זינוק במספר מבקשי האבטלה באוקטובר; 42 אלף יצאו לחל"ת

מספר תובעי האבטלה עמד על 70 אלף איש, זינוק של 57.7 אלף לעומת חודש ספטמבר - כמחצית מהם עד גיל 34 • בשירות התעסוקה ציינו כי שיעור ההורים לילדים מתחת לגיל 18 שנרשמו הולך ועולה, בדגש על אימהות

לשכת התעסוקה בחולון / צילום: איל יצהר
לשכת התעסוקה בחולון / צילום: איל יצהר

נתוני לשכת התעסוקה לחודש אוקטובר מפורסמים היום (ג') ומראים מגמת עלייה בדורשי התעסוקה באוקטובר, ובייחוד לאחר פרוץ המלחמה ב-7 באוקטובר. שירות התעסוקה מפרסם כי מספר תובעי האבטלה עמד על 70 אלף איש - זינוק של 57.5 אלף לעומת ספטמבר. עוד עולה מדוח שירות התעסוקה כי מתחילת המלחמה נרשמו 42.4 אלף עובדים שיצאו לחל"ת - כ-60.3% מכלל הנרשמים החדשים. שירות התעסוקה סופר מדי חודש את מספר דורשי העבודה המגיעים ללשכותיו ומנתח את הנתונים, זאת לעומת נתוני הלמ"ס, שבוחנים את שוק המועסקים לפי סקר.

מילואימניקים, הורים וענפים בסיכון: כחמישית מכוח העבודה מושבת 
אחרי קרן ההלוואות של האוצר: בנק ישראל מציע אשראי לעסקים קטנים בריבית נמוכה יותר 

כמחצית מכלל הנרשמים החדשים (כ-30.9 אלף) הם דורשי עבודה עד גיל 34, כאשר כ-19.6 אלף (32%) בקבוצת גיל 35-50 וכ-10.7 אלף (17.4%) הם בני 51 ומעלה. דוח שירות התעסוקה מציין "כי ככל שחלפו השבועות, כך עלה שיעורם של ההורים לילדים מתחת לגיל 18. קודם לפרוץ המלחמה, היוו ההורים לילדים תלויים 35.5% מכלל הנרשמים החדשים, ומאז שפרצה האמיר שיעור ההורים לסביבות ה-40%". בשירות התעסוקה ציינו כי "הורים, ובדגש על אימהות, נאלצו להישאר בבית כדי לטפל בילדים שנותרו ללא מסגרת חינוכית". ואכן, מפילוח מגדרי של הנרשמים החדשים עולה כי 59% הן נשים.

שירות התעסוקה אינו מציג נתונים מדי יום אך צלילה לנתונים אחרים, אלו של הביטוח הלאומי המעודכנים עד ליום ראשון האחרון, מציגים כי מאז תחילת המלחמה יצאו לחל"ת שלא מרצון 47 אלף אזרחים. ממוצע של 1,500 עובדים מדי יום. עם זאת, מהנתונים עולה כי ההוצאה לחל"ת האיצה עם הזמן והגיעה לשיא יומי ביום רביעי האחרון, עם יותר מ-5,000 יציאות לחל"ת. מחודש אוקטובר עד יום ראשון האחרון, הוגשו כ-68 אלף בקשות לדמי אבטלה בסך הכל, כך לפני נתוני הביטוח הלאומי.