אינוביד משלימה עלייה של 109%: מה עשו הישראליות בוול סטריט בסוף השבוע

מדור חדש של גלובס יסקור מדי שבוע מה קרה למניות הישראליות הבולטות בוול סטריט במהלך הסופ"ש • מניית אינוביד זינקה ביום שישי ב-22% • טיגו שמנוהלת ע"י ישראלי סובלת מהסנטימנט השלילי בשוק כרגע לתעשיית הסולאר

וול סטריט / צילום: Shutterstock
וול סטריט / צילום: Shutterstock

המסחר בוול סטריט ביום שישי הסתיים במגמה מעורבת. בשני ימי המסחר האחרונים של השבוע היו שינויים קלים יחסית במדדים המובילים - מדד נאסד"ק עלה במצטבר ב-0.4% ומדד S&P 500 עלה ב-0.5%. מספר מניות ישראליות או בעלות זיקה ישראלית בלטו במסחר במהלך הסופ"ש.

ראיון | היא הייתה החברה הישראלית עם השווי הגבוה ביותר - ואז מחקה 15 מיליארד דולר. עכשיו מנהליה מדברים 
וורן באפט במכתב נדיר למשקיעים: "זה מה שצפוי אחרי מותי" 

אינוביד

מניית אינוביד  זינקה ביום שישי ב-22% במחזור מסחר גבוה מהממוצע, ובכך השלימה עלייה של כ-109% מאז השפל שאליו נפלה מוקדם יותר השנה. אינוביד, שהוקמה ומנוהלת על-ידי צביקה נטר, פיתחה פלטפורמה עצמאית להגשה ולמדידה של פרסומות דיגיטליות בטלוויזיות חכמות. לאחר הזינוק במניה, החברה נסחרת בבורסת ניו יורק לפי שווי שוק של 226 מיליון דולר, שנתיים לאחר שהשלימה מיזוג לחברת SPAC והחלה להיסחר בשווי של 1.3 מיליארד דולר.

נראה שהעליות במניה בסוף השבוע הגיעו בין היתר על רקע הבעת אמון מצד סמנכ"ל הכספים של החברה, אנתוני קאליני, שרכש בשבוע שעבר מניות אינוביד בשוק הפתוח. משני דיווחים שהעבירה החברה עולה כי קאליני רכש בימים שני עד רביעי בשבוע שעבר את מניות החברה תמורת למעלה מ-51 אלף דולר, במחירים של 1.29-1.34 דולר למניה. מוקדם יותר החודש דווח כי המנכ"ל נטר רכש מניות בכ-64 אלף דולר, במחיר ממוצע של כ-1.29 דולר. בסוף השבוע מחיר המניה ננעל על 1.61 דולר.

שארפלינק

מניית שארפלינק גיימינג  עלולה להימחק בקרוב מהמסחר בנאסד"ק. בינתיים, ביום שישי היא טיפסה ב-16.9% לאחר שנפלה ב-12.9% ביום חמישי. שארפלינק גיימינג, שעוסקת בתחום הטכנולוגיה להימורי ספורט באינטרנט, רכשה לפני כשנתיים את MTS הישראלית שעסקה בתחום פתרונות הטכנולוגיה לחברות טלקום. MTS נסחרה אז בשווי של 16 מיליון דולר ועם השלמת אותה עסקה בעלי המניות המקוריים ב- MTS החזיקו ב-14% מהחברה הממוזגת. מאז, החברה מחקה את רוב שוויה והיא נסחרת בשווי של פחות מ-5 מיליון דולר.

לפי דיווח של שארפלינק, במאי האחרון היא קיבלה אזהרה מהנהלת נאסד"ק שאינה עומדת בתנאי המינימום להמשך מסחר משום שההון העצמי שלה נמוך מ-2.5 מיליון דולר, והיה עליה להשיג את התנאי עד 20 בנובמבר. מכיוון שלא עמדה בתנאי היא קיבלה מכתב לפיו המניה שלה תימחק מהמסחר בסוף החודש הנוכחי, אלא אם תערער על הקביעה. החברה מתכננת לערער ולהציג תוכנית לעמידה בתנאי המסחר אך אינה יודעת אם הערעור יתקבל.

טיגו

מניית טיגו אנרג'י  (Tigo Energy) ירדה ביום שישי ב-11% והשלימה ירידה של 17.6% בשני ימי המסחר האחרונים של השבוע. עם זאת, היא עדיין סיימה את שבוע המסחר בתשואה חיובית של כ-17%, והיא עלתה ביותר מ-35% מאז השפל שאליו נפלה לפני כשבועיים. התנודות במניה בשבוע האחרון הגיעו ללא דיווחים מיוחדים מצד החברה.

טיגו היא חברה אמריקאית שמנוהלת על ידי היזם הישראלי צבי אלון (שהקים בזמנו את נטוויז'ן). החברה עוסקת בייצור מוצרי חומרה ותוכנה שמגדילים את ייצור האנרגיה של מערכות סולאריות, מגבירים את הבטיחות שלהן ומקטינים את עלויות השימוש. לפני כשנה היא החלה להיסחר בנאסד"ק לאחר שהשלימה מיזוג לחברת SPAC לפי שווי של 600 מיליון דולר לפני הכסף. כיום שוויה הוא 157 מיליון דולר ונראה שגם היא סובלת מהסנטימנט השלילי בשוק כרגע לתעשיית הסולאר, כמו חברות אחרות וביניהן סולאראדג' הישראלית ואנפייז האמריקאית, ששתיהן גדולות ממנה.