הוועדה לבחירת שופטים תתכנס ב-16.11; מונה מנהל חדש לבתי המשפט

שר המשפטים הודיע כי הוועדה תדון בבחירת הרכבי ועדת המשנה, תכיפות ההתכנסות וקביעת כללים לסדרי עבודת הוועדה • במקביל הודיע לוין, בהסכמת מ"מ נשיא העליון פוגלמן, על מינויו של צחי עוזיאל, נשיא בתי משפט השלום בת"א, למנהל בתי המשפט במקום מיכאל שפיצר

שר המשפטים יריב לוין / צילום: אלכס קולומויסקי, "ידיעות אחרונות"
שר המשפטים יריב לוין / צילום: אלכס קולומויסקי, "ידיעות אחרונות"

שר המשפטים יריב לוין הודיע היום (ד') כי יכנס את הוועדה לבחירת שופטים בשבוע הבא, ב-16 בנובמבר. לוין הודיע כי הוועדה תדון בבחירת הרכבי ועדת המשנה, תכיפות ההתכנסות וקביעת כללים לסדרי עבודת הוועדה. 

נגד לוין הוגשה עתירה לבג"ץ לאחר שנמנע מכינוס הוועדה לבחירת שופטים עד כה. בשבוע שעבר הודיע לוין לבג"ץ כי הוא יכנס את הוועדה.

תיקים תקועים ועומס מצטבר: למה מערכת המשפט עדיין פועלת במתכונת חירום? 
לוין הודיע שיביא למינוי שופטים שיש להם הסכמה רחבה. מה אומר החוק?
שר המשפטים לוין לבג"ץ: אכנס את הוועדה לבחירת שופטים בתוך 15 ימים
לראשונה מהקמת הממשלה: לוין הסכים למנות 14 שופטים עמיתים 

בוועדה לבחירת שופטים מכהנים שמונה חברים במקום תשעה, לאחר שלוין לא מינה לוועדה נציגה מטעם הממשלה. החברים בוועדה הם: לוין, ממלא-מקום נשיא בית המשפט העליון השופט עוזי פוגלמן, השופט יצחק עמית, השופטת דפנה ברק-ארז, חברת הכנסת קארין אלהרר, חבר הכנסת יצחק קרויזר ועורכי הדין מטעם לשכת עורכי הדין, אילנה סקר ומוחמד נעאמנה. 

מנהל חדש לבית המשפט

במקביל הודיע לוין, בהסכמת ממלא-מקום נשיא בית המשפט העליון פוגלמן, על מינויו של צחי עוזיאל (51) למנהל בתי המשפט. המינוי ייכנס לתוקף בינואר 2024 למשך 5 שנים. 

השופט צחי עוזיאל / צילום: דוברות הרשות השופטת
 השופט צחי עוזיאל / צילום: דוברות הרשות השופטת

עוזיאל הוא נשיא בתי משפט השלום בתל אביב מזה שלוש שנים, בו מכהנים כ-140 שופטים. השופט עוזיאל יחליף בתפקיד מנהל בתי המשפט את השופט מיכאל שפיצר, שכיהן בתפקיד מספר תקופות ובמצטבר שבע שנים.