בורסות עולם | סיקור שוטף

נעילה ירוקה בוול סטריט; מניית אנבידיה איבדה יותר מ-2%

מחירי הנפט צוללים בכאחוז • נעילה מעורבת באירופה • מדד הניקיי עלה ב-0.3% • תשואות האג"ח בארה"ב עולות • אנבידיה הציגה דוח רבעוני חזק, אך המנייה ירדה ב-2.5% • מחר בורסת וול סטריט תהיה סגורה לרגל חג ההודיה, וביום שישי יהיה יום מסחר מקוצר (עד 20:00 שעון ישראל)

וול סטריט / צילום: Unsplash, Ahmer Kalam
וול סטריט / צילום: Unsplash, Ahmer Kalam
 

 

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים 

23:00

יום המסחר בוול סטריט ננעלה בעליות קלות: דאו ג'ונס עלה ב-0.53%, S&P 500 עולה ב-0.41% והנאסד"ק עלה ב-0.46%.

בלטו לרעה: טסלה , אנבידיה , שירדה אף שפרסמה דוחות רבעוניים טובים, ווולמארט 

מניית אמזון  קפצה בכ-2%. עוד עולה: מיקרוסופט , אפל , מטא , אלפאבית (גוגל) , נטפליקס  ואדובי .

21:30

נמשכות העליות בוול סטריט: דאו ג'ונס עולה בכ-0.3%, S&P 500 עולה בכ-0.2% והנאסד"ק עולה בכ-0.3%.

מניות אנבידיה  וטסלה  ממשיכות לרדת.

20:15

נמשכות העליות בוול סטריט: דאו ג'ונס עולה ו-S&P 500 עולים בכחצי אחוז והנאסד"ק עולה בכ-0.6%.

מניית טסלה  מאבדת יותר מ-3% וגם מניית אנבידיה  מאבדת כ-2%. עוד יורדות: אקסון מובייל  ווולמארט .

מניית אמזון  קופצת ביותר מ-2%. עוד עולות: מיקרוסופט , אפל , מטא , גוגל , בואינג , אינטל , נטפליקס , אדובי י, אובר , ויזה  וספוטיפיי 

תשואות האג"ח של ארה"ב בעלייה: התשואה לשנתיים עומדת על כ-4.93% והתשואה ל-10 שנים עומדת על כ-4.43%.

מחירי הנפט בירידה: מחיר חבית נפט ברנט עומד על 81.22 דולר - ירידה של 1.5%. מחיר חבית נפט גולמי עומד על 76.46 דולר - ירידה של כ-1.7%.

גם מחיר הזהב בירידה - מחיר אונקיית זהב עומד על 1,993 דולר.

קריפטו: הביטקוין מאבד כאחוז ושערו עומד על כ-37,031 דולר. האת'ריום עולה בכ-3.2% ושערו עומד על כ-2,050 דולר.

18:50

הבורסות באירופה ננעלו במגמה מעורבת: פוטסי הבריטי ירד ב-0.2%, הדאקס הגרמני עלה ב-0.4% והקאק הצרפתי הוסיף כ-0.4% אף הוא.

18:05

עליות בוול סטריט. מדד הדאו ג'ונס מוסיף 0.3%, הנאסד"ק עולה ב- 0.5% ומדד ה-S&P 500 מטפס ב-0.4%.

באירופה נמשכת המגמה המעורבת: פוטסי הבריטי יורד ב-0.1%, הדאקס הגרמני עולה ב-0.5% והקאק הצרפתי מוסיף כ-0.6%.

מנכ"ל עליבאבא  ג'ק מא החליט לעצור מכירת מניות שתכנן לבצע בהיקף של 870 מיליון דולר, כך על פי מכתב פנימי שהעבירה החברה לעובדים, זאת אחרי שתוכנית המכירה נחשפה במסגרת מסכמים שהגישה החברה לרשות ניירות ערך. המסמך שהגיע לידי CNBC אומר שמא לא מכר "אפילו מניה אחת" (כאשר בתוכנית הוא היה אמור למכור 10 מיליון מניות). נכון לעכשיו, המניה נסחרת קרוב לשפל של כל הזמנים ומתחת למחיר בהנפקה.

מניית חברת המחשבים HPעולה ב-3.5%. זאת לאחר שהחברה קלעה לתחזיות בשורה העליונה והתחתונה עם הכנסות של 13.8 מיליארד דולר ורווח מתואם של 90 סנט למניה. בנוסף, תחזית החברה לשנה הפיסקאלית הבאה גבוהה מהצפי - אמצע הטווח הוא לרווח מתואם של 3.45 דולר למניה, מעל הצפי ל-3.3 דולר למניה.

מניית חברת תעופת החלל Virgin Galactic  של ריצ'ארד ברנסון נופלת ב-8.5% אחרי שקיבלה המלצה שלילית למשקל חסר ממורגן סטנלי. לדברי האנליסטית קריסטין ליוואג יש לחברה "הזדמנויות מוגבלות בתקופה הקרובה", וזאת מכיוון שהחברה עצרה את טיסות החלל לאחרונה כדי לחסוך במזומן.

17:00

העליות בוול סטריט נחלשות מעט. המדדים המרכזיים עולים בכ-0.3%.

אנבידיה  נופלת כעת ב-3%, זאת למרות שהחברה הציגה אתמול בדוחות הכנסות של 18.12 מיליארד דולר, ורווח למניה של קצת יותר מ־4 דולר. למה למרות מה שנראות כמו תוצאות פנומנליות, המשקיעים מגיבים בירידה? תשובה אחת אפשר למצוא במשפט שאמרה סמנכ"לית הכספים של החברה, קולט קרס, על כך שמגבלות הייצוא שהטילה ארה"ב על סין ומדינות נוספות, הביאו להערכה בחברה שהמכירות של אנבידיה ירדו באותם יעדים, ירידה שצפויה להתבטא ברבעון הרביעי של השנה.

גם ניר אורגד, אנליסט מניות חו"ל באגף הייעוץ בבנק לאומי מזהיר כי יש אפשרות להאטה במכירות. "כשהכל התחיל, כולן (החברות הלקוחות של אנבידיה) פחדו שלא יהיה להן שבבים והן יישארו מאחור בכל נושא הבינה המלאכותית, ולכן התחילו לאגור שבבים. צריך להתחשב בכך שבלי קשר לתחרות, יכול להגיע שלב של חומה, אחרי שכלל הלקוחות הצטיידו וסיימו את מסע החימוש הראשוני - מה שיכול להוביל להאטה ברבעונים הבאים".

מחירי הנפט צוללים בכ-4.5% לאחר שמוקדם יותר היום דווח כי פגישת אופ"ק, שהייתה אמורה להתקיים בימים הקרובים, נדחתה ל-30 לנובמבר. בפגישה המתוכננת, מדינות קרטל אופ"ק צפויות לקיים דיון סביב העמקת הקיצוצים באספקה ​​עקב האטה בצמיחה הכלכלית העולמית. 

מחירה של חבית מסוג נפט אמריקאי עומד על 74.3 דולרים ומחירה של חבית מסוג ברנט עומד על 78.8 דולרים.

16:30

המסחר בוול סטריט נפתח בעליות, מדד הנאסד"ק מוסיף 0.9%, הדאו ג'ונס עולה ב-0.4% וה-S&P 500 מטפס ב-0.5%.

ענקית השבבים אנבידיה יורדת ב-0.5% עם פתיחת המסחר, לאחר שאמש החברה פרסמה את דוחותיה הכספיים לרבעון. החברה דיווחה על הכנסות של 18.12 מיליארד דולר, ובכך עקפה את תחזיות האנליסטים שעמדו על 16.2 מיליארד דולרים. בשורת הרווח למניה, החברה דיווחה על רווח של 4.02 דולר למניה, ועקפה את תחזיות האנליסטים שעמדו על 3.34 דולר למניה. רווחי החברה צמחו ב-206% יחסית לרבעון המקביל אשתקד. עם רווח נקי של 9.24 מיליארד דולר, לעומת רווח נקי של 680 מיליון דולר בשנה הקודמת.

בשוק החוב, התשואה על אג"ח ארה"ב ל-10 שנים נחלשת בכ-3 נקודות ונסחרת סביב רמה של 4.38% - שפל של חודשיים. הנפילה מגיעה בהמשך לפרסום פרוטוקול החלטת הריבית של הפד אמש, שם עלה כי חברי הפד אינם שוקלים הורדת ריבית בארה"ב בטווח הקרוב. התשואה על אג"ח לשנתיים נסחרת ביציבות סביב 4.89%.

15:29

מחירי הנפט צוללים בכ-4% בשעה זו לאחר שדווח כי פגישת אופ"ק, שהייתה אמורה להתקיים בימים הקרובים (25-26 לנובמבר) נדחתה ל-30 לנובמבר. בפגישה המתוכננת, מדינות קרטל אופ"ק צפויות לקיים דיון סביב העמקת הקיצוצים באספקה ​​עקב האטה בצמיחה הכלכלית העולמית. 

בהמשך לכך, מחירה של חבית מסוג נפט WTI עומד על 74 דולרים ומחירה של חבית מסוג ברנט עומד על 79 דולרים.

14:17

בורסות אירופה נסחרות במגמה מעורבת: הפוטסי הבריטי יורד ב-0.1%, הדאקס הגרמני עולה ב-0.4% והקאק הצרפתי נסחר בשיעור דומה.

בשוק הסחורות, מחירי הנפט צוללים בכ-2%. מחירה של חבית נפט מסוג WTI יורד לרמה של 76 דולרים ומחירה של חבית מסוג ברנט עומד על כ-80.1 דולרים.

בוול סטריט, החוזים העתידיים נסחרים בעליות קלות.

במסחר המוקדם בארה"ב, מניות טסלה , אנבידיה , מיקרוסופט  ואפל  נסחרות בעליות קלות.

11:50

בורסות אירופה נסחרות בעליות קלות: הפוטסי הבריטי נסחר סביב רמות הבסיס, הדאקס הגרמני עולה ב-0.3%, והקאק הצרפתי עולה בשיעור דומה.

בשוק החוב האמריקאי, התשואה על אג"ח ארה"ב ל-10 שנים יורדת קלות ונסחרת סביב 4.4%. התשואה על אג"ח לשנתיים נסחרת ביציבות סביב רמה של 4.88%.

בשוק הסחורות, מחירי הנפט יורדים בכ-0.6%. מחירה של חבית נפט גולמי (WTI) עומד על 77 דולרים ומחירה של חבית מסוג ברנט עומד על 81.9 דולרים.

בבנק השוויצרי לומברד אודייר מתייחסים לירידה במחירי הסחורות בשבועות האחרונים ובפרט לירידה במחירי הנפט: "בשבועות האחרונים, מחירי הסחורות הכוללים ירדו. הסיבה לכך היא שהדאגות לגבי הכלכלה הכוללת משמעותיות יותר מאשר דאגות לגבי סוגיות גיאופוליטיות. מחירי הנפט, למשל, ירדו מתחת ל-80 דולר לחבית עקב חששות לגבי ירידה בביקוש במדינות מפותחות. גם מחירי הזהב ירדו כאשר הוא איבד את מעמדו כהשקעה בטוחה. מחירי הנפט ירדו ביותר מ-10 דולר לחבית בחודש האחרון. הסיכון הקשור לאירועים גיאופוליטיים ירד ככל שסכסוך ישראל-חמאס נותר מקומי".

בארה"ב, הביקוש לבנזין ירד, מה שמעלה חששות לגבי הביקוש הכולל בשווקים המפותחים. עם זאת, הביקוש מהשווקים המתעוררים, במיוחד סין, עדיין חזק. בסך הכל, שוק הנפט צפוי להיות מאוזן בשאר השנה, אלא אם יתעוררו בעיות אספקה בלתי צפויות. התחזית היא שנפט גולמי מסוג ברנט ייסחר בסביבות 90 דולר לחבית בחודשים הקרובים, אך יש אי ודאות".

10:32

בורסות אירופה נסחרות במגמה חיובית: מדד הדאקס עולה ב-0.3%, הפוטסי הבריטי מוסיף לערכו 0.1%, והקאק הצרפתי עולה ב-0.2%.

מניית חברת התוכנה הבריטית סייג'  מזנקת בחדות לאחר שדיווחה הבוקר על עלייה של 18% ברווח התפעולי לשנה כולה ל-456 מיליון פאונד (568 מיליון דולר).

בארה"ב, החוזים העתידיים נסחרים במגמה מעורבת.

בשוק הפורקס העולמי, האירו נחלש קלות מול הדולר. הליש"ט נחלש ב-0.2% מול המטבע האמריקאי. מול הין, הדולר מתחזק בכ-0.5%.

08:19

הבוקר באסיה, המדדים המובילים נסחרים במגמה מעורבת. מדד הניקיי עולה ב-0.3%, ההנג סנג והקוספי מוסיפים לערכם 0.1% כל אחד, ובורסת שנחאי יורדת ב-0.2%.

אמש בוול סטריט, המסחר ננעל בירידות שערים קלות. מדד הנאסד"ק איבד כ-0.6%, והדאו ג'ונס וה-S&P 500 ירדו ב-0.2% כל אחד. 

הפדרל רזרב, פרסם אמש במהלך המסחר את הפרוטוקולים מפגישת החלטת הריבית לפני כשלושה שבועות, בה הוחלט להשאיר את רמת הריבית על 5.5% בטווח העליון.

הפרוטוקלים מראים כי חברי הוועדה הסכימו שלא להוריד בעת ההיא את הריבית, זאת לאור האינפלציה בארה"ב (3.7% בזמן הדיונים), שעדיין מצויה הרבה מעל יעד ה-2% של הבנק. חברי הוועדה הסכימו שעל הריבית להמשיך ול'הגביל' את הכלכלה: "בדיון התחזית המדינית, המשיכו חברי הפד לטעון שעל המדיניות המוניטרית להישמר ברמה גבוהה בכדי להביא את האינפלציה לעבר יעד האינפלציה של הבנק" נאמר בדיונים.

בנוסף, הדיונים הראו כי חברי הפד אינם מסתכלים כעת על הורדת ריבית בארה"ב, ושתרחיש הורדת הריבית העתידי יתרחש רק לאחר ירידה נוספת של האינפלציה. במסיבת העיתונאים לאחר ההחלטה, יו"ר הפד, ג'רום פאוול אמר דברים דומים. 

במקביל, ענקית השבבים אנבידיה  פרסמה אמש את דוחותיה הכספיים לרבעון לאחר יום המסחר. החברה דיווחה על הכנסות של 18.12 מיליארד דולר, ובכך עקפה את תחזיות האנליסטים שעמדו על 16.2 מיליארד דולרים. בשורת הרווח למניה, החברה דיווחה על רווח של 4.02 דולר למניה, ועקפה את תחזיות האנליסטים שעמדו על 3.34 דולר למניה. 

רווחי החברה צמחו ב-206% יחסית לרבעון המקביל אשתקד. עם רווח נקי של 9.24 מיליארד דולר, לעומת רווח נקי של 680 מיליון דולר בשנה הקודמת.

מה עומד מאחורי הראלי בוול סטריט, והאם המשקיעים אופטימיים מדי?  

בשוק החוב, הבוקר, התשואה על אג"ח ארה"ב ל-10 שנים עולה קלות ונסחרת סביב רמה של 4.42% בהמשך לפרסום פרוטוקול החלטת הריבית של הפד אמש, שם עלה כי חברי הפד אינם שוקלים הורדת ריבית בארה"ב בטווח הקרוב. גם התשואה על אג"ח לשנתיים עולה קלות הבוקר ונסחרת סביב 4.89%.

בשוק הסחורות, סקירה של כלכלני בנק אוף אמריקה מהשבוע שעבר מצביעה על כך שמחיר הנפט נמצא בשוק דובי (ירידה של מעל 20% מהשיא אליו הגיע בחודש ספטמבר) ומעריכים, לא במפתיע, שאם יחול שיפור בסביבה הגיאופוליטית בשנת 2024 הדבר יבוא לידי ביטוי במחירי נפט נמוכים יותר.

הבוקר, מחירי הנפט יורדים קלות. מחירה של חבית מסוג ברנט עומד על 82 דולרים ומחירה של חבית מסוג WTI עומד על 77 דולרים.

ביום ראשון הקרוב צפויה להתקיים פגישת מדינות קרטל אופ"ק (OPEC) שם צפוי להתקיים דיון סביב העמקת הקיצוצים באספקה ​​עקב האטה בצמיחה הכלכלית העולמית. 

בגזרת המאקרו, בהמשך היום צפויים להתפרסם נתוני הזמנות מוצרי ברי קיימא בארה"ב וסנטימנט הצרכנים של אוניברסיטת מישיגן.

הכלכלן הראשי של בית השקעות מיטב, אלכס זבז'ינסקי, העריך השבוע בסקירת המאקרו השבועית שלו כי הריבית באירופה תתחיל לרדת כבר ברבעון הראשון של 2024, וזאת על רקע נתוני האינפלציה לגוש האירו שהראו שהירידה באינפלציה מובלת בעיקר על-ידי ירידה חדה במחירי המוצרים, כשקצב האינפלציה במחירי השירותים יורד לאט יותר. "אינפלציית השירותים מושפעת משוק העבודה שעדיין די הדוק, למרות שהמשק כמעט לא צומח. צמיחה אפסית של התמ"ג האירופאי בשנה האחרונה הייתה אמורה להוביל לקיפאון או אף להתכווצות במספר המועסקים, כפי שהיה נהוג בשלושים השנים האחרונות. בפועל, התעסוקה צמחה בשנה האחרונה בשיעור של כ-1.5%, ברף העליון של הנתונים ההיסטוריים בגוש", ציין ז'בזינסקי.