בצל המלחמה: סטארט־אפ הסייבר ההגנתי של יוצא NSO השלים גיוס של 35 מיליון דולר

Dream, סטארט־אפ הסייבר ההגנתי מבוסס הבינה המלאכותית שהוקם ע"י שליו חוליו וקנצלר אוסטריה לשעבר סבסטיאן קורץ, השלים גיוס של 35 מיליון דולר • הפלטפורמה שפיתחה החברה מספקת הגנת סייבר בעבור ארגונים וממשלות

סבסטיאן קורץ וחוליו שלו / צילום: פיני סילוק, Dominik Butzmann
סבסטיאן קורץ וחוליו שלו / צילום: פיני סילוק, Dominik Butzmann

Dream, סטארט־אפ הסייבר ההגנתי מבוסס הבינה המלאכותית, שהוקם בשנה שעברה על־ידי שליו חוליו, יוצא חברת הסייבר ההתקפי המושמצת NSO, זאת יחד עם קנצלר אוסטריה לשעבר סבסטיאן קורץ ואיש NSO, אדאלום ומשרד רה"מ לשעבר גיל דולב, השלים גיוס של 35 מיליון דולר.

המלחמה יוצרת אשליה בהייטק: "את הפיטורים דוחים ליום שאחרי"
אנבידיה הודיעה: מחשב העל הישראלי יוצא לדרך

את הגיוס הובילו משקיעים קיימים של החברה: קרן Aleph של מייקל איזנברג וקרן Group 11 של דובי פרנסס. בשיחה עם גלובס, מספר חוליו על סגירת הגיוס, זאת בזמן שהוא עצמו במילואים, כאשר ברקע האקלים הכלכלי הבעייתי, בלשון המעטה, במדינה. לדבריו, כיום "קרנות זרות לא רוצות להשקיע פה ומפחדות, ואף אחד גם לא יודע מה יקרה עם ישראל. גם לקוחות מהססים. היה לנו חשוב מאוד לעשות משהו סימבולי, ולמעשה מייקל ודובי החליטו להוביל סבב גיוס, בעיצומה של המלחמה. הדבר הכי מרגש היה כאשר אני הייתי במילואים בזמן החתימה, אז מייקל וכל ההנהלה הגיעו לגבול עזה, והעסקה נחתמה שם, בזמן שאני על מדים".

מימין לשמאל: גיל דולב, מייקל אייזנברג ושלו חוליו / צילום: תמר מצפי
 מימין לשמאל: גיל דולב, מייקל אייזנברג ושלו חוליו / צילום: תמר מצפי

הפלטפורמה אותה פיתחה החברה מספקת הגנת סייבר בעבור ארגונים וממשלות. "הלקוחות שלנו הן חברות ענק, חברות שיש להן הרבה רשתות, ממשלות וגופי ממשל, כמו גם תשתיות קריטיות, אם אלו חברות מים, חברות חשמל, נמלים ובתי זיקוק", אומר חוליו לגלובס. "כל מיני גופים שבאמתחתם מחשוב רב והם רגישים מאוד לתקיפות סייבר".

הפתרון אותו מציעה החברה מורכב ממספר מוצרים הפועלים יחדיו, על־מנת לקיים הערכת פוטנציאל לכלל איומי הסייבר על הארגון וחיזוי נתיבי תקיפה אפשריים, זאת בפרק זמן קצר, באוטומציה מוחלטת וללא התקנה של חומרה או תוכנה. המערכת בעצם מאפשרת למידה מתמדת של הארגון ושל האיומים הפוטנציאלים, ויחד עם מערכת הזיהוי הדינמית, מגיבה לאיומים דינאמיים שונים בזמן אמת ומייצרת חליפות הגנה מותאמות אישית לגופים ולחברות.

חוליו מספר כי בזמן הלחימה, ולאחר שמספר בתי חולים מרכזיים בארץ חוו מתקפות סייבר, התגייסה החברה לספק את התשתית שלה לבית חולים ישראלי, בהתנדבות. "בגלל שהיו הרבה תקיפות סייבר על מספר בתי חולים, הדרך של עובדי החברה שלנו בעצם להתנדב ולתרום הייתה לספק את הפלטפורמה שלנו לבית חולים שביקש, בחינם".

"הדרך היחידה להגן מתקיפות סייבר מבוססות AI היא יצירת הגנה מבוססת AI"

בין הלקוחות של החברה הקיימים היום, ניתן למנות רשות סייבר לאומית במדינה אירופית מרכזית, כמו גם משרד משפטים גדול באסיה, שאחראי, בין היתר, על כל התשתיות של בתי המשפט ובתי הכלא במדינה. כמו כן, מספקת החברה את הפלטפורמה שלה לשלל גופים בארץ, כמו נמלים ושדה זיקוק.

את המוטיבציה להקים חברה שמספקת סייבר הגנתי מבוסס בינה מלאכותית מסביר חוליו כך: "הבנו לאן הולך הסייבר ההתקפי, ראינו איך בשנה האחרונה סוגי מתקפות שבעבר היו נחלתם הבלעדי של מעצמות סייבר, פתאום מגיעות ממדינות הרבה פחות מתקדמות. בעבר, מדינה שהייתה רוצה להיות מעצמת תקיפה הייתה צריכה המון כוח אנושי איכותי, והיום המון תקיפות מתאפשרות באמצעות שימוש פשוט בכלי בינה מלאכותית". לדבריו, ״אנחנו רואים עלייה דרמטית של שימוש באותם הכלים לטובת תקיפות סייבר ולכן מתוך הצורך הזה, הבנו כי הדרך היחידה להגן מתקיפות סייבר מבוססות בינה המלאכותית זה רק דרך יצירת הגנה מבוססת בינה מלאכותית. הפתרונות הקיימים כבר לא רלוונטים והם לא יצליחו להתמודד עם המתקפות העתידיות, ולכן אנחנו רואים כיצד עוד ועוד גופים וחברות מבינים זאת, ועוברים לשימוש בבינה מלאכותית למען סייבר הגנתי".

כיום, לחברת דרים כ-70 עובדים, מתוכם 60 בישראל. מאז פרוץ המלחמה, 10% מן העובדים בארץ גויסו בצו 8, שליו חוליו ביניהם. העוזרת האישית שלו, נעה, מתגוררת בקיבוץ נירים והיא בין הניצולים של הטבח שביצעו חמאס ביישובי העוטף ב-7 באוקטובר.

לדברי חוליו, בשל המלחמה, הרצון של החברה הינו לשדר עסקים כרגיל ואף עסקים פורים יותר. ולמרות ההיסוס של המשקיעים הזרים, חוליו מציין כי "יש כל מיני קרנות יהודיות שרוצות להשקיע עכשיו בישראל".

בסבב גיוס הפרה-סיד של החברה בשנה שעברה, הצליחה לגייס סכום של 20 מיליון דולר, זאת עוד טרם נרשמה דרים כחברה. בין המשקיעים באותו סבב נמנו אז אדי שלו, שהיה גם המשקיע הראשון ב־NSO ובחברה שהקימו קודם לכן - מדיהאנד, איש העסקים נועם לניר, כמו גם שלושה יזמי סייבר ישראלים: יבגני דיברוב ונדיר יזרעאל מארמיס, ואסף חפץ מסניק. בסיבוב הנוכחי, הצטרף כמשקיע גם אסף רפפורט, כך לפי החברה.