היזם שהרגיז את צמרת ההייטק הישראלי התפטר מתפקידו

פאדי קוסגרייב התפטר מתפקיד מנכ"ל Web Summit לאחר שדבריו נגד ישראל הובילו למחאה בקרב ההייטק הישראלי ולשורה של גופים שהודיעו כי לא ישתתפו בוועידה • בין החברות שהחרימו: אינטל, גוגל ואמזון

פאדי קוסגרייב, מייסד WebSummit / צילום: ap, Armando Franca
פאדי קוסגרייב, מייסד WebSummit / צילום: ap, Armando Franca

פאדי קוסגרייב, שעמד בימים האחרונים בלב פרשה שהצליחה להעמיד על הרגליים את כל צמרת ההייטק הישראלית ובהמשך גם את ענקיות הטק, התפטר מתפקידו כמנכ"ל וועידת Web Summit. 

מערך הסייבר הלאומי מפרסם אזהרה דחופה לארגונים בנוגע לשימוש במצלמות
במשך שנים מנסה איל וולדמן לקדם יוזמות שלום. באי מבודד בחו"ל הוא קיבל את הבשורה הנוראית מכל 
הכירו את האיש שהצליח להרגיז את כל צמרת ההייטק הישראלי

לאחר מתקפת הטרור הרצחנית של חמאס על יישובי הדרום ב-7 באוקטובר, צייץ פאדי מספר ציוצים המגנים את התגובה הישראלית, זאת ללא גינוי פעולות ומעשי החמאס. שורה של משקיעים ויזמי הייטק גינו את העמדה שתפס, גל גיוניים שהוביל לכך שמספר ענקיות טכנולוגיה הודיעו שהן מסירות את השתתפותן מהכנס, ביניהן גוגל, מטא (חברת האם של פייסבוק), אינטל, ואמזון. 

Web Summit אמורה למנות מנכ"ל חדש בהקדם, כך לפי הודעה שנשלחה מטעם הועידה. נכון להיום, הוועידה אמורה להתקיים כמתוכנן, ומיועדת לתאריך ה-13 בנובמבר בליסבון, אם כי במצב הקיים, לא ברור מי החברות והקרנות שיקחו בה חלק. 

מעט מדי, מאוחר מדי

החרם על הוועידה לא נשמר רק בגבולות ישראליים כאשר ביום שני האחרון הצטרפו אליו גארי טאן ממאיץ Y Combinator וגם ראבי גופטה, שותף בקרן ההון סיכון סקויה.
לאחר הקריאות לחרם, פרסם קוסנגרייב התנצלות באתר הוועידה, במסגרתה כתב בין היתר כי הוא מצטער על שגרם לפגיעה עמוקה, זאת בשל העיתוי ותוכן הדברים אותם בחר לפרסם.

עם זאת, נדמה כי התנצלותו הגיעה מאוחר מדי ובאופן רפה מידי, כי קריאות החרם לא נעצרו ואף החריפו, כשעוד ועוד חברות משכו את השתתפותן כמו גם מתן חסות לוועידה, שרק בשנה שעברה היו בה יותר מ-70 אלף משתתפים, כך לפי בלומברג.

בטרם פרסם קוסגרייב את התנצלותו, ובתגובה לקולות הראשונים שיצאו כנגד שורת ציוציו הפרו-פלסטיניים, בחר להתבצר בעמדתו ואף כתב כי ״פשעי מלחמה הם פשעי מלחמה, גם כשהם מבוצעים על ידי מדינות בעלות ברית״. עוד כתב כי תיבת הדואר שלו מוצפת בהודעות תמיכה המגיעות מישראל ומכל העולם. בהתייחס לוועידה, כתב אז קוסגרייב כי כעת, לאחר כל הקולות לקריאת החרם, דווקא כמה מ״הקולות המכובדים ביותר בתחומי חוקים בינלאומיים לזכויות אדם ולשלום״ הם אלו שיקחו חלק בוועידה מהתקרבת.

עוד כתב כי על אף הביטולים של מספר משקיעים, נרשמו כבר משקיעים חדשים, והתייחס גם לכך שבאחד מימי השבוע בו התחוללה הסערה הצליחו להימכר כרטיסים לוועידה יותר מבכל יום שני אחר במשך השנה הנוכחית כולה.

קוסגרייב כיהן כמנכ"ל הוועידה מאז הקמתה בשנת 2009.