ישראל במלחמה | סיקור שוטף

חוסל ראש מערך הנ"ט של חמאס; גלנט: "קרבות עזים בעזה"

16 חיילים נהרגו מאז תחילת הכניסה הקרקעית לרצועת עזה • הרמטכ"ל במסר ללוחמים: "נמשיך לנצל הזדמנויות להשבת החטופים בכל האמצעים ובנטילת סיכונים, כפי שכבר עשינו" • בישראל מעריכים: 3,000 מחבלי חמאס השתתפו במתקפה בשבת השחורה • במהלך דבריו של שר הביטחון: אזעקה באשקלון • במהלך היום תקפו כוחות צה"ל חוליית פצמ"רים ועוד 3 חוליות נ"ט בגבול הצפון • עדכונים שוטפים

צה''ל תוקף ברצועה, היום / צילום: ap, Ariel Schalit
צה''ל תוקף ברצועה, היום / צילום: ap, Ariel Schalit

עדכונים שוטפים

22:55 - משרד החוץ הביע צער על החלטת ממשלת ירדן להחזרת השגריר להתייעצויות. "מדינת ישראל ממוקדת במלחמה שנכפתה עליה במתקפת הטרור הרצחנית של חמאס, ארגון טרור שטבח ב-1,400 ישראלים וחטף 240 נשים, ילדים, תינוקות וזקנים", נמסר בהודעת המשרד. "ישראל תוקפת את מחבלי החמאס ותשתיות הטרור של הארגון, שמשתמש באזרחי רצועת עזה כמגנים אנושיים".

22:33 - דיווח בפוליטיקו: הנשיא ביידן ועוזריו החלו לדון באפשרות שראש הממשלה נתניהו לא ישרוד פוליטית בישראל בתקופה הקרובה. על פי הדיווח, ההערכה הזאת עלתה בשיחה האחרונה בין ביידן ונתניהו. לפחות שני מקורות אמרו כי בממשל מעריכים שזמנו של נתניהו בשלטון בישראל קצוב.

22:28 - שר התיירות חיים כץ בפנייה לראש הממשלה ולשרי הביטחון והאוצר: "יש להכיר בכל יישובי מועצות עוטף ישראל כיחידה אחת הנמצאת במרחק 0 מהגבול לצורך קבלת התנאים לסיוע בפינוי ופיצוי התושבים". הוא ציין כי "לצד הלחימה שנמשכת, ראשי המועצות ותושביהם עוסקים בשיקום החיים ותקומת הישובים, ואינם יכולים לעשות הפרדה בין אדם לאדם בשל מרחק מהגבול".

21:36 - שוטרי מחוז ירושלים סיכלו ניסיון להפרת סדר בשכונת א-טור שבמזרח ירושלים. חמישה חשודים במעשה, בני 14 ו-21 נעצרו והועברו לחקירה. בחיפוש שערכו השוטרים, נתפסו ברשות החשודים כוורת זיקוקים מוסלקת, איזולירבנד, רעלות ומציתים. במהלך מעצר החשודים, התפתחה הפרת סדר במקום והשוטרים נאלצו להשתמש באמצעים.

21:28 - ביום ה-26 למלחמה, נשיא המדינה יצחק הרצוג בנאום לאומה: "אנחנו במלחמה שלא ידענו כמותה, לא נישבר". הוא הוסיף כי "קרוב לחודש שהזוועות נגלות אל נגד עינינו, מציפות יגון שאי אפשר להכיל באופן שאי אפשר לתפוס במחשבה ובלב".

"החמאס מבקש להפחיד אותנו עם סרטונים ושקרים ולפגוע לנו בנפש ברוח האישית והלאומית", המשיך הנשיא הרצוג בנאומו. "אסור להאמין לחמאס, למפלצות האדם. אסור ליפול למלכודות של מלחמה פסיכולוגית". הוא הביע הערכה לגופי התקשורת, ש"לא משחקים לידיים של ארגון החמאס".

21:04 - משרד האו"ם לזכויות אדם על הפגזות ישראל במחנה הפליטים ג'באליה בעזה: יש "חשש רציני שמדובר בהתקפות לא פרופורציונליות שעלולות להסתכם בפשעי מלחמה".

21:02 - ראש מועצת שדות נגב הודיע בשידור על התפטרות מהליכוד: "מטיל את האחריות על ממשלת ישראל".

20:48 - בקוריאה הדרומית נערך הערב קונצרט מרגש, שארגנה שגרירות ישראל בסיאול, לתמיכה בחטופים ובמשפחותיהם. האירוע קיבל תהודה יוצאת דופן בכל רשתות הטלוויזיה הגדולות בקוריאה. "כולנו מתפללים מקוריאה הרחוקה לחזרתם המהירה של כל החטופים", נמסר מהשגרירות.

20:44 - משרד התפוצות והמאבק באנטישמיות ישקיע עשרה מיליון שקלים בפעילות ארגונים וחברות שפועלים בזירת ההסברה העולמית במלחמה, במסגרת קול קורא.

20:32 - ראש הממשלה נתניהו שוחח עם ראש ממשלת תאילנד סרטה תוויסין, והביע בפניו את תנחומיו על רציחתם וחטיפתם של אזרחי תאילנד במתקפת הטרור של חמאס. ראש ממשלת תאילנד הביע צער ויגון על הטבח הנורא שהתרחש ב-7 באוקטובר. נתניהו הביע את הערכתו לעובדים התאילנדים ולתרומתם למשק והביע תקווה כי רבים מתוך אלה שעזבו ישובו ארצה.

מאוחר יותר היום שוחח נתניהו, בפעם השלישית מפרוץ המלחמה, עם קנצלר גרמניה אולף שולץ. נתניהו סקר בפני הקנצלר את תמונת המצב של מהלך הלחימה.

20:25 - דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי אמר כי "המלחמה נמשכת וגובה מאתנו מחירים. תרומתם של הנופלים בקרבות האחרונים משמעותית לביטחון ישראל ובזכותם ננצח". הוא הוסיף כי "תוך כדי המלחמה יש אירועים שלא ברורים כל העובדות לגבי כיצד התרחשו. הלחימה מורכבת". הוא הבהיר כי "אנחנו מפיקים לקחים תוך כדי המלחמה".

20:08 - ארצות הברית לא מאמינה שחמאס יכול להיות מעורב בממשל העתידי של עזה, כשהמלחמה עם ישראל תסתיים - כך נמסר מהבית הלבן. היועץ לביטחון לאומי של הבית הלבן, ג'ון קירבי, שוחח עם עיתונאים ואמר גם הוא שארצות הברית אינה תומכת בהתיישבות קבועה של אזרחים עזתיים מחוץ לעזה.

20:04 - שר החוץ של ארגנטינה גינה את התקיפה הישראלית על מחנה הפליטים ג'באליה. "דבר לא מצתדיק את האלימות הזו", אמר. עם זאת, הוא חזר על גינוי מתקפת חמאס ב-7 באוקטובר, וקרא לשחרור מיידי של בני הערובה הישראלים.

20:00 - דובר צה"ל חשף בתקשורת הבינלאומית - כך לוקח ארגון הטרור חמאס דלק מבתי החולים ברצועה, על חשבון הצרכים ההומניטריים של תושבי עזה. השיחה שנחשפה, בין מפקד בגדוד מערב ג'באליה של חמאס ותושב עזתי, בהשתתפות מנהל בית החולים האינדונזי, מהווה הוכחה נוספת לשימוש הציני של חמאס במשאבים ההומניטריים ברצועה.

השיחה מאשרת כי חמאס שולט במשאבי האנרגיה הקיימים ברצועה ובוחר לנתב אותם לצרכיו המבצעיים על חשבון צרכי האוכלוסייה האזרחית. כפי שחשף צה"ל לפני מספר ימים, חמאס משתמש בשגרה ובחירום בתשתיות הומניטריות ברצועת עזה לטובת פעילות הטרור שלו, תוך ניצול המשאבים ההומניטריים באופן ציני ועל חשבון תושבי רצועת עזה.

20:00 - שר האוצר בצלאל סמוטריץ' הגיב על קריאתו של שר הביטחון להעביר מיד את הכספים לרשות הפלסטינית, ואמר כי "אני מעריך את שר הביטחון ומחזק אותו על עבודתו לילות כימים למען ביטחון ישראל, אך עמדתו בעד העברת הכספים לרשות היא טעות חמורה". הוא הוסיף כי "הרשות הפלסטינית היא לא הפיתרון - היא חלק מהבעיה. לא חוזרים על טעויות וקונספציות שהתפוצצו לנו בפנים".

19:56 - מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן ייסע לישראל ולירדן ביום שישי - כך הודיע דובר מחלקת המדינה מתיו מילר. הוא הוסיף כי בלינקן ייפגש עם ראש הממשלה נתניהו וכי " הוא יחזור על תמיכת ארצות הברית בזכותה של ישראל להגן על עצמה, בהתאם לחוק ההומניטרי הבין-לאומי ויידון בצורך לנקוט בכל אמצעי הזהירות כדי למזער את הנפגעים האזרחיים, כמו גם את עבודתנו לספק סיוע הומניטרי".

19:54 - הפרקליטות הגישה היום שלושה כתבי אישום נוספים נגד תושבי ישראל שהסיתו לטרור והביעו הזדהות עם ארגוני טרור, זה השבוע הרביעי למלחמה. הפרקליטות ביקשה מבתי המשפט לעצור אחד מהנאשמים עד תום ההליכים נגדו, שניים אחרים נעצרו בתנאים מגבילים. כתבי האישום אושרו על ידי היועצת המשפטית לממשלה ופרקליט המדינה, והם מצטרפים ל-40 כתבי אישום דומים שהוגשו עד כה מתחילת הלחימה.

19:48 - צבע אדום בניר עוז ונירים.

19:38 - בעזה מדווחים: צה"ל תקף באזור מגדלי פירוז, צפון-מערב עזה. במקביל, דווח על תקיפה נוספת באזור גשר ואדי עזה - על רחוב סלאח א-דין.

19:36 - צה"ל בהכוונת מודיעין של אמ"ן ושב"כ, חיסל את מחמד עצאר, ראש מערך הנ"ט של חמאס באמצעות מטוס קרב. במסגרת תפקידו, עצאר היה אחראי על כלל מערכי הנ"ט בחטיבות השונות ברצועת עזה, ניהל את הכוח בשגרה וסייע בהפעלתו בחירום. במהלך פיקודו על מערך הנ"ט, יצאו לפועל מספר פיגועי נ"ט נגד אזרחי ישראל וכוחות צה"ל.

19:30 - משרד הבריאות עדכן כי מחר יתקיים תרגיל אר"ן (אירוע רב נפגעים) בבית החולים יוספטל באילת, במהלכו תורגש פעילות נרחבת של כוחות הביטחון, החירום וההצלה. מטרת התרגיל, שנערך לראשונה בהיקף זה, היא לתרגל הערכות ותיאום כלל הגופים השותפים על מנת לתת טיפול מיטבי לפצועים אם נידרש לכך.

19:25 - במהלך דבריו של שר הביטחון: אזעקה באשקלון.

19:22 - שר הביטחון יואב גלנט הצהיר הערב כי המלחמה מתקדמת בהתאם ליעדים שהוצבו בתחילתה. "החיילים מטהרים את מה שהם פוגשים, המחבלים בפירים, במנהרות בבתי חולים ובבתי ספר", אמר גלנט. "עזה היא בסיס של טרור ורשע. פגענו ברוב מפקדי מערך הנ"ט של החמאס, לא נעצור עד שנגיע לכולם", הוסיף.

"לאויב יש שתי אפשרויות: למות או להיכנע ללא תנאי", המשיך שר הביטחון בדבריו. "זירת המלחמה רחבה יותר, אנחנו נמצאים בהתקפה ברצועה אבל אנחנו גם מגנים בצפון וערוכים בגזרות נוספת: ביו"ש, מול הזירה הסורית ומול יעדים רחוקים יותר", הוסיף. בנוסף, גלנט קבע כי "ראוי להעביר מיד את הכספים לרשות הפלסטינית כדי שיסייעו במניעת טרור, יש לנו עניין ביציבות בגדה".

בתשובה לשאלת חדשות 12 האם צפויה הסלמה לקראת או אחרי נאום נסראללה, אמר גלנט כי "אנחנו ערוכים בהגנה חזקה בצפון, וחיל האוויר מוכן לכל משימה". שר הביטחון הדגיש כי "אין לנו עניין במלחמה, אבל נדע לפעול בעוצמה אם נידרש. מטרות המלחמה לא השתנו כהוא זה. הולכים קדימה. זה לא יהיה קצר או קל, אבל אנחנו ננצח".

19:10 - רשות המעברים הפלסטינית: מעבר רפיח יפתח גם מחר "להשלמת יציאתם של הזרים". צוין כי היציאה תתאפשר רק למי שנכלל ברשימה. 

19:00 - הרמטכ"ל הרצי הלוי פרסם דף קרבי שני במערכה, שבו אמר ללוחמים כי הצבא ממשיך להתקדם בשלבי המלחמה בפעולה קרקעית - בפעילות ש"תימשך ותתעצם על פי שלבי המלחמה ומטרותיה". הוא גם התייחס למאמצים לשחרור החטופים: "עד כה הסבנו לאויב אבדות כבדות ופגענו בתשתיות הטרור. אנו מחפשים, מוצאים והורגים את משתתפי המתקפה הרצחנית נגדנו ואת שולחיהם. נמשיך להילחם באויב בעוצמה רבה מהיבשה, מהאוויר ומהים. נמשיך לחתור ללא לאות ולנצל על הזדמנות להשבת החטופים, במאמצים גלויים וסמויים ובנטילת סיכונים כפי שכבר עשינו". 

"למלחמה יש מחיר כבד וכואב, אך הכרחי", הוסיף הרמטכ"ל במסר ללוחמי צה"ל. "אנו נמשיך להכות באויב ככל שיידרש, עד אשר אזרחי ישראל ישוב לחיות חיי ביטחון בבתיהם ובקהילותיהם".

18:48 - שר האוצר בצלאל סמוטריץ' אמר בתדרוך המשל"ט האזרחי כי "הממשלה תעבוד טוב יותר עם הקמת המשל"ט ומינוי הפרויקטור. יהיה יותר תיאום וקיצור תהליכים". הוא הוסיף כי "האתגר שלנו הוא מקסימום שגרה בתקופה הזו. הטרור רוצה לעצור לנו את השגרה ואנחנו חייבים לקיים שגרה. חייבים ללכת לעבוד, לקיים שגרת חיים. זה נכון לנו מאד לא רק לכלכלה אלא גם לחוסן הלאומי שלנו ושל דור העתיד". 

לדבריו, "אנחנו תומכים את כלל הצרכים של המדינה ואנחנו עושים מאמץ לעשות את זה טוב יותר, רחב יותר ומהיר יותר". עוד הבהיר שר האוצר כי "אנחנו עובדים על תקציב חדש ל-2024 ונגבש שורה של רפורמות מבניות כדי להעלות את ישראל למסלול צמיחה מהיר". הוא ציין כי "למערכות המדינה לקח זמן להתאושש ולהתארגן, אך אני רוצה להודיע באופן חד משמעי כל המערכות עובדות ונותנות מענה אמיתי".

טל בסכס, פרויקטור המשל"ט האזרחי אמר כי "במוקדי הפינוי נמצאים עשרות אלפי אנשים שזקוקים לניהול שגרת חיים בחירום. אבל לא רק. המשק הישראלי חווה טלטלה עזה. האתגרים שעומדים בפנינו הם עצומים ובנושאים רבים ומגוונים. מטרתנו היא להבטיח את הרציפות התפקודית של המשק כעת ועם הפנים לעתיד". הוא הוסיף: "נפעל בשקיפות מלאה לציבור. נספק תמונה רציפה ועדכנית על כל המהלכים שיבוצעו. נקשיב גם לטענות ולביקורת וניתן מענה בהתאם".

18:35 - משלחת של הקונגרס היהודי העולמי בראשות רון לאודר נפגשה בקטאר עם גורמים רשמיים לגבי סוגיית החטופים.

18:32 - נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן אמר כי כמה אמריקנים יעזבו את עזה היום, לאחר פתיחת מעבר רפיח למצרים. "אנחנו מצפים לראות עוד אנשים עוזבים בימים הקרובים", ציין בפוסט בטוויטר. 

18:26 - הותר לפרסום שם של לוחם נוסף שנפל במלחמה: רס"ל (מיל') שלו ציון שרעבי, בן 22 מטנא עומרים, חובש קרבי בגדוד 749 בחטיבת ביסל"ח. הוא נפל במהלך פעילות מבצעית בעוטף עזה. בנוסף, בלחימה ברצועת עזה במהלך היום, נפצע באורח קשה לוחם מגדוד 184 שבחטיבה 14. משפחתו עודכנה.

18:19 - משרד החוץ מגיב להחלטה של צ'ילה וקולומביה להחזיר את השגרירים להתייעצות בארצם: "‏בין קורבנות מתקפת הטרור של החמאס ישנם גם אזרחי קולומביה, צ'ילה ועוד מדינות מאמריקה הלטינית. ישראל נמצאת במלחמה שנכפתה עליה, נגד ארגון טרור שמשתמש באזרחי רצועת עזה כמגנים אנושיים, מבצע פשעי מלחמה ופשעים נגד האנושות ומפר זכויות אדם של אזרחי עזה ואזרחי ישראל".

"‏ישראל קוראת לקולומביה וצ’ילה לגנות באופן מפורש את ארגון הטרור חמאס שרצח וחטף ילדים, נשים, זקנים ותינוקות", נמסר ממשרד החוץ. נכון לעכשיו ישראל לא תחזיר את הנציגים שלה מצ'ילה ומקולומביה לארץ.

18:14 - ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם ראש האופוזיציה יאיר לפיד לעדכון ביטחוני.

18:04 - שינוי בהנחיות פיקוד העורף: הקלה בהגבלות בירושלים, במועצה המקומית שפלת יהודה, ירקון, ביישובי השפלה וחלק מיישובי השרון - ניתן לקיים התקהלויות עד 1,000 איש ואין הגבלות על מקומות עבודה.

18:00 - אלכסנדר לברנטייב, שליחו המיוחד של פוטין, נפגש היום בטהראן עם עלי אכבר אחמדיאן, מזכיר המועצה העליונה לביטחון לאומי באיראן.

17:58 - יו"ר המחנה הממלכתי השר בני גנץ ביקר במפקדת פיקוד מרכז יחד עם השר חילי טרופר. לאחר מכן הגיע השר לחמ"ל המועצה המקומית אפרת יחד עם ראש המועצה המקומית וראש המועצה האזורית גוש עציון. "פגשתי מפקדים נחושים, כוחות פרוסים בהגנה ובהתקפה, תושבים ומנהיגים אזרחיים מקומיים שמבינים את האחריות שעל כתפי כולנו ופועלים עם צה"ל במטרה להגן על תושבי הגזרה", אמר גנץ בסיום הביקור.

"אנחנו ביום קשה, ואני מבקש להביע צער על נפילתם של חיילינו - ידענו שהקרבות יהיו קשים, שיהיו מחירים וגם ידענו שהרוח האיתנה תתחזק - עד הניצחון", הוסיף גנץ. "אנחנו נלחמים בכל החזיתות, ופוגעים בחמאס בכל מקום שבו הוא נמצא. אין ולא יהיו ערי מקלט - לא בעזה, לא באיו"ש ולא בשום מקום - קרוב או רחוק".

17:57 - העיר אילת שמארחת בימים אלה מעל 60 אלף תושבים שפונו מהדרום ומהצפון, מצטרפת לקמפיין העולמי #theredballoon למען השבת החטופים. רחבת גלריית אמני אילת נצבעה היום בבלונים אדומים במיצג שיצרה האמנית קרן אופק כנפו, לטובת העלאת המודעות להשבת החטופים.

17:56 - השר לשוויון חברתי עמיחי שיקלי ביקר במוקד החירום לחברה הערבית שהקים המשרד לשוויון חברתי בשיתוף עם ועד ראשי הרשויות הערביות בכפר קאסם, ושמע מנציגי החברה הערבית וראשי הרשויות על הקשיים שחווה החברה הערבית על רקע המצב הביטחוני."אנחנו יודעים שהמצב רגיש, יחד עם זאת יש לציין כי מתחילת הלחימה מגלה המגזר הערבי אחריות רבה ויש מספר משמעותי של יוזמות התנדבות וסיוע".

השר שיקלי בירך את החלטת שר הפנים להעביר את כספי מענקי האיזון על סך 200 מיליון שקלים לרשויות הערביות. "יש בתוך המשבר הזה, לצד סיכון גדול, גם הזדמנות גדולה לחזק את הקשר בין החברה היהודית והערבית".

17:52 - אחרי הפרסום במהדורה המרכזית: שר החוץ אלי כהן שוחח עם נשיאת הצלב האדום מיריאנה ספוליריק, והבהיר כי ישראל דורשת מהארגון לבצע את תפקידו ולדאוג לשלומם של החטופים בעזה שמוחזקים על ידי חמאס. "לצלב האדום אין זכות קיום אם הוא לא מצליח לבקר את החטופים המחוזקים כבני ערובה בידי חמאס", הבהיר השר כהן.

"זהו אירוע חריג בזירה הבינלאומית בו מחוזקים בשבי ילדים, נשים וניצולי שואה. הצלב האדום צריך לפעול בנחישות ובקול ברור ובכל מנופי הלחץ על מנת לבקר את החטופים בהקדם", הוסיף שר החוץ. "ראוי שהצלב האדום יתמקד באסון ההומניטרי הגדול ביותר שארגון הטרור חמאס משית על עזה ולא במדינת ישראל, מדינה המחויבת לחוק הבין-לאומי ופועלת על פיו".

17:40 - צבע אדום בנירים ועין השלושה שבמערב הנגב.

17:30 - שב"כ פרסם חלקים מתוך חקירת מחבל חמאס מכוח הנוח'בה, שלקח חלק פעיל בטבח בכפר עזה ב-7 באוקטובר. "המשימה שלנו הייתה להרוג. לא היינו אמורים לחטוף, רק להרוג", אמר המחבל עאמר אבו ע'ושה בחקירתו. "להרוג את מי שרואים, ואז לחזור. עברנו בבית הראשון. בדקנו אותו ולא היה בו כלום. חמזה הצית את החדר מבחוץ. אחר כך יצא מישהו מהגינה שמאחורה עם צינור - אבו אחמד וחמזה ראו אותו, ירו עליו והרגו אותו".

"הלכנו לבית השני. ירינו על החלונות ושברנו את הזכוכיות", הוסיף המחבל. "בדקנו את הבית ולא מצאנו בו איש. אני הצתתי את חדר השינה. עברנו לבית השלישי. הייתה בו אישה. חמזה הרג אותה, הוא ירה בה".

17:10 - ביחידה הלאומית ללחימה בטרור (הימ"מ) ערכו אתמול טקס קצר להענקת דרגות והענקת מינויים לקצינים ביחידה, במעמד מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי, מפקד מג"ב ניצב בריק יצחק, מפקדים ולוחמי היחידה. במהלך הטקס הוענקו דרגות קצונה ל-3 לוחמי היחידה שסיימו את הכשרתם כקצינים, פקד א', פקד ד' ופקד ד', שהיו חלק מהכוח הלוחם החל מפרוץ המלחמה. הקצינים ישתלבו בתפקידי מפקדי צוותים בימ"מ. 

בנוסף, הוענקו כתבי מינוי לשני קצינים, פקד ע' ופקד י', שימלאו את תפקידם של שני קצינים שנפלו בקרבות בלחימה בדרום. "זה השלב שצריך להצדיע לכם, אריות", אמר מפכ"ל המשטרה ללוחמים. "כל אלה שנפצעו והמשיכו, כל אלה שנלחמו, הניהול של החילוץ של בני הערובה, הסבלנות והמקצועיות. לצערי שילמנו מחיר עצום, אבל אנחנו יכולים להיות גאים בארגון שאנחנו משרתים בו. אם אנחנו לא היינו, מדינת ישראל הייתה במקום אחר עכשיו". 

17:08 - בישראל מעריכים: 3,000 מחבלי חמאס השתתפו במתקפה בשבת השחורה.

17:00 - הצהרת מפקד אוגדה 162, תא"ל איציק כהן: "אנחנו נמצאים עכשיו בעיצומה של מערכה. כוחות האוגדה נמצאים בעומק הרצועה על שערי העיר עזה. במהלך החמישה ימים האחרונים פגשתי לוחמים ומפקדים שנלחמים כתף אל כתף באומץ לב ומבינים היטב את משימתם, חותרים למגע. גם בימים אלו איבדנו אנשים יקרים מאוד. גיבורי ישראל. ראיתי את הברק שלהם בעיניים, יצאנו למלחמה הזו כדי לאחוז את היד של החמאס שבחרה לחנוק את גרוננו". 

"אנחנו ננצח, אנחנו מבינים שהמשימה היא משימה ארוכה, יש לנו את כל הכוח ואת כל הגיבוי בעולם לעשות את זה", הוסיף תא"ל כהן. במהלך החמישה ימים האחרונים פירקנו הרבה יכולות חמאס, תקפנו לו מתקנים אסטרטגיים, את כל מערך המטענים שלו, את מערך התת קרקע ומערכים נוספים פירקנו לחלוטין ואנחנו נפגוש אותו בהמשך במשימות בימים הקרובים על מנת להכריע אותו. אנחנו מאמינים בדרך הזאתי, אנחנו מאמינים במשימה הזאתי".

16:58 - שר החוץ הבריטי, ג'יימס קלברלי, משתף בחשבון ה-X סרטון עם ע'אזי חמד, בכיר חמאס, מתראיין ואומר שהם יבצעו שוב את המעשים שבוצעו ב-7/10. קלברלי מוסיף וכותב "כיצד יכול להיות שלום כאשר חמאס מחוייבים להשמדתה של ישראל?".

16:46 - מספר שיגורים של פצצות מרגמה זוהו לעבר מרחב שומרה. אין נפגעים וצה"ל משיב באש לעבר מקורות הירי. מוקדם יותר תקף צה"ל את החוליה ששיגרה מרגמות לעבר שתולה לפני כשעה. בנוסף, טנק של צה"ל תקף חוליות מחבלים שניסו לשגר טילי נ"ט משטח לבנון לשטח ישראל במרחב שתולה. בסך הכול הותקפו במהלך היום חוליית פצמ"רים ועוד 3 חוליות נ"ט.

16:34 - מפקד פיקוד המרכז אלוף יהודה פוקס אמר בכנס בהובלת מרכז ההגנה המרחבית והעורף בפיקוד כי "מתחילת הלחימה פעלנו מול החמאס והג'יהאד האיסלמי בכל דרך אפשרית, מהריסת בתים דרך פגיעה ומעצר מסיתים ותומכים בטרור, ביצענו למעלה מ-1,300 מעצרים ופגענו במחבלים רבים מהאוויר ומהקרקע". הוא הוסיף כי "גייסנו אלפי משרתים וחילקנו אלפי נשקים, במקביל פועלים להכשיר את הכוחות ולארגן את הפיקוד והשליטה וזאת למטרה אחת - הגנה על התושבים בישובים". 

16:15 - שר הביטחון יואב גלנט קיים הערכת מצב מבצעית על הפעילות הקרקעית בשטחי הכינוס של אוגדה 36 בסמוך לגבול עזה. "הפעולה הקרקעית החלטית. יש הישגים חשובים מאוד בשטח - הכוחות מגיעים אל היעדים ופוגעים במחבלים בכל הדרגים, מאלה שנלחמים בשטח ועד דרג המפקדים", אמר.

"הפעולה של צה"ל מביאה לחשיפת המנהרות, ליציאה של מחבלים החוצה ולמכות קשות שהם סופגים", הוסיף שר הביטחון. "לצערנו, יש גם מחירים בצד שלנו, כפי שקורה בכל קרב. אנחנו ממשיכים במלוא העוצמה. אני רוצה להביע הערכה לכל הכוחות, מהרמטכ"ל ועד ללוחמים בשטח".

גלנט עמד על ההיערכות והמוכנות להמשך התמרון, וקיבל סקירה על הישגי הכוחות לחיסול חוליות מחבלים והשמדת תשתיות טרור. בהערכת המצב השתתפו סגן הרמטכ"ל אמיר ברעם, אלוף איתי וירוב והקצונה הבכירה באוגדה. 

16:14 - ירדן מחזירה את השגריר שלה בישראל ומודיעה: חזרת השגריר לתל אביב והשגריר הישראלי לעמאן תלויים בעצירת המבצע בעזה.

16:01 - אזעקות בגוש דן ובשפלה. 

15:57 - הותר לפרסום שם של לוחם נוסף שנפל בעזה: סמ"ר שי ארוס, חובש קרבי בגדוד צבר שבחטיבת גבעתי, בן 20 מחולון. הוא נפל בקרב בצפון הרצועה.

15:40 - בעקבות הפרסום במהדורת חדשות 12: ועדת העבודה והרווחה אישרה את מנגנון המענק למפונים, באמצעות המוסד לביטוח לאומי. המענק לזכאים יינתן רטרואקטיבית מיום הפינוי ויועבר ישירות לחשבון הבנק. הסכום - 200 שקל למבוגר ו-100 שקל לילד ליום.

15:35 - שוב צבע אדום בנתיב העשרה שבעוטף עזה.

15:34 - 14 לוחמי צה"ל נפלו מתחילת הכניסה הקרקעית: סמ"ר איתי יהודה נהרג בקרבות בעזה. 

15:31 - המתיחות הצפון: אזעקות בשתולה שבגליל המערבי. לפני קצת יותר משעה, צה"ל תקף חוליית מחבלים שניסתה לשגר טיל נ"ט משטח לבנון לישראל במרחב זרעית. 

15:15 - ג'וזפ בורל, שר החוץ של האיחוד האירופי: "נחרד ממספר ההרוגים הגבוה בהפצצה בג'באליה. בטיחות והגנה על חיי אזרחים אינה רק חובה מוסרית אלא גם חובה משפטית".

15:00 - הלימודים בעיר באר שבע יחזרו ביום ראשון הקרוב למסלולם הרגיל בכל מוסדות החינוך. ההחלטה התקבלה לאחר התייעצויות ודיונים בו שקיימו בעיריית באר שבע יחד עם פיקוד העורף, משרד החינוך והנהגת ההורים העירונית. 

14:35 - כוחות היבשה של צה"ל ממשיכים בלחימה ברצועת עזה תוך מאמץ רב-זרועי עם כוחות האוויר והים. מצה"ל נמסר כי "במקביל להרחבת הפעילות הקרקעית של כוחות היבשה, מתקיים מאמץ רב-זרועי משולב יחד עם זרוע הים וחיל האוויר, על-מנת לנטרל איומים קרקעיים ולפגוע משמעותית בחמאס".

במהלך הפעילויות, מטוסי ומסוקי קרב לצד כלי טיס מאוישים מרחוק, כלי שיט ותותחנים מסייעים לכוחות היבשה בהכוונה ובתקיפות אוויריות בהתאם לצורך המבצעי מן האוויר. כמו כן, המידע שנאסף בזמן אמת מועבר באופן מידי לכוחות האוויר ולכוחות זרוע הים, ועל בסיסו מתבצעות תקיפות משולבות של צה"ל. בתקיפות אלה הושמדו עשרות מטרות של ארגון הטרור חמאס, ביניהן עמדות תצפית, חוליות ומשגרי נ"ט, כלי שיט ומוצבים צבאיים. כמו כן, חוסלו מחבלים, נמענו חדירות לשטח ישראל, וסוכלו אירועי טרור.

צה''ל תוקף ברצועה, היום / צילום: ap, Ariel Schalit
 צה''ל תוקף ברצועה, היום / צילום: ap, Ariel Schalit

14:24 - הירי לעבר ישראל נמשך: צבע אדום בעוטף עזה ואזעקות באשקלון. ממד"א נמסר כי לא התקבלו קריאות על נפילות או נפגעים.

14:16 - צבע אדום בעוטף עזה.

14:05 - מחבלים ירו טיל נ"ט מלבנון לעבר מוצב צה"ל סמוך ליפתח לפני זמן קצר, אין נפגעים לכוחותינו. צה"ל מגיב באש.

14:01 - צבע אדום בעוטף עזה.

14:00 - לוחם גבעתי סגן פדיה מרק, שנפל בעזה, מובא כעת למנוחות. אורית מרק, אחותו, ספדה לו: "פדיה חיכה להיות לוחם כל החיים. הוא היה בן אדם של ארץ ישראל, של משפחה. היה אח טוב ואוהב". אחות נוספת, שירה, הוסיפה: "ראיתי אותו כגיבור, אחרי הפיגוע שבו אבא שלי נרצח. הוא היה גיבור, כי הוא הצליח לחיות חיים מלאי משמעות. למרות המוות השלישי במשפחה שלנו, אנחנו לא מפסידים, כי פדיה נלחם באהבה ולא משנאה".

13:56 - תיעוד ההרס במחנה הפליטים ג'בליה אחרי תקיפת צה"ל. דובר צה"ל בהצהרתו הבוקר ציין כי מדובר במתחם שבו שהו עשרות מחבלים, והפצצת צה"ל הקריסה עליהם גם את המנהרות שהיו במקום.

מחנה הפליטים ג'באליה לאחר המתקפה של כוחותינו בה חוסלו עשרות מחבלים / צילום: ap, Abed Khaled
 מחנה הפליטים ג'באליה לאחר המתקפה של כוחותינו בה חוסלו עשרות מחבלים / צילום: ap, Abed Khaled

13:39 - סמ"ר רועי דאוי ז"ל כתב הודעה למשפחתו לפני שיצא לקרב שבו נהרג בעזה: "הייתם הכי טובים שיש, אם למות אז רק ככה, אני לא מתחרט על כלום. היה לי את השירות הכי טוב שאפשר לבקש, עם הסוף הכי מתוק שיש".

12:55 - הותר לפרסום: סמ"ר רועי סרגוסטי, לוחם גבעתי מחוות נחל הרועה, נפל בקרב בעזה. מאז שעות הבוקר הותרו לפרסום שמותיהם של 13 חללים שנפלו בקרבות הקשים ברצועה. 

12:40 - פעילות כוחות הביטחון נגד חמאס נמשכת גם ביהודה ושומרון. במהלך הלילה עצרו כוחות צה"ל, השב"כ ומג"ב 46 מבוקשים, בהם 30 פעילים בארגון הטרור. במהלך הפעילות בוצע ירי והשלכת מטענים לעבר הכוחות. הלוחמים השיבו באמצעים לפיזור הפגנות ובירי, זוהו פגיעות. בזמן המעצרים איתרו הכוחות כלי נשק ומחסניות.

12:30 - עופר, אביו של חלל צה"ל עידו עובדיה מתל אביב, סיפר על בנו שנפל בקרב ברצועה: "האו רצה להיות לוחם בגבעתי. לפני הכניסה לעזה הוא היה במתח ולא היה רגוע, דיברנו איתו בטלפון, והוא אמר לנו שהוא מאוד מתוח לקראת הכניסה. ברגע ששמענו שהצבא נכנס לעזה, היינו במתח גדול. אני רוצה להגיד לחברים שלו שישמרו על עצמם, שיחזרו בשלום, ושעם ישראל ינצח".

12:15 - פינוי הפצועים ותושבים בעלי דרכונים זרים מעזה דרך מעבר רפיח נמשך: לפי הדיווחי, 81 פצועים עזתים וכ-500 תושבים בעלי אזרחות כפולה יפונו מהרצועה.

12:00 - שר הבריאות של טורקיה: הושלמו ההכנות להקמת 20 בתי חולים שדה באזור מעבר רפיח במצרים ובנמל התעופה אל-עריש. 

11:50 - חברת הסלולר הפלסטינית ג'ואל: "שירותי התקשורת (נייח, סלולר ואינטרנט) החלו לחזור בהדרגה באזורים שונים ברצועת עזה, לאחר שנותקו מוקדם יותר הבוקר".

11:36 - צבע אדום בעוטף עזה. 

11:30 - ראש אגף המודיעין, אלוף אהרון חליוה, בטקס סיום קציני מודיעין: "הגיבוי שלי לכם הוא מלא ומוחלט, אני הגב שלכם. הישארו ממוקדים במשימה - אין לנו אמ"ן אחר, ואין לנו צה"ל אחר".

11:07 - במד"א מעדכנים כי כמה צוותים יצאו לסרוק זירות שבהן דווח על נפילות בעקבות המטח האחרון. לא ידוע על נפגעים בשלב הזה. 

11:00 - אזעקות באזור אשקלון ואשדוד: לאחר כמה שעות ללא ירי רקטי לעבר ישראל, מטח נורה לעבר אזור לכיש. אזעקות הופעלו באשדוד, באשקלון, ביבנה וביישובי הסביבה. 

10:30 - ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר תנחומים למשפחות החללים בקרבות בעזה: "אנחנו במלחמה קשה, יש לנו בה הישגים חשובים - אבל גם אבידות כואבות. אנחנו יודעים - כל חייל שלנו הוא עולם ומלואו. עם ישראל כולו מחבק אתכן, המשפחות, מעומק ליבנו. חיילינו נפלו במלחמה שאין צודקת ממנה - המלחמה על הבית. אני מבטיח לכם, אזרחי ישראל: נשלים את המלאכה ונמשיך עד לניצחון". 

הלוויתו של לביא ליפשיץ ז''ל, שנפל בקרבות בעזה / צילום: ap, Ohad Zwigenberg
 הלוויתו של לביא ליפשיץ ז''ל, שנפל בקרבות בעזה / צילום: ap, Ohad Zwigenberg

10:15 - "כשנחליט - נדע גם להתקיף": דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי, מסר הצהרה לתקשורת והדגיש כי ישראל ערוכה הגנתית והתקפית בכל הזירות. לאחר היירוטים אתמול באזור אילת והאיום מתימן, ציין תא"ל הגרי: "לא נשקפה סכנה לאזרחים, אנחנו ערוכים ומוכנים - ויודעים גם להתקיף במקום ובזמן שנחליט".

על הרחבת הפעולה הקרקעית אמר הגרי: " אנחנו מגיעים לקליפה המורכבת יותר, מדובר בקרבות פנים מול פנים. לצערנו יש הרוגים וגם פצועים, זה חלק מהלחימה. בכל קרב כזה שמתנהל, ידנו על העליונה - בכל קרב".

10:04 - הותר לפרסום: חלל נוסף מגבעתי בעזה - סג"מ פדיה מרק מעתניאל - נהרג אתמול בקרבות ברצועה. אביו מיכי מרק נרצח בפיגוע בשנת 2016, ובן דודו אלחנן קלמנזון נפל במהלך הלחימה ביישובי העוטף בשבת השחורה. 

10:00 - דיווח בסוכנות AP: בעלי דרכונים זרים החלו לצאת מעזה דרך מעבר רפיח.

09:50 - סוכנות המודיעין של דרום קוריאה הודיעה: נתגבר את מערך איסוף המודיעין האנושי בעקבות "כישלון המוסד הישראלי". במקביל, בדרום קוריאה טוענים: מנהיג צפון קוריאה קים ג'ונג און הנחה את אנשיו "למצוא דרכים לסייע לפלסטינים". 

09:00 - דיווח: הושג הסכם בתיווך קטרי ובתיאום עם ארה"ב בין ישראל, מצרים וחמאס על פינוי בעלי דרכונים זרים מרצועת עזה.

08:50 - בהתאם להערכת המצב וכחלק מתגבור מאמץ ההגנה במרחב, ספינות טילים של זרוע הים הגיעו אתמול למרחב ים סוף, כך נמסר מדובר צה"ל. 

08:40 - במשרד החוץ הגיבו בתקיפות על החלטת בוליביה לנתק את היחסים עם ישראל: "החלטת ממשלת בוליביה היא כניעה לטרור ולמשטר האייתולות באיראן. בצעד זה ממשלת בוליביה מיישרת קו עם ארגון הטרור חמאס, שרצח למעלה מ-1,400 ישראלים וחטף 240 איש, בהם ילדים, נשים, זקנים ותינוקות. ישראל מגנה את בוליביה על התמיכה בטרור ועל הכניעה למשטר האיראני, המעידות על הערכים שמייצגת ממשלת בוליביה. מאז חילופי השלטון בבוליביה, היחסים בין המדינות היו ממילא ריקים מתוכן".

08:30 - סקיי ניוז בערבית: אמבולנסים מצרים נכנסו הבוקר למעבר רפיח כדי להעביר פצועים מעזה לטיפול במצרים. עוד מדווחים בערוץ כי בעלי אזרחות זרה אמורים לצאת בהמשך היום מרצועת עזה למצרים דרך מעבר רפיח.

08:00 - שר הביטחון יואב גלנט על נפילתם של לוחמי צה"ל בקרבות מול מחבלי חמאס: "מכה קשה וכואבת, ליבנו ומחשבותינו עם משפחותיהם היקרות. ‏הישגיה המשמעותיים של הלחימה העוצמתית בעומק הרצועה גובים לצערנו מחיר כבד. אנו ערוכים ונכונים למערכה ארוכה ומורכבת הדורשת העזה, נחישות והתמדה - אנחנו ננצח".

07:30 - אחרי שבוליביה הודיעה אמש (ג') על ניתוק היחסים עם ישראל - צ'ילה וקולומביה מחזירות את השגרירים. נשיאי המדינות פרסמו הודעות חמורות וכינו את המלחמה בעזה "טבח העם הפלסטיני". במקביל, ברזיל ומקסיקו קוראות להפסקת אש מיידית.

07:20 - מתחילת הלחימה, צה"ל תקף יותר מ-11 אלף מטרות של ארגוני הטרור בעזה, כך עדכן דובר צה"ל. הפעילות הקרקעית בשטח הרצועה נמשכת, וגם במהלך הלילה תקפו הלוחמים מטרות טרור רבות, בהן מפקדות מבצעיות וחוליות של מחבלי חמאס.

במהלך הלחימה אתמול זיהו לוחמי צה"ל מחבלים רבים של ארגון הטרור חמאס שהתבצרו במבנה רב-קומות בג'באליה שבצפון רצועת עזה. המבנה מוקם בסמוך לבית ספר, מרכז רפואי ומשרדים ממשלתיים. הלוחמים הכווינו כוחות אוויריים שתקפו את המחבלים ששהו במבנה. בנוסף, הלוחמים זיהו רכב שנשא טילי נ"ט בזמן שהוא נוסע לכיוון הכוחות, כלי טיס ביצע ירי לעבר הרכב.

07:13 - ראש האופוזיציה יאיר לפיד ספד ללוחמים שנהרגו בעזה: "הלב נשבר, הרוח הישראלית לא נשברת. מדינת ישראל כולה בוכה ומצדיעה לתשעת לוחמי צה"ל שנהרגו בעזה".

המתחם בשכונת ג'באליה בו צה''ל לחם. בקומפלקס שהופצץ התחבאו עשרות מחבלים / צילום: ap, Abdul Qader Sabbah
 המתחם בשכונת ג'באליה בו צה''ל לחם. בקומפלקס שהופצץ התחבאו עשרות מחבלים / צילום: ap, Abdul Qader Sabbah

06:32 - אזרחים זרים או כאלה בעלי אזרחות כפולה עשויים לעזוב את עזה עוד היום. רשות הגבול של חמאס פרסמה רשימה ובה שמות של 400 בני אדם בעלי אזרחות זרה שייתכן שיוכלו לעבור את הגבול במעבר רפיח. לא ברור אם מי שיגיע למעבר אכן יורשה לצאת לשטח מצרים.

06:20 - מקורות פלסטיניים: צה"ל פעל הלילה גם במחנה הפליטים ג'נין. שני מחבלים חוסלו.

06:08 - הותר לפרסום: תשעה לוחמים נפלו במהלך קרבות ברצועת עזה. אלה שמות החללים: סגן אריאל רייך, בן 24 מירושלים, קצין לוחם בגדוד 77, עוצבת "סער מגולן"; רב"ט אסיף לוגר, בן 21 מיגור, לוחם בגדוד 77, עוצבת "סער מגולן"; סמל עדי דנן, בן 20 מיבנה, מפקד כיתה בגדוד צבר, חטיבת גבעתי; סמ"ר הלל סולומון, בן 20 מדימונה, לוחם בגדוד צבר, חטיבת גבעתי; סמ"ר ארז מישלובסקי, בן 20 מאורנית, לוחם בגדוד צבר, חטיבת גבעתי; סמ"ר עדי ליאון, בן 20 מניל"י, לוחם בגדוד צבר, חטיבת גבעתי; רב"ט עידו עובדיה, בן 19 מתל אביב, לוחם בגדוד צבר, חטיבת גבעתי; רב"ט ליאור סימינוביץ, בן 19 מהרצליה, לוחם בגדוד צבר, חטיבת גבעתי; סמ"ר רועי דאוי, בן 20 מירושלים, מפקד כיתה בגדוד צבר, חטיבת גבעתי.

בנוסף, במהלך הלחימה ביממה האחרונה נפצעו באורח קשה ארבעה לוחמים: שניים מגדוד 77, לוחם מגדוד צבר ולוחם מגדוד רותם. משפחותיהם עודכנו.

06:00 - דובר צה"ל התיר לפרסם תמונות מפעילות הכוחות ברצועת עזה.

05:00 - ריאד מנסור, המשקיף הפלסטיני לאו"ם, אמר כי התקיפה הישראלית בג'באליה היא פשע. ביציאה מישיבה של האו"ם הוא קרא לבית הדין הבינלאומי לנקוט פעולות נגד האחראים לתקיפה.

04:20 - חברת התקשורת הפלסטינית PALTEL טוענת כי שירותי האינטרנט מנותקים לגמרי בעזה.

02:36 - נשיא ארה"ב ג'ו ביידן שוחח עם מלך ירדן עבדאללה ודן עימו ב"מחויבותם המשותפת להגדלת הסיוע לאזרחים בעזה". מהבית הלבן נמסר כי השניים "חזרו על החשיבות בהגנה על חיי אזרחים והדגישו כי זה קריטי להבטיח שפלסטינים לא ייעקרו בכוח מעזה".

02:34 - קולומביה החזירה את השגריר שלה בישראל להתייעצות על רקע הלחימה בעזה. נשיא קולומביה גוסטבו פטרו כתב בציוץ בטוויטר כי "אם ישראל לא תעצור את הטבח בעם הפלסטיני, לא נוכל להישאר שם".

02:01 - נשיא צ'ילה גבריאל בוריץ' הודיע כי יחזיר את שגריר המדינה מישראל להתייעצויות, "לאחר שישראל הפרה את המשפט ההומניטרי הבינלאומי בעזה". לדבריו, "צ'ילה מגנה בחריפות את הפעולות הצבאיות הללו ומביטה בהן בדאגה".

01:42 - שר החוץ האמריקאי אנתוני בלינקן שוחח עם נשיא המדינה יצחק הרצוג והדגיש בפניו את "הצורך לנקוט אמצעי זהירות על-מנת לצמצם את הפגיעה באזרחים בלתי מעורבים". דובר מחלקת המדינה מתיו מילר מסר כי "בלינקן חזר על כך שארה"ב תומכת בזכות ישראל להגן על עצמה מפני טרור, בהתאם לחוק ההומניטרי הבינלאומי".

01:37 - דובר הפנטגון הודיע כי ארה"ב תשלח 300 חיילים נוספים למזרח התיכון. "הכוח נועד לתמוך במאמצי ההרתעה האזוריים ולחזק עוד יותר את יכולות ההגנה האמריקאיות", אמר דובר הפנטגון, שהבהיר כי הכוחות לא יפעלו בישראל.

01:14 - צה"ל הפיל טיל קרקע-אוויר ששוגר מלבנון לעבר כטב"ם ישראלי. כלי טיס של חיל האוויר תקפו בתגובה את מקור הירי ואת חוליית חיזבאללה ששיגרה את הטיל.

01:07 - חבר הלשכה המדינית של החות'ים, חזאם אל-אסד, צייץ בחשבון הטוויטר מילה אחת בערבית ובעברית - "אילת". רק אתמול קיבלו החות'ים אחריות על שיגור טילים וכטב"מים לעבר ישראל בשלוש הזדמנויות שונות מפרוץ המלחמה.

01:01 - דובר צה"ל מסר כי לוחמי ההגנה האווירית יירטו איום אווירי שזוהה במרחב ים סוף, מדרום לאילת. בהודעת דובר צה"ל נמסר כי לא נשקפה סכנה לאזרחים, ולא זוהתה חדירה לשטח ישראל.

00:49 - תושבים באילת מדווחים על הדי פיצוצים ועל שובל של יירוט בשמי העיר. באילת לא הופעלה אזעקה. בצה"ל בודקים את הפרטים.

00:29 - ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח היום עם נשיא קפריסין ניקוס כריסטודולידיס, ראש ממשלת בריטניה רישי סונאק וראש ממשלת אוסטרליה אנתוני אלבניזי. נתניהו הודה למנהיגים על "תמיכתם הבלתי מסויגת במדינת ישראל", ואמר כי "מלחמתה של ישראל נגד חמאס-דאעש היא מלחמתו של כל העולם הנאור".

00:21 - נשיא ארה"ב ג'ו ביידן קרא בציוץ בטוויטר להרחבת הסיוע ההומניטרי לעזה: "אתמול הועבר המשלוח הגדול ביותר עד כה של סיוע הומניטרי מציל חיים לעזה, ומשאיות נוספות ייכנסו היום לרצועה, אבל דרוש עוד סיוע רב. לא הפסקתי לדחוף להכנסת סיוע נוסף, ואמשיך לתמוך במעבר בטוח לתושבי עזה המחפשים ביטחון".

00:13 - מחלקת המדינה האמריקאית מאשרת: שר החוץ אנתוני בלינקן יגיע ביום שישי לישראל. בלינקן צפוי לבקר גם במדינות נוספות באזור.

00:00 - צבע אדום בנתיב העשרה.

הכתבה פורסמה לראשונה ב-N12