אנבידיה הודיעה: מחשב העל הישראלי יוצא לדרך

אף שהיה מיועד להתחיל לפעול בסוף השנה בלבד, השלב הראשון בפיתוח מחשב העל של אנבידיה נכנס היום (ג') לשימוש ראשוני • המחשב שזכה לשם Israel 1, יהיה מחשב העל החזק ביותר של החברה ברחבי העולם, ולפי הערכות, השלב השני בפיתוח יושלם במחצית הראשונה של שנת 2024

מטה אנבידיה בסנטה קלרה, קליפורניה. מחשב העל שמפותח בישראל / צילום: Associated Press, Jeff Chiu
מטה אנבידיה בסנטה קלרה, קליפורניה. מחשב העל שמפותח בישראל / צילום: Associated Press, Jeff Chiu

בחודש מאי האחרון, הכריזה אנבידיה  על כוונתה לפתח את "ישראל וואן" (Israel-1), מחשב העל החזק בישראל, ואחד מהחזקים בעולם, הן באופן כללי והן של אנבידיה. "ישראל וואן" הוא מחשב העל הראשון בעולם שמבוסס על הטכנולוגיה החדשה שפותחה בישראל, Spectrum-X. למרות שהיה מיועד להתחיל לפעול בסוף השנה בלבד, השלב הראשון של פיתוח המחשב הושלם מהר מן הצפוי והיום (ג') נכנס לשימוש ראשוני.

המלחמה יוצרת אשליה בהייטק: "את הפיטורים דוחים ליום שאחרי" 
"כל פרט בתמונה מעוצב": חוקרת קלטות חטופים על תפקידן בלוחמה הפסיכולוגית 

ג'נסן הואנג, מנכ"ל אנבידיה, מסר כי ״עם Israel-1, מגוון רחב של חברות בישראל ייצרו טכנולוגיות בינה מלאכותית שיחוללו מהפכה". עוד מסר כי ״ישראל היא ביתם של חוקרי ומפתחי בינה מלאכותית מהמובילים בעולם, היוצרים יישומים שיניעו את הגל הבא של פיתוחי ה-AI״. בשלב הראשון, ישמש Israel-1 למחקר ופיתוח פנימי וכן כתבנית לבניית מחשבי על מבוססי NVIDIA Spectrum-X, פלטפורמת התקשורת המואצת שפותחה בישראל ומשפרת את הביצועים והיעילות של ענני בינה מלאכותית (AI Clouds). אחת מן מטרות המחשב היא לשמש כמעין תבנית חלוצית לאופן בו ייבנו אותן תשתיות ליצירת ענן בינה מלאכותית יוצרת.

"אחרי שנבנה במהירות יוצאת דופן, Israel-1 מוקם כאן בישראל על מנת להעצים את קבוצות המחקר וההנדסה המקומיות עם כוחה של הבינה המלאכותית", אמר גלעד שיינר, סגן-נשיא בכיר למחשוב על ותקשורת באנבידיה. "המערכת המדהימה הזו תשמש כמנוע מאחורי מוצרים וטכנולוגיות הצפויים להתמודד עם כמה מן האתגרים הגדולים ביותר בעולם". כאמור, ישמש המחשב כתשתית לענן בינה מלאכותית יוצרת, מה שישפיע באופן חיובי על הביצועים והיכולות של חוקרים ישראלים וחבורת ישראליות. ״היתרון הוא בעבור הישראלים והמחשב בישראל עבור ישראל, זה שם את האקו-סיסטם הישראלי בחזית מהפכת הבינה המלאכותית״, כך לפי מקורב לחברה.

הקמת הפרויקט בארץ מעמיקה את המחויבות של אנבידיה לישראל

עוד הכריזה אנבידיה כי חברות כמו Dell Technologies ,HPE ו-Lenovo, יהיו הראשונות להטמיע פלטפורמות מבוססות NVIDIA Spectrum-X, כלומר פלטפורמת תקשורת מואצת, שפותחה במרכז הפיתוח הישראלי של החברה, ומשפרת את הביצועים והיעילות של ענני בינה מלאכותית (AI Clouds) מבוססי אתרנטת (Ethernet).

"בינה מלאכותית יוצרת ומחשוב מואץ, מניעות את המעבר לדור הבא, כאשר ארגונים משדרגים את מרכזי הנתונים שלהם על מנת לשרת את עומסי העבודה הללו", מסר הואנג. הוא הוסיף כי "תקשורת מואצת היא הזרז שמניע גל חדש של מערכות מחשוב מבית שותפות הייצור של אנבידיה, כדי להאיץ את המעבר לעידן הבינה המלאכותית היוצרת". 

השלב השני של מחשב העל יושלם במחצית הראשונה של שנת 2024, כך לפי ההערכות. עצם הקמת הפרויקט בארץ מעמיקה את המחויבות של אנבידיה לישראל, כמו גם מאפשרת את הבאת חזית הבינה המלאכותית לפתחם של חוקרים וסטארטאפים בארץ, כך לפי מקורבים לחברה.