמאס • חיזבאללה פתח באש לעבר כוח צה"ל, תותחים הגיבו בירי • נתניהו לנסראללה: "ביידן כבר אמר, ואני חוזר על זה - תיזהרו" • היערכות בישראל להגעת הנשיא ביידן - כבר ביום רביעי • 199 משפחות של חטופים עודכנו: "צה"ל פועל סביב לשעון לשחרר אותם" • עדכונים שוטפים

כיפת ברזל שולחת מיירט לכיוון רקטה שנורתה מעזה לעבר אשקלון / צילום: ap, Ariel Schalit
כיפת ברזל שולחת מיירט לכיוון רקטה שנורתה מעזה לעבר אשקלון / צילום: ap, Ariel Schalit

היום העשירי למלחמת "חרבות ברזל": ישיבת הפתיחה של מושב הכנסת נפתחה אחר הצהריים (ב') בדקת דומייה ונקטעה פעמיים בעקבות ירי רקטות לעבר ירושלים וגוש דן. אישה נפצעה בינוני מרסיסים באזור חולון. בפעם ה-11 מפרוץ המלחמה - חיזבאללה פתח באש לעבר כוח צה"ל בגבול לבנון ותותחים הגיבו בירי. ראש הממשלה בנימין נתניהו שיגר מסר תקיף לחסן נסראללה לבל יפתח במערכה בחזית הצפונית: "ביידן כבר אמר, ואני חוזר על זה - תיזהרו".

בישראל לא ששים לפתוח את החזית הצפונית, אבל נערכים לאפשרות שמערכה תיפתח בכל רגע נתון. בצבא לא לקחו סיכונים והכריזו רשמית על פינוי 28 יישובים הסמוכים לגבול הצפון. במקביל, שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן נחת בישראל בפעם השנייה מפרוץ המלחמה וגוברים הסימנים שנשיא ארה"ב ג'ו ביידן ינחת השבוע בישראל לביקור הזדהות, אולי כבר מחרתיים.

מניין הנרצחים והנופלים מתחילת המלחמה עומד על כ-1,300. דובר צה"ל, תת-אלוף דניאל הגרי, ציין כי הצבא עדכן 199 משפחות שיקיריהן מוחזקים ברצועת עזה ו-291 משפחות שיקיריהן נפלו במערכה.

מפרוץ המלחמה פונו לבתי החולים 3,526 פצועים. משרד הבריאות מעדכן על 344 פצועים המאושפזים בבתי החולים נכון להיום. 344 פצועים עדיין מאושפזים בבתי החולים נכון להיום, מהם 82 במצב קשה. לרשימת הנרצחים והנופלים ששמותיהם הותרו לפרסום - לחצו כאן

עמוס גלעד מסביר: אלה היו שתי הטעויות של חמאס, וזה מה שיקרה אחרי שנסלק אותו 
טרוריסטים פלסטינים הודו: בורסת קריפטו רוסית מימנה את המתקפה על ישראל  
ראש עיריית חיפה מספרת על בני משפחתה שנרצחו בדרום בזמן שהכינה את המקלטים בעיר 

עדכונים שוטפים

23:17 - סגירת אל ג'זירה בישראל בדרך - בהסכמת היועמ"שית: גובש נוסח תקנות שיוצג עוד הלילה בידי הקבינט ויאפשר סגירת משרדים ועצירת שידורים של כלי תקשורת זר שפוגע בבטחון המדינה. מי שיאשרו סגירה הם שר הביטחון והקבינט.

22:30 - הלוחמה הפסיכולוגית של חמאס - אות חיים ראשון מחטופה בעזה: חמאס פרסם סרטון של מייה שם, בת 21 משוהם, שהייתה במסיבת הטבע ליד קיבוץ רעים. החטופה היא אזרחית ישראלית בעלת אזרחות צרפתית. שרת החוץ הצרפתייה דיברה עליה עם שר החוץ אלי כהן והוריה נכחו במפגש.

בסרטון נראית שם מקבלת טיפול רפואי ואומרת: "לקחו אותי לעזה וניתחו אותי ביד בבית חולים שלוש שעות. דואגים לי, מטפלים בי, נותנים לי תרופות. הכול בסדר, אני רק מבקשת שיחזירו אותי הביתה כמה שיותר מהר למשפחה שלי, להורים שלי, לאחים שלי".

22:05 - דובר הזרוע הצבאית של חמאס אבו עוביידה: "אין ביכולתנו לספור כרגע את כל השבויים הישראלים ברצועה בגלל התקיפות של ישראל - מעריכים שמספרם 250-200".

22:00 - בכיר חמאס חאלד משעל על השבויים: "צריך לעשות הבחנה בין שבויים שהם חיילים, אזרחים ואזרחים זרים. יש 6,000 אסירות ואסירים בבתי הכלא הישראלים שאנחנו רוצים שישחררו אותם תמורת שבויים ישראלים".

21:45 - מטח כבד לגוש דן ולשפלה. במוקד מד"א לא התקבלו קריאות על נפילות או על נפגעים.

21:19 - פגיעה ישירה בבית בשדרות במטח האחרון.

21:05 - אזעקות באזור בית שמש, באשדוד ובעוטף עזה. במד"א לא התקבלו קריאות על נפילות או על נפגעים.

20:42 - דיווח בסוריה: מערכות ההגנה האווירית הסוריות הופעלו בשמי דמשק.

20:40 - שר החוץ של טורקיה הקאן פידאן שוחח בטלפון עם בכיר חמאס אסמאעיל הנייה.

20:37 - אחרי שקרן וקסנר הודיעה על ניתוק היחסים עם אוניברסיטת הארוורד, שגריר ישראל באו"ם גלעד ארדן קורא ליהדות ארה"ב ולתומכי ישראל שלא לתרום ולנתק קשרים עם אוניברסיטאות בארה"ב שלא גינו מיד את מעשי הרצח והטבח של חמאס ושמאפשרים בקמפוס תמיכה בחמאס וברצח ישראלים: "מי שלא מגנה מיד רצח וחטיפת ילדים ואזרחים חפים מפשע, לא ראוי לחנך את הדור הבא".

20:20 - מזכיר המדינה האמריקני בלינקן משתתף בקבינט המלחמה המצומצם. קודם לכן נועדו נתניהו ובלינקן בארבע עיניים, בפגישה שבמהלכה נכנסו לסירוגין ר' המל"ל צחי הנגבי והמזכיר הצבאי של רה"מ אלוף אבי גיל, בלשכת רה"מ בירושלים.

20:18 - דיווח בסוכנות הידיעות AFP: קולומביה סילקה את שגריר ישראל בעקבות המתיחות על רקע המלחמה בעזה. לפי שעה עדיין אין לכך אישור רשמי מישראל.

20:10 - דובר צה"ל: הכוחות עורכים כעת תרגילים לקראת כניסה לרצועת עזה. לביקור של נשיא ארה"ב יש חשיבות אסטרטגית ראשונה במעלה.

20:01 - קנצלר גרמניה אולף שולץ יבקר מחר בישראל. הלו"ז המלא עוד לא פורסם אך ברור כי מדובר יהיה בביקור קצר מאוד. שולץ צפוי להיפגש עם ראש הממשלה נתניהו, עם הנשיא הרצוג ועם שר הביטחון גלנט, ולפגוש את משפחות החטופים הגרמנים. משם ימשיך שולץ לביקור במצרים כדי לנסות להשפיע על המו"מ למען שחרור החטופים והעברת סיוע הומניטרי לעזה. שולץ הוא מנהיג המדינה הראשון שמגיע לביקור סולידריות בישראל.

19:59 - אזעקות בגוש דן.

19:50 - אונר"א בסיבוב פרסה לאחר אחרי הסערה והלחץ שככל הנראה הופעל עליה, בעקבות הפרסום על גניבת ציוד רפואי ודלקים בידי חמאס: "לא הייתה גניבה באף אחד מהמחסנים ברצועת עזה. התמונות שהופצו היו של ציוד רפואי בסיסי ממחסן של אונר"א שמיועד לגורמי בריאות".

19:45: שר התרבות והספורט מיקי זוהר באולפן: "כשלנו בהגנה על העוטף. מבקשים סליחה, אנחנו אחראים".

19:24 - ראש הממשלה נתניהו שוחח טלפונית עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין.

19:11 - קרן וקסנר מפסיקה את ההתקשרות עם אוניברסיטת הרווארד אחרי שנים רבות בגלל היעדר הגינוי המוסרי הברור של האוניברסיטה לטבח בעוטף עזה.

19:05 - שר הביטחון גלנט לצד מזכיר המדינה האמריקני בלינקן: "זו הולכת להיות מלחמה ארוכה, המחיר יהיה גבוה, אבל אנחנו ננצח. אנחנו ננצח, כי העם בישראל חייב לנצח. אנו לא נעצור את המלחמה עד שנביא את ההישגים ונשלים את המשימה שמדינת ישראל חייבת לעמוד בה. בראש סדר העדיפויות ומעל לכל שיקול, אנו מחוייבים לאזרחינו וחיילינו הנמצאים בשני צידי הגבול. נגיע לכל המקומות וננצח את המלחמה הזו".

18:45 - 2,000 חיילים אמריקאים יוצבו ככוח תומך בישראל: גורמי הגנה אמריקאים מדווחים כי כ-2,000 חיילים אמריקאים יוצבו ככוח תמיכה בישראל. טווח הפעולה של החיילים יהיה משימות כמו ייעוץ ותמיכה רפואית, והם אינם נועדו לשרת בתפקידים קרביים, כך נאמר ל"וול סטריט ג'ורנל". יש לציין כי כוחות אלו מוצבים כעת הן בתוך המזרח התיכון והן מחוצה לו, כולל אירופה, ובפנטגון הוחלט כי המטרה היא לתמוך בצה"ל, כאשר ישראל תפתח בתמרון קרקעי ברצועת עזה.

18:34 - הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת החוק לדחיית הבחירות ברשויות המקומיות בשלושה חודשים - ל-30 בינואר 2024.

18:32 - שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן לשר הביטחון יואב גלנט: "יש לכם את תמיכת ארה"ב ואת הזכות להגן על עצמכם".

18:30 - ראש השב"כ רונן בר ראש שב"כ קיבל אחריות על הכשלים שהובילו למתקפת חמאס: "למרות שורה של פעולות שביצענו, לצערי, בשבת לא הצלחנו לייצר התראה מספקת שתאפשר לסכל את המתקפה. כמי שעומד בראש הארגון - האחריות על כך היא עליי. יהיה זמן לתחקירים. עכשיו נלחמים".

18:15 - צה"ל חיסל את ראש המודיעין הכללי של חמאס בחאן יונס.

18:01 - אזעקות באשקלון ובעוטף עזה.

17:52 - צה"ל על גניבת הציוד של אונר"א בידי חמאס בעזה: "כמות הדלק שנגנבה מספיקה להפעלת מתקני התפלת המים בעזה למשך שישה ימים. לחמאס לא אכפת מתושבי עזה. זה נכון גם אם אונר"א תמחק את הציוצים שלה".

17:49 - בזמן האזעקות בכנסת: שיירת ראש הממשלה הייתה בדרכה לקריה. אזעקה שנשמעה בדרך חייבה את השיירה לעצור, לתפוס מכסה ולגונן על נתניהו.

17:44 - ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח אמש עם נשיא איחוד האמירויות, שיח' מוחמד בן זאיד. מלשכת ראש הממשלה נמסר כי "שני המנהיגים דנו בהתפתחויות האזוריות בעקבות המתקפה הרצחנית של חמאס נגד אזרחי ישראל. ראש הממשלה נתניהו הדגיש כי ישראל נחושה להשמיד את יכולותיו הצבאיות והשלטוניות של החמאס, ועושה כל מאמץ למנוע פגיעה בבלתי-מעורבים. שני המנהיגים סיכמו לשמור על קשר ביניהם".

17:38 - המלחמה מקפיצה את הדולר ל-4 שקלים ולשיא מאז 2015.

17:16 - אזעקות בתל אביב, בגוש דן, בשפלה ובעוטף עזה.

17:11 - צבע אדום בקיבוץ ניר עוז שבעוטף עזה.

17:04 - המטח לעבר גוש דן וירושלים: אישה בת 54 נפצעה באורח בינוני מרסיסים בחולון.

16:54 - מחשש לאירוע ביטחוני: תושבי כמה יישובים בגליל העליון נקראו להסתגר בבתים.

16:46 -  אזעקות בגוש דן, בשפלה ובירושלים. ישיבת הכנסת הופסקה ותחודש בהקדם.

פתיחת מושב החורף בכנסת / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת
 פתיחת מושב החורף בכנסת / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

16:34 - ראש האופוזיציה יאיר לפיד: נמוטט את חמאס וזה יהיה קשה. ואם העולם לא יאהב את זה - שלא יאהב. לא הילדים שלו נרצחו אלא שלנו".

לפיד בפתיחת מושב החורף בכנסת / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת
 לפיד בפתיחת מושב החורף בכנסת / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

16:25 - ראש הממשלה בנימין נתניהו על מתקפת הפתע של חמאס: "יש הרבה שאלות על האסון, נחקור הכול, והתחלנו ליישם לקחים מיידיים, אבל אנחנו ממוקדים בללכד כוחות ולהסתער קדימה. ייקח זמן, נדרשת הקרבה, אבל אנחנו ננצח, כי מדובר על עצם קיומנו במרחב. היעד שלנו הוא מיטוט החמאס". ראש הממשלה שיגר מסר לחיזבאללה: "ביידן כבר אמר, ואני חוזר על זה - תיזהרו".

נתניהו בפתיחת מושב החורף בכנסת / צילום: ערוץ הכנסת
 נתניהו בפתיחת מושב החורף בכנסת / צילום: ערוץ הכנסת

16:17 - נשיא המדינה יצחק הרצוג בפתיחת מושב הכנסת: "אסור לצאת מהמלחמה כפי שנכנסנו אליה - ביטחונית, פוליטית וחברתית. יש לנו חובה להפיק לקחים, אך אסור שזה יפגע במאמץ המלחמתי".

יו''ר הכנסת אמיר אוחנה ונשיא המדינה יצחק הרצוג בפתיחת מושב החורף בכנסת / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת
 יו''ר הכנסת אמיר אוחנה ונשיא המדינה יצחק הרצוג בפתיחת מושב החורף בכנסת / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

15:18 - דיווח: לראשונה מאז שפרצה המלחמה - נשיא רוסיה ולדימיר פוטין צפוי לשוחח היום עם ראש הממשלה בנימין נתניהו.

15:15 - משרד הביטחון: במסגרת הבדיקות שמבצעים משרד הביטחון וצה"ל, עשרות משלוחים של אפודים קרמיים ולוחות מיגון קרמיים שהובאו לישראל כתרומה, התגלו בניסויי ירי כפגומים ומסכנים חיי חיילים. משרד הביטחון וצה"ל קוראים לאזרחים ולתורמים שלא להעביר אמצעי מיגון אישי ואמל"ח שלא עברו בדיקות ירי מוסמכות ובדיקות תקניות והתאמה, שעלולים לסכן חיים. ציוד שיירכש בתיאום עם מוקד התרומות יוכוון לרכישות של ציוד העומד בתקן.

15:12 - אונר"א קיבלה דיווחים שקבוצת אנשים עם משאיות שהתחזתה לנציגים ממשרד הבריאות של הרשויות בפועל בעזה, לקחה דלק וציוד רפואי ממתחם הסוכנות בעיר עזה. הצוות של אונר"א נאלץ להתפנות מהמטה שלהם ביום שישי, ומאז לא הייתה לאונר"א גישה למתחם.

14:58 - יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן בישיבת הסיעה על הפועלים העזתים: "הם קיבלו אישורי עבודה ונכנסו לישראל. אלה שכשהיו נפצעים, תושבי העוטף דאגו להם ולקחו אותם לבתי חולים בארץ. הפועלים העזתים הם אלה שנתנו את תמונת המודיעין המדויקת למפלצות האדם של החמאס. הם ידעו איפה המחסנים והרכוש, ומיד לאחר כניסת הנאצים, הם נכנסו אחריהם ובזזו הכול".

14:55 - הוסר החשש לאירוע ביטחוני באזור מעיין ברוך.

14:52 - בוטלה ישיבת סיעת הליכוד שתוכננה להיום.

14:40 - עקב חשש לאירוע ביטחוני באזור מעיין ברוך, תושבי הקיבוץ הונחו להסתגר במרחבים המוגנים. 

14:39 - משרד החינוך טיפל מתחילת הלחימה ב-27 אירועי חשד להסתה של בעלי מקצועות שונים בתחום החינוך (מנהלים, מורים, גננות, סייעות) שהתבטאו ברשתות החברתיות בעד חמאס והסיתו לטרור. בחלק מהמקרים הופנו המקרים לחקירה במשטרה, ובחלק מהם ננקטו מהלכים מיידיים כמו בירור והשעיה. 

14:35 - לשכת ראש הממשלה: "ישראל לא הסכימה לתת שום סיוע הומניטרי לחמאס. אנחנו במלחמה וממשיכים בכל העוצמה - עד לניצחון".

14:33 - נמשכות האזעקות בעוטף עזה. 

14:20 - הקבינט החברתי-כלכלי מתכנס לדון בפיצוי לתושבים, לבעלי עסקים ולאנשי מילואים. שר הכלכלה ניר ברקת דורש משר האוצר בצלאל סמוטריץ' להציג תוכנית שתאפשר פיצוי כבר עכשיו, ולא כזו שיצטרכו לחכות לה חודשים. 

13:46 - במקביל לתקיפות צה"ל ברצועה - אזעקות נשמעו בבאר שבע ובעוטף עזה - אין נפגעים.

13:34 - אזעקה באשדוד. 

13:29 - צה"ל השמיד בשעות האחרונות עשרות מפקדות צבאיות ועמדות שיגור של פצצות מרגמה. מטוסי קרב חיסלו מספר מחבלים בעת ששהו במתחם צבאי של החמאס.

13:25 - שר הכלכלה והתעשייה ניר ברקת הודיע על הקמת צוות הסברה כלכלי בינלאומי, משותף למשרד הכלכלה ולמכון היצוא, אשר יעסוק בהפקה והפצת תכנים מתאימים לקהל היעד של השותפים הכלכליים של ישראל בעולם על-מנת לשקף את עוצמתה הכלכלית של ישראל ולסייע לחברות הישראליות להמשיך בפעילותן הכלכלית בשווקים הזרים. 

13:05 - התחילה פגישת ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר החוץ של ארה"ב אנתוני בלינקן, יחד עם קבינט המלחמה.

13:01 - שרי החוץ של טורקיה ורוסיה שוחחו על המצב בין ישראל לפלסטינים.

12:57 - השר עמיחי שיקלי במשדר חדשות 12: "ממשלת ישראל לא עמדה במשימה להעניק ביטחון למדינת ישראל".

12:37 - פיצוץ חזק בלי אזעקה נשמע באזור המרכז. הפרטים בבדיקה. 

12:29 - צבע אדום ביישובי עוטף עזה.

12:25 - ראש האופוזיציה יאיר לפיד ביקר בנתיב העשרה: "ישראל לא תשכח ולא תסלח על קורבנות נתיב העשרה. החשבון הזה ייסגר".

12:14 - עיריית אשקלון לאחר דבריו של ראש העירייה תומר גלאם בוועדת הכספים בכנסת: יותר מ-1,000 רקטות נורו לעבר אשקלון בעשרת הימים האחרונים, ובסך-הכול 25% מהרקטות נורו לעבר אשקלון. 40% מתושבי העיר - ללא מיגון. 

 12:09 - שר החוץ של ארה"ב אנתוני בלינקן נחת בישראל שוב.

12:08 - הממונה לנושא החטופים והנעדרים, תא"ל במילואים גל הירש, נפגש בשנית עם סגן השליח הנשיאותי האמריקאי לענייני בני ערובה, סטיבן גילן, ועם צוותו: "מודה לכם על ההתייצבות לימינה של ישראל ומעריך מאוד את הסיוע".

12:06 - בישראל נערכים להגעתו של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ביום רביעי או חמישי השבוע.

11:56 - שר האוצר בצלאל סמוטריץ' בוועדת הכספים: חבל התקומה שיקום בעזה חייב להיות הרבה יותר גדול. לא נבנה יותר ממ"דים באשקלון, כי אם לא נסיר את האיום הזה - נכשלנו. 

11:43 - אזעקות באשדוד ובאשקלון. 

11:36 - שבוע למלחמה: 78% מבעלי העסקים הקטנים בישראל נקלעו לבעיה תזרימית קשה בעסק. היום יתקיים בוועדת הכספים בכנסת דיון בהשתתפות שר האוצר בנושא גובה הפיצויים לעסקים בעקבות המלחמה בעזה.

11:25 - משרד הבריאות: 351 פצועים מאושפזים בבתי החולים ברחבי הארץ, בהם 89 במצב קשה ו-181 במצב בינוני.

11:23 - משרד החוץ של איראן: "חמאס עדכן אותנו שהם איתנים ומחזיקים מעמד, ולא צריכים סיוע".

11:18 - דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי: 199 משפחות של חטופים עודכנו. צה"ל והמדינה פועלים מסביב לשעון לשחרר אותם. עזה היא מוקד הלחימה, אבל אם חיזבאללה יטעה לבחון אותנו - התגובה תהיה קטלנית. פינוי התושבים בצפון - כדי לאפשר לצה"ל חופש פעולה התקפי. אנחנו קוראים לתושבי עזה לרדת דרומה. אין הפסקת אש. אם משהו ישתנה, נעדכן את הציבור. 

11:08 - אזעקות במודיעין ובשפלה. 

11:07 - קנצלר גרמניה אולף שולץ צפוי לטוס מחר (ג') לביקור בישראל. שולץ הביע זעזוע רב בימים האחרונים ממעשי הטבח ואמר בנאום בפרלמנט כי גרמניה "ניצבת באופן חד-משמעי לצדה של ישראל". אל הקנצלר יתלווה שגריר ישראל בגרמניה, רון פרושאור. ייתכן כי שולץ ייפגש עם משפחות חטופים ישראלים בעלי אזרחות גרמנית, כפי שעשתה בשבוע שעבר שרת החוץ אנלנה ברבוק, שביקרה גם היא בישראל וירדה לדרום.

10:55 - בהנחיית שר הכלכלה והתעשייה ניר ברקת, מינהלת רשות ההשקעות, אישרה הבוקר שורת הקלות וסיוע לתעשייה ולעסקים בתחומי שדרות ויישובי עוטף עזה, להם תוכניות השקעה מאושרות או מבוקשות במסלולי מענקים והון אנושי. 

10:54 - במבצע מעצרים לסיכול טרור והחרמת אמצעי לחימה, צה"ל והשב"כ עצרו הלילה ביהודה ושומרון 40 מבוקשים, מתוכם כ-20 פעילים של ארגון הטרור חמאס. בנוסף, במהלך הפעילות אטמו בית דפוס שהפיק חומרי הסתה לארגון הטרור.

10:45 - הקבינט המדיני-ביטחוני יתכנס הערב ב-20:00. 

10:20 - בית החולים איכילוב: בין השעות 12:00 ל-19:00 תיפתח עמדת מד"א לתרומות דם בקומה מינוס 2 בחניון סמי עופר. רק מטופלים שיירשמו יוכלו להיכנס למתחם תרומות הדם. הרישום דרך הקישור.

09:56 - משרד הבריאות בעזה: כ-2,750 הרוגים פלסטינים ויותר מ-9,700 פצועים מתחילת המלחמה. 

09:53 - לשכת נשיא המדינה יצחק הרצוג אישרה כי הנשיא ייפגש עם שר החוץ של ארה"ב, אנתוני בלינקן. 

09:49 - אחרי ההכחשה הישראלית - הפלסטינים מדווחים כי צה"ל תוקף ברצועת עזה. 

09:42 - שר האנרגיה והתשתיות וחבר הקבינט המדיני-ביטחוני, ישראל כ"ץ: "תמכתי בסיכום בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לנשיא ארה"ב ג'ו ביידן לאספקת מים לאזור דרום עזה, כי זה תאם גם את האינטרס הישראלי. אני מתנגד בתוקף לפתיחת המצור ולהכנסת סחורות לעזה על רקע הומניטרי. מחויבותנו היא למשפחות הנרצחים ובני הערובה החטופים - ולא למרצחי החמאס ולמי שסייעו להם". 

09:38 - גורם ישראלי: "במקביל לתקיפות צה"ל ברצועה נמשך מאמץ הנעת האוכלוסייה הפלסטינית דרומה. אנחנו עדים לקמפיין הסברה בזוי של חמאס שמנסה למנוע כל ירידה של האוכלוסייה דרומה. תקשורתית - החמאס מפיצים פייק ניוז על תקיפות ישראליות בדרום. בכירי חמאס ירדו למחתרת גם מבחינה תקשורתית, הם לא מדברים גם לציבור שלהם. אין שום הפסקת אש".

09:37 - גורם ישראלי: חמאס מייצר תמונת שווא של משבר הומניטרי. יש כל מה שצריך ברצועה, אין משבר. יש מים, מזון ותרופות, המצב רחוק מאוד ממשבר הומניטרי. בחמאס מאיימים על פלסטינים לבל ירדו דרומה. הם הקימו מחסומים בצירים כדי למנוע נסיעה דרומה.

09:34 - לשכת ראש הממשלה: "אין כרגע הפסקת אש וסיוע הומניטרי ברצועת עזה תמורת הוצאת זרים".

09:30 - הירי לעוטף עזה: במד"א מעדכנים כי צוות מד"א טיפל בגבר כבן 30 שנפצע במצב קל. צוות מד"א פינה אותו לבית החולים סורוקה עם רסיסים בגפיים התחתונות.

09:25 - סוריה הודיעה כי בשעה 09:30 ייערך ניסוי צופרים בדמשק.

09:22 - ב"וושינגטון פוסט" מדווחים כי שר החוץ של ארה"ב אנתוני בלינקן נתקל בהתנגדות גדולה במהלך ביקוריו בסעודיה ובמצרים בניסיון לשכנע את מנהיגיהן לתמוך בעמדת ארה"ב, לגנות את מתקפת הטרור של חמאס ולגלות גמישות מול הפעולה הצבאית של ישראל בעזה. עוד דווח כי יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן "ייבש" את בלינקן וגרם לו לחכות שעות לפגישה, שנקבעה ליום שבת בערב, אך בן סלמאן הופיע אליה רק לפנות בוקר.

09:21 - שר המשפטים יריב לוין אישר לפרסם תזכיר חוק בנושא איסור צריכת תכני טרור, זאת לבקשת גורמי הביטחון. לפי התיקון, שהוכן על-ידי ייעוץ וחקיקה במשרד המשפטים, תיאסר צריכה שיטתית ומתמשכת לפרסומים של ארגוני הטרור חמאס ודאעש, שיש בהם דברי שבח, אהדה או עידוד למעשה טרור, קריאה ישירה לביצוע מעשה טרור ותיעוד של מעשה טרור. מדובר בצריכת פרסומים שלא בתום-לב, באקראי או למטרה כשרה. 

09:20 - דיווחים על תקיפות צה"ל באזור רפיח ונוסיראת.

09:18 - השר איתמר בן גביר דורש שכל הקלה הומניטרית - כמו פתיחת מים, הכנסת סחורות וכל הקלה אחרת ברצועת עזה - תובא לאישור הקבינט.

09:15 - הותרו לפרסום שמות של שלושה חללי משטרת ישראל נוספים: רס"מ בוריס דנילוב, לוחם ביחידת מתפ"א; סמ"ר גדיף מולוגטה, לוחם ביחידת מתפ"א; סמ"ר דור מנגדי, לוחם ביחידת מתפ"א. בכך מניין חללי המשטרה עלה ל-54.

09:14 - לשכת ההסברה של חמאס אחרי הדיווחים על פתיחת מעבר רפיח לכאורה: לא קיבלנו על כך אישור מהרשויות בצד המצרי.

09:03 - רשות החירום הלאומית (רח"ל) במשרד הביטחון וצה"ל מודיעים על הפעלת תוכנית להתפנות תושבי הצפון, שגרים במרחק עד 2 ק"מ מגבול לבנון, לבתי הארחה בסבסוד המדינה. 

הפעלת התכנית אושרה על-ידי שר הביטחון, יואב גלנט. פיקוד הצפון עדכן לפני זמן קצר את ראשי המועצות בהחלטה. התכנית תנוהל על-ידי הרשויות המקומיות, משרד הפנים ורח"ל במשרד הביטחון.

28 היישובים הכלולים בתוכנית הם: רג'ר, דישון, כפר יובל, מרגליות, מטולה, אביבים, דובב, מעיין ברוך, ברעם, מנרה, יפתח, מלכיה, משגב עם, יראון, דפנה, ערב אל עראמשה, שלומי, נטועה, יערה, שתולה, מתת, זרעית, שומרה, בצת, אדמית, ראש הנקרה, כפר גלעדי וחניתה.

09:00 - צבע אדום בבארי. 

8:48 - שני מקורות מצריים ביטחוניים סיפרו לרויטרס כי ישראל, מצרים וארה"ב סיכמו על הפסקת אש ופתיחת מעבר רפיח החל מ-9:00. גורמים בישראל הכחישו: "הדיווח לא מוכר".  גם בחמאס הכחישו את הדיווח. 

8:40 - הירי מרצועת עזה חודש לראשונה מאמש - התרעות צבע אדום הופעלו בעוטף עזה.

07:32 - דיווח בעיתון הערבי "אל-מג'לה": בצל המלחמה בעזה - מצרים צפויה לארח ביום שבת פסגה אזורית-בינלאומית, בהשתתפות החברות הקבועות במועצת הביטחון, מדינות ערביות גדולות ומדינות אירופיות גדולות. במהלך הפגישה ידונו במסדרונות הומניטריים בעזה, בהימנעות מפגיעה באזרחים, ביצירת מסלול מדיני בזמן המלחמה ובהתנגדות להרחבתה באזור.

07:13 - בכיר בממשל ביידן מאשר לסוכנות הידיעות AP כי נשיא ארה"ב שוקל בחיוב לבקר בישראל השבוע, אך גם מבהיר כי דבר עדיין לא סגור. שני גורמים רשמיים נוספים אישרו לפוליטיקו כי ביידן עשוי להגיע עוד השבוע, אך אמרו כי המצב הביטחוני בישראל עלול למנוע את הביקור.

06:16 - נשיא קולומביה גוסטבו פטרו תוקף בחריפות את ישראל וטוען כי היא מבצעת "ג'נוסייד" בפלסטינים ואף מאיים בניתוק היחסים. אתמול הודיע משרד החוץ כי נזף בשגרירה הקולומביאנית בישראל בשל התבטאויות אנטי-ישראליות של פטרו, ואף הוחלט לעצור את היצוא הביטחוני לקולומביה. הלילה כותב פטרו: "אם עלינו להשעות את היחסים עם ישראל, נעשה זאת. אנחנו לא תומכים ברצח עם".

"יום אחד הצבא וממשלת ישראל יבקשו מאיתנו סליחה על מה שעשו אנשיהם בארצנו. אני אחבק אותם, והם יבכו על אושוויץ ועזה ועל אושוויץ הקולומביאני", הוסיף. בדבריו הוא ככל הנראה מתייחס לסיוע שהעניקו יוצאי צבא ישראלי לצבא הקולומביאני במלחמת האזרחים במדינה.

06:00 - צה"ל ממשיך במהלך הלילה בתקיפות נרחבות ברצועת עזה.

05:27 - דיווחים בארה"ב: מעבר רפיח ייפתח הבוקר לכמה שעות.

05:22 - במהלך חילופי אש עם צה"ל במחנה עקבת ג'בר ביריחו נהרג המבוקש מוין דאמו, אסיר משוחרר, שהתבצר במסגד.

05:01 - דיווח פלסטיני: צה"ל עצר את שייח' כרים איאד בביתו במחנה דיישה בבית לחם.

04:10 - סוכנות הידיעות הרשמית של הרשות הפלסטינית מחקה את הגינוי של אבו מאזן לחמאס.

02:17 - נשיא ארה"ב ג'ו ביידן התראיין לתוכנית "60 דקות" ברשת CBS האמריקאית והעניק גיבוי מלא לתישראל. ביידן הדגיש כי הוא מתנגד לכיבוש הרצועה בידי ישראל, והצהיר כי ארה"ב לא תשלח חיילים אמריקאים ללחימה במזרח התיכון.

על החטופים האמריקאים בשבי החמאס אמר ביידן: "נעשה כל שביכולתנו למצוא את אלה שעדיין בחיים ולשחרר אותם. כל מה שבכוחנו". ביידן הוסיף כי השבת החטופים האמריקאים נמצאת בראש סדר העדיפויות של ארה"ב: "הדבר החשוב ביותר הוא לשים קץ לאכזריות הזו ולחייב את מי שביצעו אותה לקחת אחריות".

עוד התייחס הנשיא האמריקאי לתמיכה של צבא ארה"ב בצה"ל וציין כי אין הכרח בשליחת חיילים אמריקאים למזרח התיכון. "אני לא חושב שזה נחוץ. לישראל יש את אחד הכוחות הלוחמים הטובים שיש. אני מבטיח שאנחנו נספק לה את כל מה שהם צריכה".

לדברי ביידן, בשל המלחמה, איומי הטרור על ארה"ב התגברו, ובממשלו עושים מאמץ מיוחד למנוע פגיעה ביהודים. "ישראל רודפת אחרי קבוצה שהתוצאות של התנהלותה הברברית דומה לשואה. חמאס הם חבורה של פחדנים שמתחבאים מאחורי אזרחים", אמר. "הישראלים יעשו כל שביכולתם כדי להימנע מהרג של אזרחים חפים מפשע. אני סמוך ובטוח שישראל הולכת לפעול לפי כללי המלחמה", הוסיף. "יש סטנדרטים שמוסדות ומדינות דמוקרטיות הולכים לפיהם, ולכן אני בטוח שלחפים מפשע בעזה תהיה אפשרות לקבל גישה לתרופות, מזון ומים".

ביידן נשאל האם הוא תומך בכיבוש ישראלי של רצועת עזה, והשיב בשלילה. "אני חושב שזו תהיה טעות גדולה", אמר. "מה שקרה בעזה הוא שלדעתי החמאס והגורמים הקיצוניים של חמאס לא מייצגים את כל הפלסטינים".

ביידן נשאל האם הוא מאמין שיש להשמיד את חמאס לחלוטין, והשיב בבירור: "כן, אני כן. אבל צריכה להיות רשות פלסטינית. צריכה להיות אפשרות למדינה פלסטינית. אני חושב שישראל מבינה שחלק ניכר מהעם הפלסטיני אינו שותף לדעותיהם של חמאס וחיזבאללה".

לדברי הנשיא האמריקאי, בשלב זה אין הוכחות למעורבות איראנית בתכנון מתקפת הפתע של חמאס.

בראיון התייחס ביידן למחויבות העמוקה שלו לישראל ולקהילה היהודית. "יהודים היו נתונים להתעללות, לדעות קדומות ולניסיונות מחיקה במשך למעלה מאלף שנים. מבחינתי, זה עניין של הגינות וכבוד. זה פשוט לא בסדר. זה מפר כל עיקרון דתי שיש לי וכל עיקרון שאבי לימד אותי".

01:42 - אספקת הדלק לבתי החולים ברצועת עזה צפויה להספיק ליממה נוספת בלבד, כך לפי משרד האו"ם לתיאום עניינים הומניטריים.

01:11 - דובר צה"ל: כוחות צה"ל תקפו תשתיות צבאיות של חיזבאללה בלבנון לפני זמן קצר, בתגובה לירי שבוצע אתמול לעבר שטח ישראל.

00:45 - דיווחים פלסטיניים על הפצצות של חיל האוויר בח'אן יונס.

00:02 - יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן בשיחת טלפון עם נשיא ונצואלה ניקולאס מדורו: "המדיניות והפעולות של חמאס אינן מייצגות את העם הפלסטיני". לצד זאת, אבו מאזן טען כי "יש להפסיק מיד את התוקפנות הישראלית נגד עמנו ולאפשר פתיחת מסדרונות הומניטריים ואספקת ציוד רפואי".

23:30 - מזכ"ל האו"ם פונה לחמאס: "החזירו מידית את בני הערובה - ללא כל תנאים". הוא הוסיף מסר לשני הצדדים: "שחרור בני ערובה ומתן סיוע לעזה לא צריכים להפוך לקלפי מיקוח".

23:01 - צבע אדום בשדרות ובעוטף עזה.

הכתבה פורסמה לראשונה ב-N12