אחרי שנתיים במדד: סולאראדג' נמחקת מה-S&P 500

החברה הישראלית נכנסה למדד S&P 500 כשנסחרה ברמות שיא ובשווי שהתקרב ל-20 מיליארד דולר • היא יוצאת ממנו עם שווי של 4.7 מיליארד דולר

סולאראדג' בהנפקה בנאסד''ק. / צילום: נאסד''ק
סולאראדג' בהנפקה בנאסד''ק. / צילום: נאסד''ק

מניית סולאראדג' תצא בעדכון הקרוב מהמדד המוביל S&P 500, שנתיים לאחר שהצטרפה אליו לראשונה. סולאראדג', המספקת פתרונות לתעשיית האנרגיה הסולארית, רשומה כחברה אמריקאית אף שמחצית מפעילותה והמטה שלה ממוקמים בישראל, ולכן נכנסה מלכתחילה למדד - הכולל רק חברות אמריקאיות.

ראיון | היא הייתה החברה הישראלית עם השווי הגבוה ביותר - ואז מחקה 15 מיליארד דולר. עכשיו מנהליה מדברים

אולם, מאז שנכנסה ב-2021, כשנסחרה ברמות שיא ובשווי שהתקרב ל-20 מיליארד דולר, היא איבדה אחוזים ניכרים משוויה על רקע שינויים בתעשיית האנרגיה הסולארית. כיום היא נסחרת בשווי של 4.7 מיליארד דולר והייתה המניה בעלת התשואה החלשה ביותר במדד מתחילת השנה הנוכחית.

סולאראדג' תעבור להיסחר במדד S&P Midcap 400 יחד עם עוד שתי מניות שנמחקות מ-S&P 500, אלסקה אייר ו-Sealed Air. מנגד, מניות אובר, Jabil ו-Builders FirstSource עושות את הדרך ההפוכה ועוברות ל-S&P 500.

בראיון לגלובס לאחרונה התייחסו מנהלי סולאראדג' לאפשרות שהמניה תצא מהמדד. כי סמנכ"ל הכספים רונן פייר אמר: "מלכתחילה לא ביקשנו להיכנס למדד, הודיעו לנו כשנכנסנו, ואנחנו לא מכירים לגמרי את כל השיקולים. צריך להבין שהשוק הזה מאופיין בתנודות מאוד חריפות במחירי המניות, גם כשמאמינים בפוטנציאל קדימה. נשמח להישאר במדד, זה מועדון שאנחנו בהחלט רוצים להיות בו, אבל גם ככה מבחינתנו מלבד מחיר המניה לא השתנה הרבה ביחס שלנו לעתיד".

אזהרת רווח ותחזית חלשה

זוהי רק המכה האחרונה למניית סולאראדג'. לפני כחודש נאלצה החברה לפרסם אזהרת הרווח לקראת הדוחות הכספיים לרבעון השלישי של 2023. החברה הזהירה מראש את המשקיעים שהתוצאות יהיו חלשות מהצפוי - והירידה החדה במניה של החברה, הנסחרת בנאסד"ק, חתכה יותר מ־1.7 מיליארד דולר משווי השוק שלה בן לילה. 

בנוסף, המניה כבר הייתה במומנטום שלילי בחודשים האחרונים. ואז, כשהחברה פרסמה את הדוחות בתחילת נובמבר, היא הפתיעה את השוק לרעה עם תחזית חלשה מאוד לרבעון הרביעי, ששיקפה הכנסות נמוכות בכמחצית מאלה שצפו האנליסטים. סך הכול איבדה המניה כ־78% מהשיא שנרשם בנובמבר 2021 (וכ-71% מתחילת השנה הנוכחית בלבד) ובהתאם שווי החברה הידרדר מכמעט 20 מיליארד דולר לכ-4.6 מיליארד דולר.