שמואל חרל"פ, יו"ר כלמוביל, תורם 120 מכוניות חדשות לקיבוצי העוטף

כלי הרכב, מדגם מיצובישי ספייס סטאר, יינתנו באופן שווה לקיבוצים ניר עוז, נחל עוז, בארי וכפר עזה • לצד זאת עסקו צוותי השירות של כלמוביל בתיקון והשמשת רכבים עבור צה"ל • ישראל מתגייסת

ד''ר שמואל וענת חרל''פ / צילום: תמונה פרטית
ד''ר שמואל וענת חרל''פ / צילום: תמונה פרטית

אודות "ישראל מתגייסת"

בתוך המציאות הכאוטית נולדו עשרות מיזמים של אזרחים ועסקים פרטיים, הנרתמים למען יושבי הדרום, אנשי כוחות הביטחון והמורל הלאומי בכללותו. גלובס מרכז את היוזמות המרכזיות ופרטי הקשר ונרתם לקשר בין הצדדים להצלחת המיזמים הללו במייל: i-can-help@globes.co.il

על רקע התמונות הקשות של המכוניות השרופות בעוטף, החליט ד"ר שמואל חרל"פ, יו"ר קבוצת כלמוביל - יבואנית מרצדס, יונדאי, מיצובישי, ג'נסיס ו־ORA - יחד עם רעייתו ענת להעמיד תרומה אישית לקיבוצי עוטף עזה. מדובר ב־120 מכוניות מדגם מיצובישי ספייס סטאר, בחלוקה של 30 כלי רכב לכל אחד מארבעת הקיבוצים ניר עוז, נחל עוז, בארי וכפר עזה. השווי של כל רכב שנתרם עומד על כ-85 אלף שקל.

ישראל מתגייסת: גלובס מציג את היוזמות האזרחיות והעסקיות לסיוע בזמן המלחמה
"הכול בחינם": בוטיק הבגדים שהפך לחנות ניידת בשביל נשות העוטף
חברת ההייטק שמקבלת קריאות לחילוץ תחת אש 

רכבי הספייס סטאר החדשים נמצאים בהכנה למסירה, והקיבוצים יקבלו אותם במהלך השבוע הבא. מדובר בתרומה אישית המצטרפת לעשייה ולתרומה של כלל קבוצת כלמוביל, הן במסגרת פורום העסקים והן בתרומה לכוחות הביטחון.

בין היתר מדובר בתרומת כסף לרכישת ציוד ייחודי לחיילי צה"ל, הקצאת רכבים מסחריים לסיוע בשינוע ועוד. לצד זאת עסקו צוותי השירות של החברה בתיקון והשמשת רכבים עבור צה"ל במרכזי השירות ובשטח. בנוסף, בכלמוביל פועלת קבוצת מתנדבים בת כ־100 עובדים, הפועלים לשינוע אנשים, מוצרים וחבילות בכל רחבי הארץ.

"לסגור משרדי ממשלה"

בשיחה עמו קורא ד"ר חרל"פ להקמת קבינט חירום כלכלי בראשות אביגדור ליברמן ורם בלינקוב (לשעבר מנכ"ל האוצר). "צריך להקצות את כל הכספים הקואליציוניים לטובת כ־100 אלף עקורים מבתיהם, ולסגור את משרדי הממשלה המיותרים", הוא מציין.

לשיטתו, "ארה"ב וסין צריכות לשתף פעולה בנושא הישראלי הפלסטיני, ולכפות במשותף הסדר מדיני. הסדר כזה יכול גם להיות צעד חשוב בדרך לפתרון מוקדי סכסוך נוספים".

מתגייסים לעזרה

גלובס מרכז את היוזמות המרכזיות ופרטי הקשר ונרתם לקשר בין הצדדים להצלחת המיזמים הללו במייל: i-can-help@globes.co.il

הריופון
בית החולים שמיר (אסף הרופא) מרחיב את שירות ה"הריופון", ייעוץ תרופתי חינם לנשים בהיריון ומניקות, כך שיפעל בימי ראשון עד חמישי בשעות 8:00-22:00, ובימי שישי וערבי חג בשעות 8:00-13:00. מדובר בשירות הניתן על ידי צוות רב-מקצועי של ביה"ח, בראשות של פרופ' מתי ברקוביץ', רופא בכיר לרפואת ילדים ופרמקולוגיה.

לפניות בטלפון או בווטסאפ: 050-8886698

אשמורת
מועדון ההטבות של הסתדרות המורים תורם ציוד בסך כ-2 מיליון שקל לאנשי חינוך והוראה שנעקרו מבתיהם, ומציע תמיכה לעסקים קטנים שהושפעו עקב המצב הביטחוני. בנוסף, מוצע סיוע לעסקים קטנים שנפגעו עקב המלחמה - מוזמנים לשווק את סחורתם באמצעות הנכסים הדיגיטליים של המועדון, הכולל כ-270 אלף מחזיקי כרטיסי אשראי.

ניתן לפנות במייל לשני: shania@ashmoret.co.il

ספורטן
מתחמי ספורטן פתח תקווה והוד השרון מציעים לתושבי הדרום והצפון כניסה ללא עלות. המתחמים כוללים בין היתר בריכה מקורה, חדר כושר, חוגי ילדים ומבוגרים, טניס וג'ימבורי. הכניסה בשעות 8:00-18:00, עם הצגת תעודת זהות.

לתיאום הגעה: פתח תקווה, ווטסאפ 052-6996306, הוד השרון, טלפון09-7407111

חברת ICL
חברת הבת של החברה לישראל, הפועלת בדרום, נותנת מענה לבקשות של תושבי העוטף, מצה"ל, צוותי הרפואה וחקלאים. עובדי החברה ובני משפחותיהם התנדבו במושבים אוהד ודקל לקטיף עגבניות, ובחברה זמינים לפניות מחקלאים נוספים. בנוסף, הקימה החברה מיגוניות באזור הפזורה הבדואית, שם ישנו מחסור ניכר באזורים ממוגנים.

עובדי חברת ICL במושב דקל / צילום: ICL
 עובדי חברת ICL במושב דקל / צילום: ICL

ישראל מתגייסת
פלטפורמה דיגיטלית לאומית, שפותחה בתמיכתה של חברת סיסקו, תחבר בין הצרכים העולים מהשטח ומתועדפים על ידי המרכז לסיוע לאומי (מרס"ל) של פיקוד העורף, לבין המשאבים והתרומות מהמגזר העסקי והפילנתרופי. בנוסף, מאפשרת הפלטפורמה לעמותות להציף ולפרסם צרכים באמצעות טופס ייעודי.

הפלטפורמה היא תוצר של שיתוף פעולה בין פיקוד העורף, הפורום הכלכלי חברתי מבית נשיאות המגזר העסקי, רשת התורמים JFN, פורום הקרנות בישראל, IATI- האיגוד הישראלי לתעשיות מתקדמות ועוד.

לקישור למערכת ניתן להיכנס ללינק: https://ilrises.org

גילוי מלא: גלובס שותף ליוזמה של "ישראל מתגייסת"