המיליארדר הפרו־ישראלי הודיע שסוגר את פוזיציית השורט שלו על אג"ח ארה"ב

אקמן ציין כי בסביבה הנוכחית של ריבית גבוהה לטווח ארוך וסיכונים גלובליים רבים, שמירה על פוזיציית שורט באג"ח נחשבת מסוכנת מדי • ההימור של אקמן מגיע על רקע הזינוק המשמעותי שחל בתקופה האחרונה בתשואות האג"ח, מה שהופך אותו לרווחי

ביל אקמן / צילום: Reuters, Richard Brian
ביל אקמן / צילום: Reuters, Richard Brian

המיליארדר ביל אקמן סגר את פוזיציית השורט שלו על אג"ח ארה"ב ארוכות־טווח. בכמה מילים בודדות שצייץ היום המיליארדר היהודי בחשבון X (טוויטר לשעבר) שלו, הצהיר: "סגרנו את פוזציות השורט שלנו באג"ח". אקמן מאמין שכלכלה שנמצאת בירידה מהירה תגרור את צמצום תשואות האג"ח, והמחירים שלהן יעלו.

ישראל מתגייסת | הגיוס הכספי הכי גדול מאז מלחמת לבנון השנייה: בקנדה נרתמים לטובת ישראל
יואב קרני, פרשנות | התקציב של ביידן: לעזור לישראל, להציל את אוקראינה, לבלום את סין

אקמן, שמנהל את קרן הגידור פרשינג סקוור, הוסיף כי בסביבה הנוכחית של ריבית גבוהה לטווח ארוך וסיכונים גלובליים רבים, שמירה על פוזיציית שורט באג"ח נחשבת מסוכנת מדי. "הכלכלה האמריקאית מתקררת מהר יותר ממה שעולה בנתוני המאקרו האחרונים", הוא כתב.

בחודש אוגוסט, אקמן חשף לראשונה את עמדתו הדובית לגבי אג"ח ארה"ב ל־30 שנה, ועל רקע "רמות גבוהות יותר של אינפלציה ארוכת־טווח", הימר על תשואות גבוהות באג"ח. ב־CNBC ציינו כי אקמן הזהיר אז שאם האינפלציה לטווח ארוך תהיה 3% ולא 2%, התשואה של האג"ח ל־30 שנה עלולה לעלות ל־5.5%, והוסיף כי "זה יכול לקרות בקרוב". גם בספטמבר חזר על הצפי, כאשר אמר: "אני לא רואה את האינפלציה חוזרת ל־2% כל כך מהר, אם בכלל, ואם אנחנו בעולם של אינפלציה מתמשכת של 3%, לא יהיה הגיוני לקבל 4.3%, 4.25 % תשואת אג"ח", כפי שפורסם ב־Marketwatch.

אקמן הוא תומך נלהב של ישראל

מאז סוף אוגוסט, מזכירים ב־CNBC כי תשואת האג"ח ל־30 שנה עלתה ביותר מ־80 נקודות בסיס, מה שהופך את ההימור של אקמן לרווחי. CNBC גם מציינים את הזינוק הנוסף שחל בתקופה האחרונה בתשואות האג"ח, כאשר תשואות אג"ח ארה"ב לעשר שנים חצתה את רף ה־5%, זאת לאחר שהפד סימן כי ישאיר את רמות הריבית גבוהות למשך זמן רב יותר כדי להילחם באינפלציה.

אקמן עלה לאחרונה לכותרות גם בשל ההתייצבות שלו לצד ישראל. אקמן, שידוע בתור פילנתרופ ותומך ישראל, מקפיד מאז מתקפת הפתע של חמאס לכתוב ולשתף בחשבון הטוויטר שלו מסרים נוקבים בעד ישראל. לאחרונה, הוא אף הפעיל לחץ על אוניברסיטת הרווארד לפרסם את שמות הסטודנטים שחתמו בשבוע שעבר על הצהרה הרואה בישראל "אחראית מלאה" למעשי חמאס.