אינטל תחלק לעובדיה בישראל מענק חד פעמי של 5,000 דולר

המענק יחולק לכל 12 אלף עובדי ענקית השבבים בארץ, בכלל זה גם סטודנטים • המנכ"ל פט גלסינגר כתב להם: "המחויבות שלכם לחברה ולפעילותה בהווה ובעתיד - לא נעלמת מהעין" • ישראל מתגייסת

מפעל אינטל בחיפה / צילום: Shutterstock, Shutterstock
מפעל אינטל בחיפה / צילום: Shutterstock, Shutterstock

אודות "ישראל מתגייסת"

בתוך המציאות הכאוטית נולדו עשרות מיזמים של אזרחים ועסקים פרטיים, הנרתמים למען יושבי הדרום, אנשי כוחות הביטחון והמורל הלאומי בכללותו. גלובס מרכז את היוזמות המרכזיות ופרטי הקשר ונרתם לקשר בין הצדדים להצלחת המיזמים הללו במייל: i-can-help@globes.co.il

ענקית השבבים אינטל - המעסיקה הפרטית הגדולה בישראל - תחלק מענק חד פעמי בגובה של 5,000 דולר לעובדיה בשל המלחמה המשתוללת במדינה בשלושת השבועות האחרונים. המענק יחולק לכל 12 אלף העובדים של החברה, בכלל זה גם סטודנטים ועובדי המפעל בקרית גת. המענק יינתן בערך שקלי בסוף חודש נובמבר.

מנכ"ל ענקית ההייטק הודיע לעובדים: תקבלו בונוס מלחמה
20 אלף שקל למשרתי המילואים: ענקית התוכנה מחלקת בונוס לעובדים

עוד נודע כי אינטל הקימה קרן סיוע כספית לעובדים הנאלצים להתמודד עם נזקי המלחמה - הקרן תכסה עד 3,000 דולר הוצאות הכרוכות בפינוי מהבית, הוצאות מזון וביגוד ואירוח משפחות. בנוסף, החברה מאפשרת לעובדיה לבקש החזר על הוצאות הכרוכות בטיפול בילדים בימים שבהם מוסדות החינוך סגורים, וכן להתנדב עד חמישה ימים ולקבל על כך תשלום שכר מלא.

עוד מאפשרת אינטל לעובדיה להגדיל את יתרת החופשה השלילית, לדחות מחיקת ימי חופשה ולבקש מקדמה על חשבון השכר או הלוואה.

במכתב ששלח המנכ"ל פט גלסינגר השבוע לעובדים, והגיע לידי גלובס, נכתב כי "המחויבות שלכם לחברה ולפעילותה בהווה ובעתיד - מגיבוי שאתם נותנים לחבריכם שאינם יכולים לעבוד ועד לעבודה שאתם נותנים למרות ההשלכות האישיות שספגתם - היא לא משהו שנעלם מהעין. המענק הזה ניתן לאות הערכה לכך".

בעקבות סיילספורס ואינבידיה

אינטל הולכת בעקבותיהן של סיילספורס ואנבידיה, שכבר הודיעו לעובדיהן על מענקים והקלות בעקבות המלחמה. עובדי חברת התוכנה סיילספורס יקבלו מענק חד פעמי בגובה של 10,000 שקל למשכורת חודש נובמבר, כאשר העובדים הנמצאים בשירות מילואים יקבלו מענק מוגדל של 20 אלף שקל.

ענקית השבבים אנבידיה הודיעה כי תחלק בונוס מיוחד ל־3,300 עובדיה, וכי תקים קרן סיוע של 10 מיליון דולר באמצעות השוואה לתרומות שיעבירו לה עובדי החברה בעולם.

באינטל מסרו בתגובה: "אנו עוקבים מקרוב אחר המצב בישראל, ונוקטים צעדים על מנת לתמוך בעובדינו ולשמור על ביטחונם".

מתגייסים לעזרה

גלובס מרכז את היוזמות המרכזיות ופרטי הקשר ונרתם לקשר בין הצדדים להצלחת המיזמים הללו במייל: i-can-help@globes.co.il

אחים יחד

המיזם הוקם עם פרוץ המלחמה על ידי קבוצת חרדים מירושלים, שרתמו מתנדבים מכל חלקי החברה הישראלית. פעילות המיזם מתקיימת מסביב לשעון, במטרה לספק מעטפת של תמיכה מיטבית ולסייע לחיילים, למשפחות המפונים ולמשפחות הפצועים - החל מציוד ואוכל, דרך מקומות לינה וכלה בשינוע ובסיוע בשטח. 

טלפון ליצירת קשר ותרומות: 0547754403 (חני)

מתנדבי אחים יחד עם חיילים / צילום: יח''צ
 מתנדבי אחים יחד עם חיילים / צילום: יח''צ

להצטרפות למיזם

EMDR

העמותה, שמאגדת בתוכה עשרות מטפלים מדיסציפלינות שונות לבריאות הנפש, הקימה מערך תמיכה ועזרה הכולל מגוון שירותים וטיפולים. העמותה מעניקה טיפולים פרטניים וקבוצתיים חינם באמצעות הפסיכולוגים והעובדים הסוציאליים החברים בה, שמטפלים בשיטת EMDR המיועדת בין היתר למתמודדים עם פוסט טראומה.

לפרטים נוספים והרשמה לטיפולים

עוגן - למשפחות אומנה

בצל המלחמה נעקרו כ-60 משפחות אומנה מבתיהן. למשפחות אומנה יש קושי משמעותי להתארח במרכזי פינוי שאין בהם תשתית ואווירה של ביטחון ויציבות. לשם כך התגייסו משפחות אומנה מתנדבות מעמותת "עוגן - למשפחות אומנה" לארח בביתן משפחות מהדרום והצפון.

להצטרפות

בווטסאפ: 050-5857141

לנשום

המיזם הדיגיטלי "לנשום לחיזוק החוסן המנטלי של אזרחי ואזרחיות ישראל", בהובלת אנשי מדיה ופסיכולוגיות קליניות, הוקם בצל המלחמה בתמיכת עמותת בוגרי 8200 ומערך יוזמות אזרחיות שהעמותה מלווה.

המיזם מנגיש כלים פשוטים למבוגרים, הורים, ילדים וחיילים, המסייעים בהתמודדות עם חרדה ולחץ. הכלים מונגשים כסרטונים ואנימציות באינסטגרם ובטיקטוק, ומתבססים על ייעוץ של פסיכולוגיות קליניות. שחקניות ושחקנים מבית ליסין והבימה הצטלמו לסרטונים, להנגשת המסרים.

בטיקטוק ובאינסטגרם: חפשו linshom

BTB

חברת הפינטק BTB חברה לקרן רש"י לצורך הקמת קרן משותפת שתסייע לשיקום מושב נתיב העשרה. מטרת הקרן היא לספק מענה לצרכים מגוונים, במטרה לאפשר לכל הקהילה לחזור לתפקוד מיטבי בחייהם, וחזרה מלאה ליישוב.

בין היתר, הקרן תספק סיוע מיידי של מענק כספי למשפחות ומלגות קיום, סיוע וטיפול רגשי, רכישת ציוד לחברי כיתת הכוננות, רכישת ציוד הכרחי שיסייע לשיקום חיי התושבים וסיוע בהצלת המשקים החקלאיים. בנוסף יינתן סיוע לטווח הביניים והארוך, בהקמת מרכז קהילתי ממוגן ביישוב, הצבת מיגוניות בבריכת המושב, שדרוג מרכז המבקרים ועוד.

לפרטים ולתרומות