ישראל במלחמה | סיקור שוטף

לוחם נהרג בפשיטה בשטח הרצועה; הנשיא הרצוג חשף: "חמאס תכנן להשתמש בציאניד נגד אוכלוסייה אזרחית"

לוחם צה"ל נהרג ושלושה נפצעו במהלך פעולה לאיסוף מידע לגבי נעדרים וחטופים • פצוע בנתיבות מפגיעת רקטה, מטח לעבר באר שבע ואופקים • חילופי אש בגבול הצפון: 6 טילי נ"ט שוגרו מלבנון, צה"ל תקף 4 חוליות חיזבאללה • טנק של צה"ל ירה בשוגג על עמדה מצרית בסמוך לגבול • גלנט בחמ"ל חיל האוויר: "ייקח חודש, חודשיים או שלושה, אבל בסוף לא יהיה חמאס" • עדכונים שוטפים

נשיא המדינה, יצחק הרצוג / צילום: Associated Press, Virginia Mayo
נשיא המדינה, יצחק הרצוג / צילום: Associated Press, Virginia Mayo

השבוע השלישי למלחמת "חרבות ברזל" נפתח היום (א') בפעילות עצימה של צה"ל בארבעה מוקדים, והמשיך בחילופי אש בגבול לבנון. משעות הבוקר פעילי חיזבאללה שיגרו לעבר ישראל כטב"ם, פצצת מרגמה ו-5 טילי נ"ט. כתוצאה מהירי נפגעה אנטנה ישראלית. צה"ל חיסל בתגובה את חוליות המחבלים והשמיד מטרות נוספות של ארגון הטרור. ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם לוחמי עוצבת הקומנדו והדגיש כי "אם חיזבאללה יחליט להיכנס למלחמה, הוא יתגעגע למלחמת לבנון השנייה".

בתוך כך, הלחימה נמשכת גם בדרום: במהלך הלילה צה"ל תקף מטרות רבות ברצועת עזה, על רקע ההיערכות לכניסה קרקעית. חיל האוויר עשה שימוש ביותר מ-300 חימושים והשמיד בניינים רבי-קומות, פירי מנהרות ומחסני אמל"ח. במקביל, מחבל מכוח נוח'בה נתפס מותש בעוטף עזה ונלקח לחקירה. לראשונה אחרי 20 שנה - מטוס קרב תקף מסגד בג'נין, שבו הסתתרו מחבלים שתכננו לבצע פיגוע בטווח הזמן הקצר. 46 מבוקשים נעצרו, 27 מהם פעילי חמאס. 

בסוריה מאשימים את ישראל בתקיפת נמלי תעופה בדמשק ובחלב במהלך הלילה. לטענתם, נמלי התעופה הושבתו כתוצאה מהתקיפה, ושני עובדים נהרגו. בצל המתיחות בגזרה הצפונית, המדינה תפנה 14 יישובים נוספים בצפון למלונות ובתי הארחה. ראש רשות החירום הלאומית הזהיר כי אין יותר חדרי מלון פנויים לפינוי תושבים.

במהלך הלילה, דובר צה"ל התיר לפרסום כי לוחם צה"ל נפצע קשה מפגיעת טיל הנ"ט במרחב ברעם. שני לוחמים נוספים נפצעו קל וקיבלו טיפול רפואי במקום. מתחילת המלחמה לפחות 1,400 נרצחו ונפלו, ולפחות 212 נחטפו לתוך רצועת עזה. 

לרשימת הנרצחים והנופלים ששמותיהם הותרו לפרסום - לחצו כאן

"הביאו מודיעין מהפועלים שעבדו ביישובים": המומחה שחושף - כך חמאס ניצל את ישראל 
"ככל שיעבור הזמן יתברר שהיה לנו מידע": נחמן שי מנתח את הכישלון הישראלי גם בחזית ההסברה 
"ערוכים לאיומים של שנות ה-90": האם הממ"דים בכלל מגנים עלינו? 
כולנו שגרירים: כך תהפכו לפעילי הסברה ברשתות 

עדכונים שוטפים

22:00 - הנשיא הרצוג בריאיון לרשת sky news: "התקן נייד שנמצא על מחבלי חמאס מוכיח שארגון הטרור הרצחני תכנן להשתמש בציאניד נגד אוכלוסייה אזרחית". לדבריו של הרצוג, על גופתו של מחבל חמאס שחוסל בשטח ישראל, אותרו הוראות מפורטות ליצירת נשק כימי ולהפצתו בקרב אוכלוסייה אזרחית, שמקורן במדריך של ארגון הטרור אל-קאעידה משנת 2003.

21:34 - מתאם פעולות הממשלה בשטחים אישר כי היום הוכנס סיוע הומניטרי לעזה: "לבקשת הממשל האמריקני ובהתאם להנחיית הדרג המדיני, הוכנס היום לדרום רצועת עזה, דרך מעבר רפיח שבמצרים, סיוע הומניטרי של האו"ם המכיל מים, מזון וציוד רפואי בלבד. כלל הציוד נבדק בידי גורמי ביטחון ישראליים טרם כניסתו לעזה".

21:18 - ראש הממשלה נתניהו עדכן על סדרת שיחות שקיים עם נשיא צרפת מקרון, ראש ממשלת ספרד סנצ'ס וראש ממשלת הולנד רוטה. שלושתם צפויים להגיע ביומיים הקרובים לישראל.

21:07 - הבית הלבן עדכן כי נשיא ארה"ב ביידן שוחח היום עם ראש הממשלה נתניהו ודן עימו "בהתפתחויות בישראל ובעזה".

21:05 - שרי החוץ של איראן ומצרים שוחחו בטלפון על המלחמה בישראל, ובאיראן אמרו כי ביקשו לספק סיוע הומניטרי לרצועת עזה.

21:03 - אזעקות הופעלו בנתיבות.

20:58 - הנשיא הרצוג בשיחה עם משפחות החטופים והנעדרים: "אני מתחייב לכם לעשות הכול ולהביא את יקירכם הביתה". אייל אשל, אבא של התצפיתנית רוני אשל, קרא לראש הממשלה נתניהו להיפגש עם משפחות החטופים: "אתה שלחת את הבנות שלנו לצבא, אתה צריך לדאוג שהם יחזרו הביתה".

20:33 - צה"ל תקף חוליית מחבלים שזוהתה על ידי תצפיות בשטח לבנון ועל פי החשד תכננה לבצע ירי נ"ט למרחב הר דב. מאז שעות הבוקר חוסלו ארבע חוליות נ"ט של חיזבאללה עוד לפני שהספיקו לירות.

20:31 - דובר צה"ל: צה"ל תקף לפני זמן קצר חוליית מחבלים שזוהתה על ידי תצפיות צה"ל בשטח לבנון ועל פי החשד תכננה לבצע ירי נ"ט למרחב הר דב.

20:28 - גורם פלסטיני במעבר רפיח לאל-ערבי אל-ג'דיד: הפעימה השנייה של הסיוע ההומניטרי ממצרים צפויה להיכנס הלילה לעזה, לאחר השלמת הבידוק הישראלי.

20:19 - דובר צה"ל: לוחם נהרג ושלושה נפצעו במהלך פשיטה סמוך לגבול הרצועה כדי להכין את המתקפה ולאסוף מידע על נעדרים.

20:18 - דובר צה"ל: ארגון הטרור חמאס מבצע מתחילת המלחמה ירי רקטי משטח הרצועה תוך ניצול ציני של אוכלוסייה בלתי מעורבת ואתרים אזרחיים כגון גני ילדים, בתי ספר ומסגדים, ומשגר לשטח מדינת ישראל תוך כוונה ברורה לפגוע באזרחי המדינה.

20:00 - דובר צה"ל: לוחמי יחידת יהל"ם, שפועלת לאיסוף אמצעי לחימה וזיכוי מטענים שהשאירו אחריהם מחבלי חמאס במתקפת הפתע לפני כשבועיים, מצאו באזור כיסופים תיק בית ספר תמים לכאורה שמולכד בידי המחבלים והכיל אמצעי נפץ להפעלה מרחוק, ומטען במשקל שבעה קילוגרמים של חומר נפץ.

19:54 - חילופי אש בשכם: משרד הבריאות הפלסטיני דיווח על הרוג מאש צה"ל. במקביל, דווח על שני פצועים פלסטינים, אחד מהם באורח קשה.

19:38 - כ-25 אלפי בני אדם השתתפו אחר הצוהריים בעצרת תמיכה חסרת תקדים בברלין בירת גרמניה, בהשתתפות משפחות החטופים, נשיא גרמניה פרנק וואלטר שטיינמאייר ושגריר ישראל במדינה רון פרושאור. בלונדון, אלפים השתתפו בעצרת תמיכה בישראל בכיכר טרפלגר בלונדון. בני משפחות החטופים והנרצחים קראו מול אלפי המפגינים לשחרור כלל החטופים משבי חמאס: "חמאס ניסה לשבור את הרוח היהודית, במקום זה הוא איחד אותנו. עימדו לצד ישראל ולצד האנושיות".

19:34 - שר הביטחון יואב גלנט קיים דיון אופרטיבי בחמ"ל המבצעים של חיל האוויר, יחד עם מפקד חיל האוויר, האלוף תומר בר, והקצונה הבכירה של החיל בסדיר ובמילואים. גלנט קיבל סקירה על תקיפות חיל האוויר ברצועת עזה ובגבול הצפון מאז פרוץ המלחמה, ועמד על היעדים ההתקפיים לקראת הרחבת המערכה ברצועת עזה.

בסיום הדיון, אמר שר הביטחון: "בהיבט המבצעי לתמרון, בסופו של עניין אין מה שיעצור את צה"ל. זה שילוב של שני דברים - אחד, היכולת האווירית, והשני, התמרון הקרקעי. זה צריך להיות התמרון האחרון בעזה, מהסיבה הפשוטה שאחריו לא יהיה חמאס".

"ייקח חודש, חודשיים, שלושה, אבל בסוף לא יהיה חמאס", הדגיש גלנט. "לפני שהאויב יפגוש את כוחות השריון והחי"ר, הוא פוגש את הפצצות של חיל האוויר. מהתרשמותי אתם יודעים לעשות את זה בצורה קטלנית, מדויקת, ומאוד איכותית כפי שזה הוכח עד עכשיו. תודה והערכה רבה לחיל האוויר, ובהזדמנות הזאת איחולי הצלחה בשלב הבא - שלא ירחק הזמן ויגיע".

19:24 - דובר צבא מצרים התייחס לתקרית שבמהלכה ירה טנק של צה"ל בשוגג על עמדה מצרית באזור כרם שלום: "כמה שוטרים נפצעו קל, ישראל מיד הביעה צער על התקרית הלא מכוונת. הנסיבות נבדקות".

19:02 - אזעקות הופעלו באזור באר שבע ואופקים.

18:50- מבקר המדינה מתניהו אנגלמן בקריית שמונה: "להקים חמ"ל אזרחי-ממשלתי באופן מיידי; אין די בפעולות הממשלה לטיפול בעורף, ואין סנכרון מספק בין משרדי הממשלה; זוהי קריאת השכמה לראש הממשלה ולממשלה". 

18:46 - דיווח בעזה: צה"ל תקף את בית משפחת הניה בשכונת שיח' רדואן. דווח על פצועים.

18:44 - צה"ל תקף תשתית של חיזבאללה בלבנון לאחר שזיהה ניסיון לירות ממנה נ"ט לעבר ישראל. 

18:19 - טנק של צה"ל ירה בשוגג על עמדה מצרית בסמוך לגבול במרחב כרם שלום. מצה"ל נמסר כי האירוע מתוחקר, והפרטים בבדיקה. 

18:12 - ראש ממשלת המעבר של החות'ים בתימן, עבד אל-עזיז בן חבתור, מאיים: "אם תימשך המתקפה בעזה - יותקפו ספינות ישראליות בים האדום. ארה"ב יירטה טילים ומל"טים שכוונו לישראל".

17:31 - מתנדבי מד"א מכל רחבי הארץ הגיעו לבית העלמין בסביון כדי לחלוק כבוד אחרון לחובשת ירין פלד, מתנדבת מד"א שברגעיה האחרונים השאירה פתק שבו ביקשה שלהלוויתה יגיעו רבים לבושים במדי מד"א.

17:24 - רויטרס: פיצוץ וקול אמבולנסים נשמעו ליד מעבר רפיח בין מצרים לעזה.

17:14 -  גבר בן 60 נפצע באורח בינוני-קשה מפגיעת רקטה בכניסה לנתיבות. צוותי מד"א העניקו לו טיפול רפואי ופינו אותו לבית החולים סורוקה בבאר שבע עם חבלה בגפיים מרסיסים.

פרמדיק מד"א ארי פרידמן סיפר: "ראינו את הפצוע שוכב בסמוך לרכב כשהוא בהכרה מלאה וסובל מחבלה ברגל מרסיסים. הוא סיפר לנו שלאחר ששמע אזעקה הוא עצר בצד הדרך, יצא מרכבו ונפגע כשהיה בדרכו למקום מוגן. הענקנו לו טיפול רפואי שכלל חבישות ומתן תרופות לשיכוך כאבים, ופינינו אותו בניידת טיפול נמרץ של מד"א לבית החולים במצב בינוני עד קשה". 

17:06 - על רקע הדיווחים שארה"ב לוחצת על ישראל לעכב את הכניסה הקרקעית של צה"ל לעזה, גורם מדיני בכיר בישראל מבהיר: "אין לחץ אמריקאי, יש גיבוי אמריקאי".

17:01 - אזעקות בנתיבות ובעוטף עזה. 

16:56 - צה"ל על התקרית באזור כיסופים: "מחבלים ירו על כוחותינו, טנק של צה"ל תקף את החוליה".

16:38 - אירוע ביטחוני בעוטף עזה: טיל נ"ט שוגר לעבר כיסופים.

16:37 - משרד הרווחה: מתקפת הטרור הותירה 21 ילדים מ-13 משפחות ללא הורים - מרביתם התייתמו. מדובר בקטינים ששני הוריהם אינם נוכחים בעקבות מתקפת הטרור: הרוגים, נעדרים או חטופים. ילדה אחת, בת 4, התייתמה מהוריה ונחטפה לעזה. מהמשרד נמסר כי עובדים סוציאליים של שירותי הרווחה יצרו קשר עם כל המשפחות שאצלם שוהים הילדים, ומעניקים להם ליווי וסיוע.

16:20 - ניסיון פיגוע בגוש עציון: מחבל ניסה לדרוס לוחמים סמוך למחנה הפליטים אל-ערוב. הכוח פתח לעברו באש ונטרל אותו. אין נפגעים לכוחותינו.

15:50 - לימודים בצל מלחמה - שר החינוך יואב קיש הודיע על הקמת בתי ספר חדשים לתלמידים המפונים באילת, בים המלח ובערבה התיכונה. עוד הדגיש השר כי הורים שהתפנו באופן עצמאי יוכלו לפנות למחלקת רישום ברשות המקומית בה הם שוהים, ולשבץ את ילדיהם במוסדות החינוך ברשות זו.

15:45 - משרד הבריאות הפלסטיני מדווח כי מאז תחילת המלחמה נהרגו 4,741 פלסטינים מתקיפות צה"ל, וכי לפחות 15,898 נפצעו.

15:30 - רון פרושאור, שגריר ישראל בגרמניה, התייחס למאמצים להשבת החטופים: "יש קשר חזק בין הממשלות. עושים הכול כדי להחזיר אותם הביתה". גילי רומן, אח של ירדן רומן גת שנמצאת בשבי חמאס, אמר: "לירדן יש היום יום הולדת. היא בת 36. אם נותנים לה לצפות בטלוויזיה ישראלית, אני רוצה שהיא תדע שהבת שלה גפן בחיים. היא בכלל לא יודעת את זה".

15:15 - ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם לוחמי עוצבת הקומנדו בצפון ושלח מסר מאיים: "אם חיזבאללה יחליט להיכנס למלחמה, הוא יתגעגע למלחמת לבנון השנייה. הוא יעשה את טעות חייו. אנחנו נכה בו בעוצמה שהוא לא יכול אפילו לדמיין, והמשמעות לו ולמדינת לבנון היא הרסנית". עוד אמר נתניהו כי "זו מלחמת להיות או לחדול". 

ראש הממשלה בנימין נתניהו בביקור בעוצבת הקומנדו בצפון, היום / צילום: עמוס בן גרשום, לע''מ
 ראש הממשלה בנימין נתניהו בביקור בעוצבת הקומנדו בצפון, היום / צילום: עמוס בן גרשום, לע''מ

15:00 - סבב נוסף של סיוע הומניטרי בדרך לעזה: שיירה של 17 משאיות ממתינה במעבר רפיח וצפויה לעבור במהלך היום ממצרים לעזה.

14:41 - צבע אדום בשדרות ובעוטף עזה. 

14:38 - ראש רשות החירום הלאומית הודיע כי אין יותר חדרי מלון פנויים לפינוי תושבים: "אם נידרש לפינויים נוספים, אנחנו ניאלץ לשכן את המתפנים במתקני ציבור", הבהיר. ברשות החירום הלאומית הדגישו כי הם עושים כל מאמץ כדי להימנע מכך, אך נערכים לתרחיש.

14:20 - האזעקה בגליל העליון - בגלל מרגמה שנורתה. בנוסך, שני טילי נ"ט שוגרו לעבר מוצבים צבאיים. 

14:16 - תפיסת המחבל בעוטף עזה: מסתמן כי פעיל כוח נוחבה נתפס לאחר שגנב רכב מאחד מקיבוצי העוטף. המחבל ניסה לברוח באמצעותו, אך אותר לאחר שפרץ מחסום צבאי.

14:07 - חיזבאללה הודיע על פעיל נוסף שחוסל בתקיפת צה"ל. מאז תחילת המלחמה, ארגון הטרור הודיע על לפחות 20 מחבלים שחוסלו.

14:05 - אזעקות הופעלו בקיבוץ יפתח שבגליל העליון. מיד לאחר מכן, צבע אדום נשמע בעוטף עזה. 

13:56 - שירותי הבריאות בעזה טוענים כי ביממה האחרונה נהרגו 266 פלסטינים כתוצאה מתקיפות צה"ל ברצועה.

13:46 - בכיר חמאס נוסף חוסל: צה"ל ושב"כ עדכנו כי במהלך הלילה חוסל מחמד קטמאש, סגן מפקד מערך האש הרקטי של חמאס. קטמאש, שחוסל במהלך הלילה, היה אחראי על ניהול האש והארטילריה בחטיבת מחנות המרכז. במסגרת תפקידו בארגון הטרור, לקח חלק מרכזי בתכנון ובהפעלת תוכניות האש והירי לשטח ישראל בכל סבבי הלחימה.

13:40 - המפכ"ל יעקב שבתאי שיבח את ערביי ישראל על האיפוק בצל בתקופה המתוחה: "יש לנו כמות אפסית של אירועים, אנחנו בקשר עם כל הגורמים וכמובן דרוכים". עוד הדגיש המפכ"ל כי "הוקמו 527 כיתות כוננות. עלינו במאות אחוזים. ברגע שיגיע עוד נשק, הוא יועבר לעוד כיתות כוננות". 

13:29 - צבע אדום בעוטף עזה. 

13:16 - משרד הבריאות הפלסטיני מדווח על חמישה הרוגים ביהודה ושומרון כתוצאה מפעילות צה"ל במהלך הלילה.

12:59 - אחרי שעתיים של שקט - אזעקות בבית שמש והסביבה. מטח כבד שוגר גם לשפלת יהודה ולקריית גת.

12:55 - שבעה יישובים במועצה האזורית אשכול, שנמצאים מחוץ לטווח 7-0 קילומטרים מרצועת עזה, מבקשים הכרה מלאה כיישובי העוטף. מדובר בתושבים שפונו מבתיהם, ושבקהילתם ישנם הרוגים וחטופים.

12:45 - תא"ל במיל' גל הירש, הממונה על נושא החטופים והנעדרים, נפגש עם נציגות הצלב האדום. הירש הדגיש בפני הנציגים את חשיבות המשך תפקודו של הצלב האדום כגוף הומניטרי נטרלי, והודה להם על תרומתם לשחרור שתי החטופות בליל שבת.

12:39 - יו"ר ההסתדרות ארנון ב-דוד בתגובה ראשונה למתווה הפיצויים של האוצר: "מדובר במתווה חלקי ביותר שצפוי לייצר פגיעה משמעותית בכוח העבודה". 

12:38 - שבועיים אחרי הטבח: מחבל מכוח נוחבה נתפס אמש בעוטף. המחבל נתפס כשהוא מותש - והועבר לחקירה.

12:33 - אגף השיקום במשרד הביטחון וארגון נכי צה"ל מפרסמים את ההערכות לטיפול בפצועים ונכי צה"ל בחרבות ברזל ומדווחים על המבצע הגדול ביותר מאז מלחמת יום הכיפורים, לקליטה והכרה בנכים חדשים:
● 1,210 חיילי צה"ל וכוחות הביטחון בטיפול אגף שיקום (מתוכם 75% שוחררו מבתי החולים ללא אשפוז). 
● 329 חיילים ומשרתי כוחות הביטחון הוכרו עד כה כנכי צה"ל בהליך מהיר. 
● 88% מהליכי ההכרה הושלמו ביום שהוגשו. 
● אגף השיקום ישלם מענקים ומקדמות בעשרות אלפי שקלים לצד סל טיפולים נפשיים לכל הפצועים ובני משפחותיהם. 

12:15 - CNN: ניתוח של תמונות וסרטונים מעלה כי רקטה ששוגרה מתוך עזה גרמה לפיצוץ בית החולים אל-אהלי בשבוע שעבר, ולא תקיפה אווירית ישראלית. מ-CNN נמסר כי הרשת סקרה עשרות סרטונים שפורסמו ברשתות החברתיות, שודרו בשידורים חיים וצולמו על-ידי עיתונאי עצמאי שעובד עבור CNN בעזה, כמו גם תמונות לוויין, כדי לחבר את מה שקרה בפירוט רב ככל האפשר. הניתוח של CNN מעלה כי רקטה ששוגרה מתוך עזה התפרקה באוויר, וכי הפיצוץ בבית החולים היה תוצאה של חלק מנחיתה של הרקטה במתחם בית החולים. 

בתוך כך, גם תחקיר "וול סטריט ג'ורנל" קובע כי בית החולים בעזה נפגע בשל שיגור כושל של רקטה שנורתה משטחי עזה ונועדה לישראל. 

זירת נפילת הרקטה הכושלת של הג'יהאד האיסלמי בחצר בית החולים אל-אהלי בעזה / צילום: Reuters, IMAGO/Atia Darwish \ apaimages
 זירת נפילת הרקטה הכושלת של הג'יהאד האיסלמי בחצר בית החולים אל-אהלי בעזה / צילום: Reuters, IMAGO/Atia Darwish \ apaimages

12:14 - חבר הפרלמנט הלבנוני מטעם חיזבאללה, חסן פדל-אללה: "נסראללה עוקב שעה אחר שעה סביב ההתפתחויות במערכה ומפקח על ניהולה. אי-הופעתו הפומבית היא חלק מכך. כשהוא יראה לנכון להופיע בתקשורת - הוא יעשה זאת".

12:00 - סיוע הומניטרי נוסף עושה את דרכו לרצועה: במשרד החוץ הקטארי מעדכנים על שני מטוסים שעושים את דרכם לאל-עריש ונושאים 87 טון של מזון וציוד רפואי שמיועד לאוכלוסייה האזרחית בעזה.

11:52 - מתווה הסיוע הכלכלי בצל המלחמה: ברשות המסים הודיעו כי בעלי עסקים ביישובי ספר בדרום ובצפון הארץ יוכלו להגיש בקשת מקדמה לקבלת פיצויים בשל נזקי מלחמת "חרבות ברזל". המקדמה תשולם לזכאים תוך שבעה ימי עסקים מהגשת הבקשה.

11:26 - שיגור נ"ט נוסף - בפעם השלישית מהבוקר: חוליית חיזבאללה פגעה באנטנות ישראליות במוצב ציפורן שליד מושב מרגליות.

11:10 - טנק של צה"ל תקף חוליית מחבלים ששיגרה טיל נ"ט - בפעם השנייה מהבוקר. התקיפה בוצעה במרחב הר דב. בצה"ל מדגישים כי אין נפגעים לכוחותינו, ולא נגרם נזק.

11:04 - אזעקות באשקלון ובעוטף עזה. 

10:57 - עד כה נמסרו הודעות למשפחותיהם של 212 חטופים ו-307 חללי צה"ל.

10:50 - דובר צה"ל, תת-אלוף דניאל הגרי: "בתקיפות הלילה ברצועה הרגנו עשרות מחבלים בעיר עזה ובסביבתה. נהרג סגן-מפקד מערך האש הרקטי של חמאס. נצא לשלב הבא בתנאים הטובים ביותר לצה"ל, בהתאם להנחיית הדרג המדיני".  

10:35 - צה"ל ושב"כ עצרו הלילה 46 מבוקשים ביהודה ושומרון, 27 מהם פעילי חמאס. הלוחמים החרימו אמצעי לחימה רבים בכפר קבאטיה ובעיר חברון, ואטמו בית דפוס ששימש ארגוני טרור. מתחילת המלחמה נעצרו 727 מבוקשים ביהודה ושומרון, יותר מ-480 מהם משתייכים לארגון הטרור חמאס. 

10:07 - צבע אדום בכיסופים. לאחר עשר דקות אזעקות נשמעו גם בנתיב העשרה, באשקלון ובכרמיה.  

10:00 - מקורות ביטחוניים לרויטרס: מתקפת טילים על בסיס כוחות הצבא האמריקאי עין אל-אסד בעיראק, לפחות פיצוץ אחד נשמע בתוך תחומי הבסיס. לפחות שמונה תקיפות של שלוחי איראן נגד צבא ארה"ב בעיראק ובסוריה בארבעת הימים האחרונים. 

09:36 - בוטלו כל הטקסים הממלכתיים לזכרו של ראש הממשלה יצחק רבין ז"ל. ממרכז רבין נמסר: "לבנו עם משפחות החטופים והנרצחים, מייחלים לשובם המהיר בשלום של האזרחים והחיילים החטופים". 

09:25 - מצבו של החייל שנפצע אמש מפגיעת טיל נ"ט בצפון מתייצב. ד"ר האני באחוס, ראש המערך לרפואה דחופה וטראומה בבית החולים רמב"ם, אמר: "אתמול בשעות הערב הגיע אלינו החייל, כשהוא סובל מפציעות רסיסים מורכבות מאוד שנזקק לטיפול מורכב גם בקבלתו למיון. מצבו מתייצב והוא נמצא בטיפול נמרץ כללי". 

09:01 - אזעקות בבת ים, בחולון ובראשון לציון.

09:00 - דובר צה"ל מפרסם תיעוד מיוחד ובו שיחות טייסי חיל האוויר בקשר, רגע לפני השמדת מטרות חמאס בעומק הרצועה. בסרטון נראים היעדים שהותקפו ממעוף הציפור, כשברקע נשמעים הטייסים מתכננים את התקיפה. "עוד כמה קטנות נכנס לביצוע", אומר אחד הטייסים. "4.5 קילומטר. אני מעביר טיל. משגר". טייס אחר הודיע: "הולכים על החלק האחורי של הרכב. הראשונה נורתה. אנחנו בתקיפה, טיל יצא". 

08:51 - במהלך התקיפות הלילה ברצועה נעשה שימוש ביותר מ-300 חימושים - כך מעדכן הבוקר חיל האוויר. במהלך הפעילות המבצעית ברצועה תקפו מטוסי הקרב עשרות מטרות טרור - חלקן בבניינים רבי-קומות. עוד מעדכנים בצה"ל כי לאורך היום הושמדו עשרות פירי מנהרות, מחסני אמצעי לחימה, מפקדות וחמ"לים מבצעיים. בין מטרות הטרור שהותקפו - מסגדים ששימשו את פעילי ארגון הטרור חמאס.

08:32 - מספר הפצועים המאושפזים בבתי החולים עומד כעת על 299 פצועים - כך מעדכן הבוקר משרד הבריאות. בין הפצועים - 47 במצב קשה, 178 במצב בינוני ו-87 נוספים במצב קל. מאז פרוץ המלחמה פונו לבתי החולים 5,132 פצועים - 279 מהם נפגעי חרדה.

08:26 - בעזה טוענים כי יותר מ-50 פלסטינים נהרגו במהלך הלילה מתקיפות חיל האוויר ברצועה. במקביל, גורמים פלסטיניים מדווחים על הרס רב שנגרם מאש צה"ל ממזרח לאל-קרארה שבדרום עזה.

08:20 - צה"ל תקף חוליית מחבלים שניסתה לשגר טילי נ"ט במרחב אביבים שבגבול לבנון. בצה"ל זיהו את חוליית מחבלים בשעות הבוקר המוקדמות, בשעה שניסו לשגר את הטילים לשטח ישראל. תקיפה זו ממשיכה רצף של תקיפות אוויריות שבוצעו לאורך הלילה בלבנון, בתגובה לירי טילי הנ"ט למרחב ברעם.

08:07 - כוחות הביטחון עצרו לפנות בוקר את ראש עיריית אל-בירה, אסלאם א-טויל - כך טוענים מקורות פלסטיניים. לטענתם, ראש העירייה נעצר בחשד להיותו מזוהה עם ארגון הטרור חמאס.

07:53 - מקור צבאי בסוריה מאשר את הדיווחים לפיהם צה"ל תקף מטרות בדמשק ובחלב. לדבריו, ישראל תקפה לפנות בוקר בטילים מהים התיכון ומהגולן והביאה להשבתת שני נמלי התעופה. עוד טען כי בתקיפה נפגעו שני אזרחים - אחד נהרג, ואחד נפצע.

07:20 - רשות החירום הלאומית וצה"ל הודיעו על הוספת 14 יישובים נוספים בצפון שיפנו במסגרת תוכנית הממשלה. התוספת אושרה על-ידי שר הביטחון יואב גלנט. פיקוד הצפון עדכן לפני זמן קצר את ראשי המועצות בהחלטה. 14 היישובים שנוספו לתוכנית הם: שניר, דן, בית הלל, שאר יישוב, הגושרים, לימן, מצובה, אילון, גורן, גרנות הגליל, אבן מנחם, סאסא, צבעון ורמות נפתלי.

06:40 - CNN: צה"ל הטיל כרוזים בשכונת א-סברה בעזה וביקש מהתושבים להתפנות לדרום הרצועה.

06:05 - דיווחים בסוריה: ישראל תקפה באזור נמלי התעופה של דמשק וחלב.

05:30 - מזכיר ההגנה האמריקאי לויד אוסטין הודיע: על רקע ההסלמה עם איראן - ארה"ב תשלח מערכות הגנה אווירית נוספות למזרח התיכון "כדי לחזק את היכולת להגיב לאירועים שונים".

05:09 - רויטרס: בטיוטת החלטה שהגישה למועצת הביטחון של האו"ם, ארה"ב דוחפת לתמוך בזכותה של ישראל להגן על עצמה, ודורשת שאיראן תפסיק להעביר נשק ל"מיליציות ולארגוני טרור שמסכנים את השלום ואת הביטחון האזורי".

04:59 - ממשלת קנדה: מחר צפויה לצאת טיסת החילוץ האחרונה לאזרחי המדינה ששוהים בישראל.

04:30 - בן משפחתו של עמרי מירן, ישראלי שנחטף לעזה במתקפת הפתע, אמר ל-CNN: "זו תקופה מאוד קשה למשפחה, בתו בת השנתיים צועקת לפני השינה 'לילה טוב אבא'".

03:55 - צה"ל מפרסם: אילוסטרציה של קומות המסגד שהותקף הלילה - ותשתיות הטרור שהיו בתוכו.

03:39 - הסהר האדום הפלסטיני: שניים נהרגו וכמה נפצעו בתקיפת צה"ל בג'נין.

02:59 - צה"ל ושב"כ: סוכלה בג'נין חוליית מחבלי חמאס וג'יהאד איסלאמי שתכננה לבצע פיגוע בטווח הזמן המיידי.

02:42 - בעקבות הפעילות במחנה הפליטים ג'נין, התושבים קיבלו הודעה מהשב"כ: "מדינת ישראל לא תאפשר פעולות טרור ממחנה הפליטים ג'נין נגד כוחותיה ואזרחיה. אנא התרחקו והרחיקו את ילדיכם מפעילות כזו".

02:27 - דיווחים פלסטיניים: חיל האוויר תקף מבנה סמוך למסגד אל-אנצאר במחנה הפליטים ג’נין, שם נחשף חדר לניהול הלחימה של חמושים ותת-קרקע.

01:47 - מחלקת המדינה האמריקאית: מזכיר המדינה אנתוני בלינקן שוחח עם אמיר קטר אל-ת'אני והודה לו על הסיוע בשחרור שתי החטופות מעזה אתמול. השניים דנו במאמצים להשיב את כל החטופים ובשיתוף-הפעולה בין ארה"ב וקטאר.

01:22 - נשיא ארה"ב ג'ו ביידן נשאל אם הוא דוחק בישראלים לדחות את הכניסה הקרקעית לעזה, והשיב: "אני מדבר עם הישראלים". ביידן לא ענה כשנשאל על המאמצים לשחרור חטופים נוספים.

00:40 - דיווח ב-CNN: על-פי גורמים בישראל, לפחות 235 בעלי אזרחות זרה מ-41 מדינות שונות נהרגו במתקפה של חמאס. 74 נוספים עדיין מוגדרים נעדרים.

00:20 - הותר לפרסום: לוחם נפצע קשה מפגיעת טיל נ"ט באזור ברעם. שני לוחמים נוספים נפצעו באורח קל וקיבלו טיפול רפואי במקום; משפחותיהם עודכנו. בנוסף, צה"ל תקף מטרות של חיזבאללה - בהן מתחם צבאי ממנו בוצע שיגור טיל קרקע-אוויר לעבר כטמ"ם.

00:09 - שר הכלכלה ניר ברקת נפגש הערב עם ראשי המגזר העסקי כדי לגבש מתווה לסיוע לעסקים בתקופת המלחמה. במהלך הפגישה נשמעה ביקורת נוקבת על מתווה הסיוע לעסקים שהציג משרד האוצר. מסתמנות הסכמות למתווה חלופי, בהן הסכמה על הגדלת הפיצוי לעסקים, כך שהפגיעה בעסק לא תעלה על 20% מהמחזור החודשי.

00:00 - תקיפות נרחבות של צה"ל ברצועת עזה, על רקע ההיערכות לכניסה קרקעית.

הכתבה פורסמה לראשונה ב-N12