מי הזמין את מנכ"ל שיכון ובינוי לישיבה של מינהלת התקומה?

רבים מבין המוזמנים ממשרדי הממשלה הופתעו לראות את תמיר כהן, מנכ"ל החברה, שהיא חברה גדולה מהמגזר הפרטי • מינהלת התקומה: "ברגע שהובן שהוא עלה לשיחה, התבקש ממנו בנחרצות לרדת ממנה, כי הוא לא חלק מהדיון, לא הוזמן ולא רלוונטי אליו"

תמיר כהן, מנכ''ל שיכון ובינוי / צילום: סיון פרג'
תמיר כהן, מנכ''ל שיכון ובינוי / צילום: סיון פרג'

במהלך ישיבת זום של מינהלת התקומה בראשות משה אדרי, שנערכה בשבוע שעבר, הופתעו רבים מבין עשרות המוזמנים ממשרדי הממשלה לראות שבישיבה הממשלתית נוכח גם תמיר כהן, מנכ"ל חברת שיכון ובינוי, שהיא חברה גדולה מהמגזר הפרטי.

רמת גן, גבעתיים ובת ים לביהמ"ש: בסמכותנו לסגור אתרי בנייה
111 כיתות לימוד ב-6 אתרים: התוכנית לבתי ספר זמניים עבור המפונים

חלק מהנוכחים בפגישה טענו כי ברגע שהפנו את תשומת ליבו של אדרי להופעתו של תמיר כהן בשיחה, הוא פנה אליו וביקש ממנו לצאת מהישיבה, שאליה ייתכן שהוזמן בטעות. יש המשערים שהזימון נשלח אליו מתוך בלבול אדמיניסטרטיבי עם משרד הבינוי והשיכון הממשלתי. ואולם, אחרים שהיו עדים למתרחש טענו כי זימונים לדיונים כאלו לא נשלחים סתם כך, ושאדרי הזמין את מנכ"ל שיכון ובינוי לדבר ולהציג את החברה שבראשה הוא עומד ואת יכולותיה, ורק לאחר מכן התבקש לעזוב את הישיבה.

"התבקש בנחרצות לרדת לאלתר מהשיחה"

במינהלת התקומה השיבו לשאלות גלובס בנושא, כי "הערכת המצב היומית היא בהשתתפות נציגי המינהלת ונציגי משרדי הממשלה בלבד. המינהלת לא פנתה ולא הזמינה את תמיר כהן, וברגע שהובן שהוא עלה לשיחה, פנה אליו ראש המינהלת וביקש ממנו בנחרצות לרדת לאלתר מהשיחה, כי הוא לא חלק מהדיון, לא הוזמן ולא רלוונטי אליו. במקביל, חודדו הנהלים". בחברת שיכון ובינוי לא מסרו תגובה.

ואולם, גם התשובה של המינהלת לא מניחה את הדעת, שכן שם נטען שהוא כלל לא הוזמן ולכן לא ברור כיצד קיבל את הלינק לישיבת הזום וקיבל בה זכות דיבור לפי הטענות.

שיכון ובינוי היא בעלת רקורד בתחום התשתיות והנדל"ן ועבדה בעבר מול משרד הביטחון. ואולם, המינהלת מוסמכת לפי החלטת ממשלה לפרסם מכרזים ולנהל תקציבים רבים. לכן, נדרשת זהירות מיוחדת ביחסים מול המגזר הפרטי, למרות הצורך הברור לקדם במהירות פתרונות.